Kiszivárgott: Így kezdődhet a jövő évi F1-es szezon

Még a 2021-es szezon felénél sem járunk, a német sajtónak köszönhetően máris fény derült egy-két részletre a 2022-es menetrend kapcsán.

33-bahrain-test-saturday.jpg

Habár még az idei szezon – főleg annak második fele – kapcsán is hemzsegnek a kérdőjelek, az Auto Motor und Sport máris tudni véli, hogyan indulhat a 2022-es év a Formula–1-ben. A német portál szerint két előszezoni tesztet is tartanak a csapatok kérésére, miután az idei szezont megelőzően csupán három napjuk maradt a „felkészülésre”.

Sajtóértesülések szerint az új autók érkezése előtt Barcelonában, majd Bahreinben is tesztelhet a mezőny. Előbbi helyszínen február 23-25. között mutatkozik be a pályán az új éra, míg a második háromnapos gyakorlásra március 11-13. között kerül majd sor. A megszokottnál hosszabb, kéthetes szünetben lehetőség nyílik az adatok elemzésére, és a folytatás is rendhagyónak ígérkezik.

Annyira, hogy még a szabályokon is változtatni kell, mivel a bahreini szezonnyitót március 20-án tervezik rendezni, csakhogy a Sportszabályzat 8.5a cikkelye – jelen formájában – kimondja, hogy legalább tíz napnak kell eltelnie a teszt utolsó napja és az első verseny között. Szünet nélkül folytatódna az idény a sivatagi nyitány után, a második versenynek ugyanis Szaúd-Arábia adna otthont, az idén bemutatkozó dzsiddai pályára március 27-én látogatna el tehát a mezőny.

Emellett egy harmadik verseny időpontjára is fény derült: Ausztriában július 10-én versenyezhet a Formula–1, már el is kezdték árusítani a jegyeket, melyekre 15%-os kedvezménnyel lehet lecsapni az early bird-akció keretében.

Még a tesztek kapcsán arra is kitér a német forrás, hogy azért is kulcsfontosságú, hogy a meleg szahíri pályán is tesztel a bajnokság, hogy a Pirelli reprezentatív adatokat gyűjthet az új, 18 colos gumikról. Mint az elmúlt évek időjárása alapján ismert, Barcelonában ezt nem lehetne garantálni, mivel ott februárban meglehetősen alacsonyak a hőmérsékletek. A gumibeszállítónak emellett arra is lehetősége adódik a szabályok értelmében, hogy az egyik tesztnapon mesterségesen fellocsolt pályán köröztesse a mezőnyt, tesztelve az új esőgumikat.

Fenntartásokkal kell még kezelni ugyanakkor ezeket a sajtóértesüléseket, hiszen a koronavírus-járvány terjedésének mérséklődése, lecsillapodása nem jósolható meg előre. Már az idei évre is rekordhosszúságú versenynaptárban reménykedett az F1, a számítások viszont még hónapokkal az évad kezdete előtt megdőltek az országonként egyelőre meglehetősen változó egészségügyi helyzet miatt.

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9016639122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása