Kilométerenként egy fa – nemes ügy mellett állt ki az ETCR

Eddig is szem előtt tartotta a környezetvédelmet az ETCR, de első szezonjában tevékenyen tett azért, hogy ne szegényedjen el fákban a bolygó.

pureetcr2021_racesp_541-scaled_1.jpg

Némi csúszás után végül idén rendezték meg a Pure ETCR első szezonját, az egy hónappal ezelőtt véget ért idény győztese Mattias Ekström lett. Az EARTHDAY.ORG-gal folytatott együttműködés keretében az elektromos széria is beszállt az újraerdősítésbe. Ezért megfogadták, hogy a Canopy Projecthez (Lombkorona Projekt) csatlakozva minden egyes, a mezőny által megtett kilométer után elültetnek egy fát.

Több versenyző már a szezon közben követte a sorozat példáját, így Ekström mellett Augusto Farfus és Oli Webb júliusban elkezdett fákat ültetni. A Zengő-Cupra, a Hyundai és a Romeo Ferraris-M1RA pilótája a MotorLand Aragón mellett ültetett el több mint 20 fát. Maga a pálya is jó úton halad afelé, hogy elérje a karbonsemlegességet, ahogyan ez a cél már más közösségeket és nemzeteket is kezd körbegyűrűzni.

pureetcr2021_racesp_548-scaled.jpg

Ami az ETCR-t illeti, a kilométerszámláló 4691-nél állt meg, ez 4691 fát jelent. A Canopy Project már tavaly is az erdősítési projektek egyik fő mozgatórugója volt világszerte, több mint 700 ezer fával gyarapítva a természetet. Ezek összesen több mint 17 ezer tonnányi szén-dioxid-kibocsátást eredményeztek. Főként Ugandában, Indiában, Mexikóban, Kanadában és Madagaszkárban ültettek fákat.

A világ első több márkát felvonultató elektromos túraautó-bajnokság jövőre folytatódik, és ahogyan azt augusztusban a Braking News Motorsportnak Xavier Gavory, a sorozat igazgatója belengette, több változás is várható. Ezek egyike nem titok: mindössze egy szezon után megkapja a világkupa-minősítést az ETCR, és habár eddig homály fedte az új nevet, a legutóbbi közlemény a változásra már e-túraautó-világkupaként hivatkozott.

Első szezonjában magyar érintettségekben hemzsegett az ETCR, igaz, sokkal inkább csapat-, mintsem versenyzőfronton. Részben vagy teljesen a Zengő Motorsport és a M1RA is jelen volt a mezőnyben, előbbi színeiben pedig magyar induló is volt Nagy Dániel révén. Az egyéni pontverseny első négy helyén három zengős versenyző is végzett, Nagy nyolcadikként zárt. A gyártók bajnoki címe pedig ugyancsak Zengő Zoltán csapatához került.

Fotó: Pure ETCR Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2416765464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása