Ralikrossz-vb: Visszatér a legendás Lancia Delta Integrale

A jövőre gyökerestül átalakuló ralikrossz-világbajnokságon támasztják fel a ’80-as, ’90-es évek legendás raliautóját, a Lancia Delta Integralét.

gck-lancia.jpg

Jelentős változások előtt áll a ralikrossz-világbajnokság is az elektromobilitás jegyében, hiszen az idei szezon végén nyugdíjazzák a belső égésű motorokat, 680 lóerős, ikermotoros elektromos technika váltja azokat. Az RX1e kategóriának kötelező jelleggel előírt hajtáslánc-csomagot az osztrák Kreisel Electric fejleszti.

Az új érának máris van egy előnye: a GCK Motorsport törekvése révén újra pályán lesz a Lancia Delta Integrale. A francia csapatot 2017-ben alapította Guerlain Chicherit négyszeres világbajnok szabadstílusú síelő, rali- és ralikrossz-versenyző. Tízszer indult a Dakar-ralin 2005 és 2016 között, legjobb eredménye egy 5. hely, 2010-ből, a ralikrossz-világbajnokságon pedig egészen 2019 végéig versenyzett.

A francia csapat közleményében megerősítette azt is, hogy Chicherit cége, a GCK Energy fog gondoskodni a teljes mezőny zöldenergia-ellátásáról is.

gck-lancia2.jpg

Kihagyta az idei évet a GCK Motorsport, hogy a legendás Delta Integrale feltámasztására koncentrálhasson. A rali-vb-n a típus sorra nyerte a vb-címeket 1988 és 1992 között; ötször ért fel a csúcsra a konstruktőri bajnokságban, illetve háromszor az egyéni kiírásban. „Azért választottuk ezt a típust, mert mindig is erről álmodtunk” – mondta Chicherit. „A mai napig rendkívül népszerű. Sűrű év előtt állunk.”

A csapat állítása szerint a Delta Evo-e gyorsulása még Formula–1-es autókét is felülmúlja majd. A GCK 2018-ban és 2019-ben már szerepelt a ralikrossz-világbajnokságon, mérsékelt eredményességgel: a Renault Mégane RS RX-szel összesen három dobogós helyezést szerzett. A versenyzők bejelentése később várható.

A ralikrossz-vb idei szezonja a hétvégén zárul a Nürburgringen, méghozzá egy dupla fordulóval. Ami 2022-t illeti, az RX1e-osztály megjelenése mellett egyelőre csak annyit tudni, hogy 14 fős lesz az állandó mezőny.

A rali-vb-n is leáldozott a benzinmotoroknak

Az elmúlt hétvégén a rali-világbajnokság 2021-es szezonja fejeződött be, egyúttal lezárult egy 25 éven át tartó korszak, hiszen a hagyományos, belső égésű erőforrással hajtott WRC-technikákat úgynevezett Rally1-es autókra cserélik, amik már hibridmotorokkal üzemelnek majd – az alternatív rásegítést egy nagyjából 130-135 lóerős elektromotor biztosítja.

wrc_2021_rd_12_177.jpg

A mostani idény pedig a Monza-ralival ért véget, amin Sébastien Ogier futamgyőzelemmel lett világbajnoka, így a francia nyolcadjára ért fel a csúcsra. Sébastien Loeböt viszont már aligha fogja utolérni, hiszen a következő évtől Ogier és Julien Ingrassia kettőse nem áll rajthoz minden versenyen. A Toyota megnyerte a konstruktőri bajnokságot is, ötödjére ünnepelhettek elsőséget a japánok.

Fotó: GCK Motorsport, Toyota Gazoo Racing

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3516763592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása