F1: Ez okozhatta a defekteket a Pirelli szerint

A Pirelli igazgatója szerint törmelék okozta Lance Stroll és Max Verstappen balesethez vezető defektjét a Formula–1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon. Az olasz-kínai gumigyártó Lewis Hamilton abroncsán is talált vágásokat.

24-friday-baku.jpg

Lance Stroll és Max Verstappen balesete alapjaiban határozta meg a Formula–1-es Azerbajdzsáni Nagydíj menetét, ez valószínűleg a következő napok utózöngéi mellett sem lesz másképp. Az Aston Martin pilótája és a Red Bull bajnoki éllovasa is defekt után csapódott a korlátnak, ráadásul mindkettejük esetében a bal hátsó gumival adódtak problémák.

„Addig a pillanatig semmit sem érezte, majd hirtelen kitört jobbra az autó, a gumi lerobbant a felniről” – emlékezett vissza a történtekre Verstappen, de kanadai versenyzőtársánál sem volt előjele a durrdefektnek. – „Nem volt szép baleset, ráadásul elég veszélyes helyen kaptam defektet ennél a tempónál.”

A holland versenyző azonban nem volt rest odaszúrni a Pirellinek, élesen kritizálta a gumigyártó hozzáállását és termékeit. „Biztosan [lesznek megbeszélések a Pirellivel], de már tudjuk, mi lesz az eredménye, amit nehéz elfogadni. Úgyis a törmelékre fogják fogni, vagy valami ilyesmire” – idézi kifakadását a Motorsport.com.  – „A Pirelli sem boldog a történtek miatt, de a versenyen és az eredményen ez már nem fog változtatni.”

22-sunday-baku.jpg

Verstappenben pedig mintha egy látnok veszett volna, mivel nem sokkal később Mario Isola, a Pirelli F1-es programjának főnöke valóban a törmeléknek tulajdonította a történteket. Állítását azzal támasztotta alá az olasz szakember, hogy nem a bal hátsó gumikat viseli meg igazán a bakui pálya, hanem a jobb hátsókat.

„Nem akarok előzetes következtetésekbe bocsátkozni” – szögezte le ugyanakkor Isola.„Úgy tűnik viszont, hogy vágások voltak a gumin a törmelék miatt. Más autók ugyanezeken a gumikon több kört is teljesítettek probléma nélkül. Az előzetes vizsgálatok szerint valószínűleg külső tényező okozta a defektet, mint például törmelék, kerékvető vagy más.”

„Max esetében a Lance autójáról leszakadó törmelék lehetett az oka. Lance esetében… nem tudom. A balesete előtt ugyanis nem voltak más incidensek, de nem tudom kizárni, hogy nem volt ott valaminek egy darabja” – olvasható fejtegetése a Formula1.com hasábjain. Isola utalást tett arra, hogy 2018-ban szintén egy törmelékre ráhajtva kapott defektet Valtteri Bottas, ami a mostani esethez hasonlóan a győzelmébe került a finn pilótának.

40-sunday-baku.jpg

Azt is elárulta, hogy akár Lewis Hamilton is Verstappen, illetve Stroll sorsára juthatott volna, mivel a Mercedes bal hátsó gumiján is találtak nagyjából 6-7 centiméteres vágásokat, miután a piros zászlós fázis alatt a brit autóján is kereket cseréltek, azonban az ő esetében „a szerkezetet nem vágta meg, így egyben maradt a gumi”.

Zárásképpen azt is hozzátette az igazgató, hogy milánói laboratóriumában végez majd komolyabb vizsgálatokat a Pirelli, és szeretné, ha a két héten belüli Francia Nagydíj hétvégéje előtt már jelenteni is tudnának a csapatoknak.

Fotó: LAT Images, Charles Coates / Motorsport Images (Pirelli F1 Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1916584558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása