WTCR: Magnus nyert, öröm és dráma a Zengőnél az első futamon
WTCR 2021: Hungaroring – 1. futam

Új győztest avatott a Hungaroringen a túraautó-világkupa: fordított rajtrácsos pole-ját kihasználva megnyerte az első futamot Gilles Magnus, az Audi kettős győzelme pedig az utolsó körben úszott el. Mikel Azcona keményen versenyezve dobogóra állt, Michelisz Norbert is szépen hangolt az ő szempontjából igazán számító főfutamra.

img_3087.jpg

Két belga és két francia versenyző várhatta az első két sorból a túraautó-világkupa első, fordított rajtrácsos versenyét a Hungaroringen. Az élről indulva Gilles Magnus megőrizte az első helyet a piros lámpák kialvása után, mögötte Frédéric Vervisch fordult el a másik Audival, valamint a regnáló bajnok Yann Ehrlacher. A Lynk & Có-s francia viszont elveszítette a hátvédjét nagybátyja személyében, Yvan Muller ugyanis kicsúszott a célegyenes végén, ami miatt a négyszeres világbajnok a mezőny végére esett vissza. A visszajátszásból egyértelművé vált, hogy Mikel Azconát akarta blokkolni az 1-es kanyarnál, de rajtavesztett, és lényegében saját magát forgatta keresztbe a Cuprán.

Jó rajtja mellett Néstor Girolami beragadásának és Muller kicsúszásának is köszönhetően remekül kezdte a versenyt Michelisz Norbert, aki a hatodik helyre zárkózott fel a nyolcadikról a lelátóról behallatszó dudaszóorkán közepette, miután kemény csatában maga mögött tudta tartani a szombati időmérőn pole-t szerző Rob Huffot. Meglehetősen harcias arcát mutatta az első körökben Tassi Attila is, aki a pályaismeretét kihasználva a pontszerzők között tudott maradni, pedig közben még Jean-Karl Vernay-jel is összeakadt. A Hyundai éllovas francia versenyzője több pozíciót is veszített, ezzel kicsúszott az első tizenötből.

img_4399.jpg

A táv feléhez érkezve Magnus némi előnyre tett szert az élen, nagyjából két másodpercre szakította le magáról Vervisch-t. Ez a különbség azonban a 7-8. körben elapadt: Huff miatt gördült pályára a biztonsági autó. A Zengő Motorsport brit versenyzője kitört bal első kerékkel állt meg, miután a sikánban eltalálta a gumibálat – a leintés után a 2012-es világbajnok hibáját Zengő Zoltán csapatfőnök személyesen erősítette meg a Braking News Motorsportnak. Viszont örömre is volt ok a magyar csapat háza táján, mivel Azcona átvette a harmadik helyet az addig előtte autózó Ehrlacher-től.

Három körrel a leintés előtt engedték el újra a mezőnyt. Vervisch feltartóztatásának köszönhetően Magnus jelentős előnnyel fordult a rajt-cél egyenesre, Azcona hátránya már alulról súrolta a két másodpercet a mérőponton. Az utolsó előtti körben azonban elfékezte magát Vervisch, amivel igencsak nehéz helyzetbe hozta magát Azconával szemben, aki az utolsó körben próbálkozott is előzéssel.

img_3164.jpg

Huff bálázott, Azcona viszont agresszív versenyzéssel nagyot kaszált.

Össze is ért az Audi és a Cupra kettejük csörtéje után, de a második szektor végén elvette a második helyet Azcona, a harmadik helyre pedig Ehrlacher kapaszkodott fel, és amíg Vervisch visszaszorult negyediknek, Magnus kényelmesen nyerte az első futamot, megszerezve pályafutása első győzelmét a bajnokságban Négyük mögött Thed Björk (Lynk & Co) futott, Michelisz pedig megtartotta a hatodik helyet. A másik két magyar pilótát, Tassit és Boldizs Bencét a 13. és a 17. helyen intették le a Hondával, illetve a Cuprával.

Az ETCR A-csoportjának szuperdöntőjével folytatódik a hungaroringi program, a WTCR második futamát pedig 15:15-től rendezik meg, ami hatványozottan jelentőséggel bír majd magyar szempontból, hiszen a zengős Huff az élről, Michelisz a harmadik helyről startol. Kérdés, hogy a 15 perces szervizidőszak elég-e ahhoz, hogy összerakják a Cupra első futóművét...

img_4359.jpg

Fiatalok a dobogón, egy új győztessel középen.

Az első futam végeredménye:

wtcr_2021_hun_r1.jpg

Fotó: Papp Csaba / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2716667098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása