Formula–E: De Vries jött ki győztesen az energialutriból
Formula–E 2020/2021: Valencia ePrix – 1. futam

Némi eső, öt biztonsági autós fázis, majd egy követhetetlen véghajrá tette flúgossá a Formula–E első épített pályás versenyét. Nyck de Vries második győzelmét szerezte a Valencia ePrix-n, Nico Müller és Stoffel Vandoorne pedig a sor végéről felzárkózva álltak dobogóra.

1-eps705_135054_fer4355.jpg

Bármennyire is tűntek eleve kacifántosak a körülmények a vizes pálya és a biztonsági autós szakaszok tömkelege mellett, végül – részben ezek közreműködésével – az energiamenedzsment adta fel igazán a leckét a mezőnynek, többek között a versenyt az utolsó körig vezető Antonio Félix da Costának. A bajnokságban érvényben lévő szabályok értelmében ugyanis minden egyes biztonsági autó mögött töltött perccel egy kWh-nyival csökkentik a felhasználható energiamennyiséget.

Lényegében a verseny is a biztonsági autó felvezetésével indult, majd a visszatérésére sem kellett sokat várni: egy optimista manőverrel André Lotterer a sóderágyba lökte Sébastien Buemit, ami a Nissan e.dams svájcijának menten a futam végét jelentette. A német pilótát később áthajtásos büntetéssel sújtották. Az újraindításnál a hetedik helyről rajtoló Nyck de Vriestől láthattunk intenzív felzárkózást, egészen a második pozícióig kapaszkodott a holland a Mercedesszel.

Nem sokkal később viszont újabb és újabb SC-fázis törte meg a mezőny lendületét, miután Maximilian Günther, majd Sérgio Sette Câmara is kicsúszott – a Dragon brazilja a jaguaros Mitch Evans „támogatásával” került a sóderágyba. Az utolsó percekben pedig André Lotterer újabb kamikaze manővere idézte elő a biztonsági autó újbóli pályára küldését, az ötödiket a verseny folyamán. A Porsche németje azzal, hogy a célegyenes végén megtorpedózta a venturis Edoardo Mortarát, magát sodorta igazán bajba, mivel a kavicságy foglyául esett ő is.

A 45 perces verseny folyamán összesen 19 percet töltött a mezőny a biztonsági autó mögött, ami 19 kWh levonással járt. Ezt azonban igazán csak az újraindítás után, vagyis az utolsó két körben érezték meg a versenyzők, a többségnek alig néhány százalékkal kellett volna befejeznie a futamot. Végül tizenkét versenyzőt rangsoroltak csupán: energia-túlhasználásért Oliver Rowlandet és Alexander Simset is kizárták, de a két NIO és a sokáig a stabil pontszerzők között Norman Nato sem jutott el a célig.

Az energiamenedzsment pedig a DS Techeetah-n is kifogott, ezért Da Costa kénytelen volt az utolsó kör elején átadni a vezetést De Vriesnek, aki így második győzelmét szerezte és a bajnokságban is átvette a vezetést. A hollandot leszámítva abszolút meglepetésdobogó született az utolsó körök közjátékának köszönhetően, Nico Müllerrel és Stoffel Vandoorne-nal – mindketten jártak nemcsak a mezőny végén, de a sóderágyban, így érthető, hogy a leintés utáni interjúknál ők maguk is értetlenül álltak az eredmény előtt.

A dobogósok mögött még Nick Cassidy (Virgin), René Rast (Audi), Robin Frijns (Virgin), Da Costa, Alex Lynn (Mahindra), Sam Bird (Jaguar) és Lucas di Grassi (Audi) szereztek pontot a túlélési versenyen. A hetedik helytől lefelé mindenki több mint egyperces hátrányban ért célba, az utolsó, 12. helyen rangsorolt Jean-Éric Vergne közel négy és fél perces lemaradásban futott be.

A vasárnapi program már reggel 8 órakor kezdetét veszi a harmadik szabadedzéssel, amit 10 órától a második időmérő követ. A második futamot 14:00-kor kezdődik, ezúttal az Eurosport 2-n követhetjük élőben az eseményeket.

Az első futam végeredménye:

formula-e_2021_valencia_r1.jpg

Fotó: Andrew Ferraro / FIA Formula E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1616511700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása