Az F1-ben nem vándorolnak csak úgy a rajtszámok

Egyes sajtóértesülések szerint Nyikita Mazepin egy „sejtelmes” Instagram-sztoriban elszólta magát Antonio Giovinazzi F1-es jövője kapcsán. Az elméletben viszont akad egy kis bökkenő.

large-2021_dutch_grand_prix_friday.jpg

Jócskán felgyorsultak az események a pilótapiacon az elmúlt egy hétben: Kimi Räikkönen visszavonulása után Valtteri Bottas szerződtetését jelentették be az Alfa Romeónál, majd George Russell érkezését a Mercedesnél, időközben pedig az AlphaTauri és a Williams párosát is véglegesítették. Az viszont továbbra is kérdéses, ki lesz az Alfa Romeo másik versenyzője. Óránként változik a helyzet, a nemzetközi sajtóban több lehetséges jelöltet is szóba hoztak a hinwili együttessel.

Ezzel együtt a csapatnál harmadik évét töltő Antonio Giovinazzi maradása sem zárható ki. Az elmúlt napokban ugyanakkor észbontó eszmefuttatással spekuláltak az olasz menesztéséről, akinek a Ferrari állítólag a 2023-ban induló hiperautó-programjában szán szerepet. Angol nyelvű források szellőztették meg, de sajnos a magyar autósportsajtóban is átvették a „hírt”, hogy Nyikita Mazepin szólta el magát Giovinazzi kapcsán. Mindezt abból következtették ki, hogy az orosz Instagram-sztorit posztolt.

1018796867-lat-20210905-gp2113_130556_56i0387-770.jpg

A bőszavúnak és tartalmasnak nem mondható és 24 óra után eltűnő, ám annál jobban felkapott bejegyzésben az #NM99 és egy mosolygós emotikon szerepelt, amiből azt próbálták meg kihámozni, hogy a Haas pilótája a 99-es rajtszámra fog váltani, amit jelenleg Giovinazzi használ. Csakhogy ez nem ilyen egyszerű.

Még ha igaz is, hogy Giovinazzi távozik az Alfa Romeótól – és ezzel együtt a Formula–1-ből is –, a Sportszabályzat 9.2-es pontja kimondja, hogy egy versenyző csak akkor veszíti el a rajtszámát, ha két egymást követő szezonban egyetlen versenyen sem indul. Magyarán: ahhoz, hogy Mazepin a mostani 9-esét 99-re cserélhesse, olasz versenyzőtársának nemcsak a következő, hanem az az utáni szezont is „ki kellene ülnie”.

Épp ezért nemcsak botor és kattintásvadász, hanem szakmaiatlan is tényként tálalni ez alapján Giovinazzi távozását, még abban az esetben is, ha mindezt a hivatalos szabálymagyarázat kíséretében teszik. És még akkor is, ha a clickbait – sajnos, és részben a fogyasztói igényváltozások miatt – a modernkori tájékoztatás része lett. Élénken élnek még bennünk az emlékek azokról az időkről, amikor az alapján próbáltak pilótapiaci mozgásokat megjósolni, hogy ki kit követ a Twitteren stb. Úgy tűnik, sikerült erre is rátenni egy lapáttal...

Fotó: Antonin Vincent / DPPI (Alfa Romeo Racing Media), LAT / Haas F1 Team Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9916684814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása