Rémálom volt az idei év a WTCR címvédőjének
Exkluzív interjú Yann Ehrlacher-val

Újabb világkupagyőzelme után a Braking News Motorsportnak adta első interjúi egyikét Yann Ehrlacher, aki 2020 után 2021-ben is felülhetett a túraautó-világkupa trónjára. Többek között azt is elárulta kérdésünkre felelve, hogy a kupa lesz-e majd a hálótársa.

a6876171dea0c2905b24369b523c8947_1.jpg

Már a szezonzáró oroszországi hétvégét megelőzően is lefutottnak tűnt a vk-cím sorsa, végül egészen az első futam leintéséig kellett várni arra, hogy kimondhassuk, zsinórban másodjára koronázták a WTCR királyává Yann Ehrlacher-t. A Cyan Racing francia pilótája az első a bajnokság történetében – pontosabban a WTCC és a TCR 2018-as összeolvadása óta –, aki két bajnoki címet tudott szerezni. Elsőségei előtt az idei szezon végeztével a visszavonulás ösvényére lépő Gabriele Tarquini, illetve Michelisz Norbert foglalhatták el a trónt.

Ehrlacher-ról tudni, hogy nem veti meg a humort; ő maga vallotta be a szezon előtt, ugyancsak egy online sajtótájékoztató keretében, hogy tavalyi világkupagyőzelme után az óriási vándortrófea a nappalijában landolt, habár megjegyezte, ha kizárólag rajta múlt volna, az ágyba fektette volna, maga mellé. Hogy ezúttal a serleggel alszik-e, azt a Braking News Motorsport kérdésére árulta el, mindössze órákkal azután, hogy ismét bajnok lett. „Nem, nem hiszem. Még Oroszországban vagyunk, és túlságosan nagy ahhoz, hogy repülőn vigyük haza” – mondta a 25 éves versenyző. „De keressük a lehetőséget, miképpen tudjuk megoldani logisztikailag, viszont ezt egy kicsit el kell halasztanunk.”

801b3cafb2c5f4e19b2fb32f4ae39376.jpg

Egyedülálló szezont tudhat maga mögött címvédése évében Ehrlacher, hiszen úgy fejezte be a szezont, hogy valamennyi versenyt a legjobb tízben zárt, tehát egyetlen nullázása vagy kiesése nem volt. Hasonló vagy ennél is nagyobb bravúrhoz állt közel nagybátyja, a négyszeres világbajnok Yvan Muller 2011-ben, illetve José María López 2014-ben: a franciát és az argentint is mindössze egyetlen kiesés ütötte el attól, hogy a legjobb ötben, hatban végezzen minden futamon, pedig akkoriban még több versenyből állt egy évad. (Tíz éve ez Huffnak sikerült; mindegyik futamon legalább hatodik lett, mégis három ponttal lecsúszott a bajnoki címről.)

„A munka nagyját a csapattal közösen végeztük, úgy gondolom, ahogyan Yvan is kivette belőle a részét tapasztalatával. A tél folyamán igyekeztünk mindent számításba venni, ami egy év alatt megtörténhet, és próbáltunk résen lenni. Nem a miénk volt a legjobb BoP [teljesítményballaszt – szerk.], sőt, talán a legrosszabb. Mégis megtaláltuk a módját, hogyan tudunk folyamatosan értékes pontokat szerezni, és ennek köszönhetően akkor is jól mentünk az autóval, ha plusz súlyt kaptunk, emelték a hasmagasságunkat, vagy éppen csökkentették a motorerőnket” – magyarázta sikerének titkát Ehrlacher.

c9cc2ca2d32fb49c4ec847f9bdc13043.jpg

„Volt olyan verseny, amin kiugró teljesítményt kellett nyújtanunk, mivel alapvetően nem volt meg a tempónk. A csapat azonban felkészült erre a szezonra, és ezért tudtunk konzisztensek maradni, akkor is, ha nehezek voltunk. Őszintén szólva nem volt ezt könnyű menedzselni. Igazi rémálom volt, mert sok mindennel jár, hogy precíz légy, mind az adatok és beállítások tekintetében, mind pedig vezetés szempontjából. Mindez nehezebbé tette az egészet, mint kellett volna. Nem is lettünk volna rá képesek egy ennyire erős csapat nélkül.”

Felmerül a kérdés, hogy mikor volt nehezebb dolga Ehrlacher-nak és a Lynk & Có-nak, tavaly vagy idén. „Az idei év volt keményebb” – vágta rá kérdésünkre határozottan. „Nehéz ezt megítélni, de amikor látod, hogy van több mint tíz riválisod, aki futamot tudott nyerni, rájössz, mennyire mások voltak az erőviszonyok minden hétvégén. Ezért volt kulcsfontosságú a kiegyensúlyozottság. Tavaly mindenhol megvolt legalább egy kicsit a tempónk, így versenyzőként csak a legjobb formánkat kellett hoznunk, idén már összetettebb volt minden. Minimális különbségek voltak a versenyzők között, ott volt a nyomás az első versenytől a végéig.”

40a31bd29767c15a6d75a0cac5f1ebac.jpg

Ehrlacher végül 28 pontos előnnyel biztosította be magának második bajnoki címét, megelőzve az audis Frédéric Vervischt, a dobogó legalsó fokára pedig Jean-Karl Vernay (Hyundai) állhatott fel. Utóbbi ugyan sokáig Ehrlacher legfőbb kihívójának számít, az adriai hétvége után kiesett a pixisből, 46 egységnyi lemaradásban lett harmadik. A magyarok közül Michelisz Norbert zárt a legelőrébb, nyolcadik lett a zengős Mikel Azcona mögött.

Fotó: Xavi Bonilla / FIA WTCR Media

Írta: Kováts Olivér, Papp Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8816767432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása