Valamivel több mint két év után újra nyert a Formula–E-ben Edoardo Mortara és Venturi. A második mexikói futamon aratott győzelmének köszönhetően a svájci-olasz versenyző a nyolcadik helyről ugrott a bajnokság élére.
Vasárnap este másodjára is összecsapott a Formula–E mezőnye a bajnokságban bemutatkozó pueblai pályán, de még a drámaian végződő első futam kapcsán is maradtak kérdések. Mint ismeretes, az eredetileg győztesként leintett Pascal Wehrleint diszkvalifikálták, csapata ugyanis nem jelentette le a versenyirányításnak, milyen gumikkal fognak indulni, ezzel elmulasztva egy adminisztrációs kötelezettséget. Ezek után a Porsche nem sokkal a második futam előtt jelentette be, hogy fellebbeztek a döntés ellen.
A Porsche német versenyzője ezúttal is ott volt az első sorban, az első rajtkockát viszont Oliver Rowland szerezte meg. A Nissan e.dams britje rögtön a verseny elején felvette mindkét támadó üzemmódját, a nyerő stratégia azonban a kivárás volt, így a 12. körben Edoardo Mortara már az élen találta magát – a Venturi svájci-olasz pilótája a harmadik pozícióból indulhatott. Később Wehrlein, utána pedig Nick Cassidy is megelőzte Rowlandet, majd utóbbi a verseny hajrájában Mortarát is üldözőbe vette, de megelőzni nem tudta – sőt, kis híján el is dobta a Porschét.
The battle for the lead is well and truly on with just until 10 mins + 1 lap on the clock ⚔️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Click here for LIVE updates � https://t.co/qD4c9DojZZ@edomortara @PWehrlein
�� 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/Z3F2YIZwqK
A mexikói átok azonban a legkevésbé sem akarja elkerülni az egykori Formula–1-es pilótát, Wehrlein ugyanis nem tarthatta meg a második helyét, mivel nem a szabályoknak megfelelően használta a FanBoostot – az extra kW-okat a rajongók ítélték neki a sorozat közönségszavazásán. Négy másodpercet írtak hozzá az idejéhez, emiatt csak negyedikként rangsorolták, vagyis az első dobogóját szerző Cassidy végül a második lett, Rowland pedig mégiscsak dobogóra állhatott.
Jake Dennisszel (BMW) lett teljes az első öt sorrendje, mögötte Alex Lynn-nel (Mahindra), Maximilian Güntherrel (BMW), Jean-Éric Vergne-nyel (DS Techeetah), Mitch Evansszel, valamint a mezőny végéről felzárkózó René Rasttal (Audi) egészült ki a pontszerzők névsora.
Szombati futamgyőzelme után több incidensbe belekeveredett, aztán nullázott Lucas di Grassi: a harmadik szezon bajnoka előbb Nyck de Vriest torpedózta meg, ami miatt a holland ki is esett a Mercedesszel, majd a jaguaros Sam Birddel akadt össze. A De Vriesszel való ütközésért áthajtásos büntetéssel sújtották az Audi brazil versenyzőjét.
.@LucasdiGrassi has been given a drive through penalty after this collision with @nyckdevries...
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Click here for LIVE updates � https://t.co/qD4c9DojZZ@audisport @MercedesEQFE
�� 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/S8QykmcZXP
.@LucasdiGrassi � @sambirdofficial � @Sebastien_buemi
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Click here for LIVE updates � https://t.co/qD4c9DojZZ@audisport @JaguarRacing @Nissanedams
�� 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/aufUNWKM6y
Di Grassihoz hasonlóan a regnáló bajnok Antonio Félix da Costa is betlizett az eseménydús versenyen. A DS Techeetah portugálja saját hibájából csapódott a falnak a 7-es kanyarnál.
Disaster for @afelixdacosta as he hits the wall - that's the end of his race..
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 20, 2021
Click here for LIVE updates � https://t.co/qD4c9DojZZ@DSTECHEETAH
�� 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix pic.twitter.com/7JVaNmgrku
Futamgyőzelmének köszönhetően Mortara a nyolcadik helyről vette át a vezetést az egyéni összetettben, 72 pontja van. A 2019 óta először győzedelmeskedő svájci-olasz versenyző a nyolcadik különböző győztese a szezonban (eddig egyedül De Vries tudott duplázni). A Venturi pilótája tíz ponttal előzi a zsinórban kétszer nullázó Robin Frijnst (Virgin), aki mögött hármas holtverseny alakult ki Da Costa, Rast és Evans között – mindannyiuk 60 pontot számlálnak –, őket mindössze egy ponttal lemaradva követi De Vries.
Még három duplafutamos hétvége van hátra a világbajnoki szezonból, legközelebb New Yorkban fog versenyezni a Formula–E mezőnye. A következő futamokat július 10-11-én rendezik.
A második mexikói futam végeredménye:
Final classification from the 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 21, 2021
Pascal Wehrlein had secured a second-placed finish on-track but was later penalised by the addition of five seconds to his race time for improper use of FANBOOST. pic.twitter.com/OwzKojI1dU
Fotó: Audi Motorsport Communications
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.