Annak ellenére, hogy a Hondákat jócskán megpakolták a hungaroringi hétvége előtt, a japánok egyik autója kezdett az élen a Hungaroringen. A legjobb tízbe pedig három magyar vonatkozású autó is befért.
A Zengő Motorsport keddi közönségtalálkozója után immár a Hungaroring falai közé is élet költözött. Az ETCR mezőnye még a pénteki nap folyamán pályára gördült, szombat délelőtt pedig a túraautó-világkupa magyarországi hétvégéje is kezdetét vette az első szabadedzéssel. Néstor Girolami volt a leggyorsabb a 45 perces gyakorláson: a Münnich Motorsport argentinja az utolsó pillanatokban futott 1:52.995-ös idejével zárt az élen – egyedül ő fért be 1 perc 53 másodperc alá a mezőnyből.
A hondás mögött a Lynk & Có-s Santiago Urrutia végzett a második helyen, a harmadik időt pedig Mikel Azcona autózta a Zengő Motorsport Cuprájával; mindkettejük lemaradása kevesebb mint két tizedmásodperc. Az első öt sorrendje a regnáló világkupagyőztes Yann Ehrlacher-val (Lynk & Co) és Nathanaël Berthonnal (Comtoyou-Audi) egészült ki.
A legjobb tízbe másik két magyar vonatkozású autó is befért: Rob Huff a nyolcadik helyen nyitott a Zengő-Cuprával, legjobb magyarként a hondás Tassi Attila kilencedik lett. Hazai pályán Michelisz Norbert a 14. helyen indította a hétvégét a Hyundai-jal, ezredre azonos időt autózva a pontversenyben vezető márkatársával, Jean-Karl Vernay-jel. Boldizs Bence egy 21. idővel kezdett.
Hozzátartozik a hétvége krónikájához, hogy a Cupra ballaszt nélkül versenyez a Hungaroringen, miközben a Hyundai-ok 50, a Hondák pedig 60 kilogrammnyi kompenzációs pluszsúllyal mennek, tehát két magyar érintettségű magyar gyártót is nehéz helyzetbe hoztak. Ezzel szemben a Lynk & Có-k esetében a BoP-súlyt is 10 kilóval csökkentettek.
A második szabadedzéssel 12:30-kor folytatódik a szombati program, amit csakugyan a sorozat közösségi felületein lehet élőben nyomon követni. A köztes időben a történelmi autók parádéja, illetve a Pure ETCR B-csoportjának összecsapásai törik meg valamennyire a csendet.
Az első szabadedzés végeredménye:
Fotó: Papp Csaba / Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.