F1: Pérez káoszfutamon nyert Bakuban, Verstappen és Hamilton is nullázott
Formula–1 2021: Azerbajdzsáni Nagydíj – Futam

Szinte már a zsebében érezhette a kettős győzelmet stratégiájának köszönhetően a Red Bull, öt körrel a vége előtt azonban az élről kapott defektet Max Verstappen. Sergio Pérez első Red Bull-os győzelmét szerezte, Lewis Hamilton pedig az újraindításnál dobott el egy óriási esélyt.

si202106060160_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

Szokatlanul tiszta rajttal kezdődött a Formula–1-es Azerbajdzsáni Nagydíj, az élmezőnyben sem történt pozíciócsere, így Charles Leclerc megőrizte az első helyet Lewis Hamilton és Max Verstappen előtt. Mögöttük azonban gyors felzárkózásba kezdett Sergio Pérez, aki előbb Carlos Sainz Jr. mellé szúrt be, majd egy bevállalós manőverrel Pierre Gaslyt autózta körbe a 3-as kanyarnál, így egymás mögé került a két Red Bull.

A Ferrari vasárnapi tempója azonban nem tükrözte a szombatit, így a 3. körben Hamilton, kisvártatva pedig Verstappen is maga mögé utasította Leclerc-t. Miután Pérez is elment erőből a monacói mellett, a ferraris elsők között hajtott ki kerékcserére. Bokszkiállása után Carlos Sainz Jr. hibázott nagyot a másik Ferrarival, becsúszott a bukótérbe a 8-as kanyarnál, így ki kellett tolatnia, ami komoly időveszteséget jelentett a spanyolnak.

Viszonylag hosszúra is nyúlt a sárga zászlós fázis, Hamiltont rögtön ki is hozták az élről, de elrontották a kerékcseréjét, amivel nagyjából két másodpercet bukott, így az egy körrel később cserélő Verstappen kényelmesen átvette az első helyet a Mercedes britjétől, sőt a gyorsabbnál gyorsabb köröket futó Pérez is befért elé – ezek után Hamilton csak a harmadik helyen folytathatta a versenyt.

Sainz mellett Nyikita Mazepinnek is volt egy kisebb hibája, az első komolyabb baleset 31. körben történt: durrdefektet kapott a célegyenesben Lance Stroll, aki így nagyjából 290-300 km/órás sebességnél vágódott az Aston Martinnal a betonfalnak – ezzel a biztonsági autó is megjelent a pályán. Szerencsére karcolás nélkül megúszta az esetet a kanadai, ami előtt – alternatív stratégiájának köszönhetően – a negyedik helyen autózott.

Öt körrel később indították újra a versenyt, s amíg az élmezőny megmerevedtek a frontvonalak, Sebastian Vettel volt igazán elemében, aki Leclerc-t, majd Pierre Gaslyt is megelőzve egészen a negyedik helyig kapaszkodott fel. A következő körökben Hamilton próbálta szorongatni Pérezt, a hétszeres világbajnok azonban nem járt sikerrel a Mercedesszel.

Öt kör volt még hátra a leintésig, amikor jött a dráma: hasonlóan Lance Strollhoz Max Verstappen bal hátsó gumija is eldurrant, az élen haladva kötött ki a falban. A versenyirányítás – valami érthetetlen oknál fogva – csak egy körrel később küldte pályára a biztonsági autót, utána viszont a piros zászlók is előkerültek, így a versenyzők gumit cserélhettek. Annak ellenére, hogy logikusabbnak tűnt volna a biztonsági autó mögött teljesíteni az utolsó köröket, végül újabb állórajt következett.

Mintegy fél órányi kényszerszünet után sorakozhatott fel újra a rajtrácsra a mezőny: habár Pérez rajtja nem sikerült a legjobban, Hamilton nem tudta kihasználni a lepattanót, sőt a mezőny végére esett vissza, miután egy hatalmas fékezés kíséretében a bukótérben találta magát. Mint kiderült, a címvédő a tudtán kívül hozzáért a fékhűtést szabályzó „mágikus” gombhoz, ez okozta a vesztét.

Hamilton visszaesésének köszönhetően Pérez megtartotta a vezetést, a második helyre pedig Vettel jött előre, míg mögötte Gasly csatázott Leclerc-rel és Lando Norrisszal (McLaren) a dobogó legalsó fokáért – a monacói egyszer a francia elé is került, de visszaszélárnyékkal visszavágott, így azonnal visszavette a pozíciót.

Az utolsó körben már nem változott a sorrend az elejében, így Sergio Pérez pályafutása során másodjára nyert, először a Red Bull színeiben. Vettel az Aston Martin első F1-es dobogóját szállította, egyúttal a saját legjobb eredményét a 2019-es Mexikói Nagydíj óta, míg Gasly a tavalyi győzelme után tért vissza a dobogóra.

Leclerc és Norris mögé felzárkózva visszatérése utáni legjobb versenyét zárt Fernando Alonso, aki a második rajtnál nem kevesebb mint négy pozíciót nyert, így hatodikként intették le Cunoda Juki (AlphaTauri), Sainz, Daniel Ricciardo (McLaren) és az idei első pontját szerző Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) előtt.

Köszönhetően az utolsó körök drámáinak egyik vb-esélyes sem szerzett pontot, így maradt a négypontos különbség Verstappen és Hamilton között, a harmadik helyre azonban a futamgyőztes Pérez ugrott előre – a mexikóinál szintén egy hajszálon múlt a dráma, a leintés után ugyanis félre kellett parkolnia a Red Bull-lal. A csapatbajnokságban viszont meglógott a Red Bull, már 26 ponttal előzi a Mercedest. Két hét múlva Franciaországban folytatódik a szezon.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj végeredménye:

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5716583766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása