Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

Az alábbiakban a versenyző médiacsapata által kiküldött sajtóközleményt közöljük, a tartalom szempontjából változatlan formában.

A Swift Cup Europe regnáló bajnoka, Tim Gábor 16 pontos előnnyel várta a bajnokság harmadik hétvégéjét, melyet az osztrák Salzburgringen rendeztek az elmúlt hétvégén. Már az első versenyen nagy hátrányba került egy baleset miatt, de végül sikerült szépítenie, sőt a záró harmadik versenyt meg is nyerte.

timg_2021_salzburgring12.jpg

Az osztrák pálya már sok sikert hozott Timnek, több futamgyőzelem fűződik a nevéhez. Ugyan maga a pálya nem túl komplikált, de egy régi vágású aszfaltcsík, rendkívül kevés bukótérrel és nagy sebességű, veszélyes kanyarokkal. A pálya jelentős része padlógázzal teljesíthető, így a szélárnyék fontos szerepet játszott. Ugyan Timnek nincs több fős csapata, mégis sikerült jó időmérést teljesíteni és megszerezte a második helyet az időmérésen.

A kvalifikációt Dominik Haselsteiner nyerte, akivel Tim 2020-ban végig küzdött a bajnoki címért. Az időmérő olyannyira szoros volt, hogy az első tizenegy pilóta 0,9 másodpercen belül volt. „Ezen a hétvégén már 21 új, 1,4 literes, turbós autó állt rajthoz és azt kell mondjam, hogy legalább tíz pilóta bármikor képes itt akár az első helyért, győzelemért küzdeni. Főleg egy ilyen egyszerűbb pályán. Az időmérésen sikerült elsőre egy jó kört futnom, ugyan még egyszer visszamentem a pályára, egyből éreztem, nem lesz ebben már több, így nem is erőltettem tovább. A második hely tökéletes”  elemezte az időmérő edzést Tim.

Az első versenyen Tim a második helyről rajtolt, egy körrel később megelőzték és harmadik volt, amikor belementek az egyik visszafordítóban. Az autó jelentősen lelassult és sorra előzték meg. A harmadik helyről egészen a 16. helyig csúszott vissza. „Molnár Bendegúz megelőzött a második kör végén, de nem is védekeztem igazán, hisz ezen a pályán ide-oda előzgethetjük egymást a szélárnyék miatt. Az utána következő visszafordítóban Bucsi Attila belém jött, pont rosszul találta el a jobb első kerekemet, ami ki volt tekerve a kanyarodás miatt. Azonnal elment a futómű olyan mértékben, hogy már csak célba érésért küzdhettem. Három-négy másodperccel lassultam le és a gumik totálisan elkoptak. Ha még egy kör van, akkor szinte biztos, hogy defekt miatt kiesek” – nyilatkozta az első futam után a 29 éves pilóta.

timg_2021_salzburgring7.jpg

Az ütközést vizsgálták a futam után, de végül nem büntették a fiatal M1RA-s pilótát. „Szerintem nem volt szabályos előzés, mert középre helyezkedtem és Attila 10-15 méterrel jött mögöttem, nem volt mellettem. Nem tudom, hogy akart megállni a kanyarban, de bevetődött mellém és nekem jött. Lényegében rajtam fékezett és fordult el. Azonban nem találtak szabálytalannak. Így ezt itt le is zártuk, azzal foglalkoztunk, hogy találjunk alkatrészeket a kocsihoz, mert szinte minden elcsavarodott, görbült és tört. Lényeg, hogy a második versenyre jó legyen a kocsi és a 16. helyről a top8-ba feljöjjünk” – latolgatta a taktikát a vanyarci versenyző.

Hozta is a tervet, a második futamon hetedik lett, majd Molnár kizárása után a hatodik helyet örökölte meg. Ezzel az utolsó futamra a fordított rajtrács miatt (az első nyolc fordul) a harmadik rajtkockát szerezte meg. „Hülyén hangzik, de a hetedik hely és az első sor jobb lett volna. Minden körben próbáltam legalább egy ellenfelet elkapni, de már a tavalyi előzgetéseimből tudták, hol szoktam támadni, így alternatív megoldásokat kellett alkalmazni. Lényegében minden kanyarban támadtam, ahol csak lehetett. A végén a safety car nekem kapóra jött, kicsit összébb jött a mezőny, ezzel újabb helyeket csíptem el” – elemezte a második versenyt.

A harmadik és egyben utolsó versenyre Tim a harmadik helyről várta a rajtot. A futamot megszakították piros zászlóval az első körben történt baleset miatt. Az új rajt után a verseny második felében tudta átvenni a vezetést. A győzelemért egy öt fős boly alakult ki, de végül nem találtak fogást Timen, aki megnyerte a futamot.

timg_2021_salzburgring17.jpg

„Az új rajt után a második kör végén sikerült feljönni Báldi mögé a második helyre. Sokáig kellett fárasztani, mire sikerült megelőznöm, közben meg hátra is figyeltem, mert a sarkamban voltak többen is. A célig hajtottak, öten voltunk egy bolyban, próbáltam mindig kicsit meglógni a hosszú egyenesre, ami úgy ahogy sikerült. Az utolsó körig védekeznem kellett, de végül sikerült behúzni a győzelmet, egy kemény, de fair küzdelemben” – mesélt győzelméről Tim.

Míg Tim Gábor szorgalmasan gyűjtögette a pontokat a bajnokságban még egy ilyen nehéz hétvégén is, többen nulláztak, kiestek, vagy kevés pontot szereztek. Ennek is köszönhető, hogy Tim a bajnokságban növelte előnyét, már 25 ponttal lépett el a bajnoki tabellán. A bajnokság július elején folytatódik a lengyelországi Poznanban.

A bajnokság állása:

bajnoksag_allasa.png

Fotó: Tim Gábor Média

Forrás: Bende Imre / Tim Gábor Média

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr516595282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása