F1: Katarban is egymásnak feszült a Red Bull és a Mercedes
Formula–1 2021: Katari Nagydíj – 2. szabadedzés

Az edzéselsőségek tekintetében eddig egyenlő az állás a két élcsapat között a Formula–1-es Katari Nagydíjon. A pályán kívül viszont újra nő a feszültség.

m291321.jpg

Eseménydúsan indult az F1-esek számára a bajnokság történetének első katari hétvégéje: nem sokkal azután, hogy az élen kezdett, kiderült, hogy nem büntetik Max Verstappent, amiért a múlt hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjon letessékelte a pályáról, így továbbra is 14 ponttal vezet az egyéni tabellán.

A második szabadedzés is inkább a pályán kívül szolgált feszültséggel, izgalmakkal. A naplemente után viszont csak 19-en léphettek pályára, Nyikita Mazepin ugyanis kihagyta az edzést, mivel az első gyakorláson megsérült az autója, így a Haasnál inkább a karosszériacsere mellett döntöttek. Mazepin „kényszerpihenőjénél” nagyobb vizet zavart, hogy újra változtak a pályahatárok: korábbi direktíváit felülírva a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az első szabadedzés után leszögezte, hogy sehol sem lehet elhagyni négy kerékkel az aszfaltot vagy a kerékvetőt.

Azzal, hogy a napsütés szerepét a villanyfény vette át, magától értetődően változtak a pályaviszonyok, így a versenyzőknek a változó előírások mellett a csökkenő levegő- és aszfalthőmérsékletekhez is alkalmazkodniuk kellett. A legjobb időt Valtteri Bottas autózta, aki a Mercedesszel közel hat tizedmásodpercet javított Verstappen délelőtti körén. 1:23.148-cal pillanatnyilag a finn nevéhez fűződik a legjobb ideje, ám ettől mindössze kéttizeddel maradt el Pierre Gasly, aki az AlphaTaurival újra odaért a második helyre, ahogy csapattársa, Cunoda Juki is jól szerepelt, hetedik lett.

Bottas és Gasly mögött Verstappen zárt a harmadik helyen, előbbitől kereken 35 századdal elmaradva, viszont több mint 7 századdal végzett riválisa, Hamilton előtt. Mögöttük Lando Norris (McLaren) lett az ötödik, megelőzve Lance Strollt (Aston Martin), Cunodát, Sergio Pérezt (Red Bull), Sebastian Vettelt (Aston Martin), míg az elmúlt hetek remeklései után a Ferrarik kifejezetten gyengén muzsikáltak: Carlos Sainz a 10., Charles Leclerc – a két Alpine mögött végezve – a 12. lett.

Eközben a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján egymásnak feszült a Red Bull és a Mercedes csapatfőnöke, Christian Horner és Toto Wolff. Előbbi kijelentette, hogy a Red Bull nem riad vissza az óvástól sem, mivel gyanítják, a rivális csapat hátsó szárnya nem felel meg az előírásoknak. A Milton Keynes-i szerint a véglapokon súrlódásnyomokat vettek észre, ami a két autó közötti sebességkülönbségre esetlegesen magyarázattal szolgáló hajlékonyságot támaszthatja alá.

Egyelőre nem tudni, hova lyukad ki a Red Bull és a Mercedes pályán kívüli harca, mindenesetre a pályán magyar idő szerint szombat délben folytatódnak az események. A harmadik szabadedzést ekkor rendezik, az időmérő edzés pedig 15:00-kor veszi kezdetét. Az M4 Sport csak az utóbbi fogja élőben közvetíteni.

A második szabadedzés végeredménye:

Fotó: Jiri Krenek / Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr716759998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása