Valósággal özönlenek a gyártók az endurance-világbajnokság új etalonjának számító hiperautó-géposztályba. Tizedikként az Alpine is beáll a sorba.
Már idén leváltotta az LMP1-et a hiperautó-géposztály az endurance-világbajnokságban, de még elég szerény a felhozatal. Ez azonban a következő években jelentősen változni fog, kedd este pedig bejelentették, hogy 2024-től az Alpine is beszáll az LMDh-ba. A francia márka két hiperautóval csatlakozik, melyek Oreca-karosszériára épülnek majd.
2022-ben újra az LMP1-ben fog szerepelni az Alpine, ezzel párhuzamosan saját motor fejlesztésén dolgozik Viry-Châtillon-ban, a Formula–1-es részleggel együttműködésben. Technikai támogatást az elmúlt évekhez hasonlóan a Signatech biztosít a programhoz, melyről Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója úgy fogalmazott, „aláhúzza a márka motorsport iránti odaadását és ambícióit”.
⚡Breaking news⚡
— Alpine Racing (@AlpineRacing) October 5, 2021
@SignatechAlpine enters the #LMDh class in 2024!
After a podium finish in the @24hoursoflemans on its return to the #Hypercar category, Alpine confirms the extension of its endurance programme.@FIAWEC #WEC #LEMANS24
Learn more �https://t.co/OyFHbD2Tbw pic.twitter.com/yvKkmPvPqH
Az Alpine első ízben négy évre kötelezte el magát a WEC új csúcskategóriája iránt, melyben az évek előrehaladtával tíz gyártó – a franciákon kívül az Acura, az Audi, a BMW, a Cadillac, a Ferrari, a Glickenhaus, a Peugeot, a Porsche és a Toyota – lesz érintett.
Fotó: Gabi Tomescu / AdrenalMedia.com (FIA WEC Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.