Duplázások, csaták, magyar sikerek a Laptiming Kupa szombati napján

A péntekihez hasonlóan a szombati nap sem volt eseménytelen a Hungaroringen, zárt kapuk mögött rendezett Laptiming Kupa utolsó napján. 

_slp1855.JPG

Kettős magyar győzelem a Suzuki Swift Kupában

  • Lengyel Ádám nyerte a Swift Cup Europe harmadik versenyét a Laptiming Kupán, mögötte Tim Gábor ért célba. Tim szombaton kétszer is felállhatott a dobogó második fokára.

_slp1542.JPG

Szombaton két újabb versennyel folytatódott a Swift Cup Europe a Hungaroringen, Tim Gábor a pénteki harmadik helye után kétszer is felállhatott a dobogóra. Tim a mezőnyből egyedüliként zárt az első három között mindhárom futamon, noha győznie végül nem sikerült.

A szombati második versenyen Tim a hatodik helyről rajtolt, a kezdeti helyezkedésekből a lehető legjobban jött ki. Sorozatos előzések után a hatodik körben Tim már a harmadik helyen állt, újabb egy kör elteltével pedig már második volt. A Full Auto SE versenyzője az éllovas Dominik Haselsteinert is üldözőbe vette, de hiába közeledett hozzá, a célban két másodperc maradt közöttük.

A harmadik helyért a M1RA fiatal tehetsége, Bucsi Attila vívott ádáz csatát Maciej Banassal, de hiába próbálkozott szinte minden kanyarban a lengyel versenyző ellen, végül meg kellett elégednie a negyedik hellyel. A pénteki győztes Max Wimmernek nem jött ki a lépés, az első tíz közé sem tudott bekerülni.

_slp0791.JPG

A harmadik versenyt Hartmann Balázs kezdhette a pole pozícióból, Lengyel Balázs a negyedik, Bucsi Attila az ötödik, Tim Gábor pedig a hetedik rajtkockából indulhatott. Hartmann biztosan őrizte meg az első helyet a rajtnál, mögé pedig Lengyel lépett fel a második helyre. Az első körben Bucsi és Martin Zellhofer ütközött, mindketten elindultak a palánk felé, és noha nagyobb baj nem történt, mindketten több pozíciót veszítettek.

Az incidensből Tim profitált, az első kört a negyedik helyen zárta. Elöl Lengyel folyamatosan nyomás alatt tartotta Hartmannt, akit végül a negyedik kör elején, a célegyenesben előzött meg. Hartmann ezután folyamatosan csúszott hátra, a pole-ból indulva végül csak hetedikként ért célba.

A remek tempót futó Tim a hatodik körben pont Hartmannt előzve vette át a harmadik helyett, további előrenyomulását átmenetileg megakasztotta egy piros zászlós szakasz. A célegyenes végén, vélhetően fékhiba miatt Szomszéd Lajos csapódott a gumifalba, a negyedórás javítás alatt a célegyenesben várakozott a mezőny.

Az újraindítás után az első helyét biztosan őrző Lengyel ellépett, Tim pedig szinte ráakasztotta a lökhárítóját az előtte haladó Aleks Sówkára. Tim türelme végül kifizetődött, az utolsó kör utolsó kanyarjában előzte meg a lengyel versenyzőt, ezzel kettős magyar siker született.

Swift Cup Europe, 2. verseny:

  1. Dominik Haselsteiner (Team Wimmer, Suzuki Swift 1.4 Turbo) 26:20.387
  2. Tim Gábor (Full Auto SE, Suzuki Swift 1.4 Turbo) + 2.203 mp.
  3. Maciej Banas (GFS Motorsport, Suzuki Swift 1.4 Turbo) + 6.098 mp.
  4. Bucsi Attila (M1RA, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +6.448 mp.

Swift Cup Europe, 3. verseny:

  1. Lengyel Ádám (Car Competition, Suzuki Swift 1.4 Turbo) 22:18.129
  2. Tim Gábor (Full Auto SE, Suzuki Swift 1.4 Turbo) + 1.178 mp.
  3. Aleks Sówka (Darek Nowicki Racing, Suzuki Swift 1.4 Turbo) +1.225 mp.

TCR Eastern Europe: Tomas Pekar kettős győzelemmel nyitott a Hungaroringen

  • Úgy néz ki, hogy a TCR Eastern Europe tavalyi szezonja után ismét egy nagyon erős versenyző uralhatja a szezont. Tomas Pekarnak mindegy volt, hogy a mezőny elejéről, vagy a 9. helyről rajtolt, magabiztosan nyerte mindkét futamot a Laptiming Kupán.

_slp0667.JPG

A TCR Eastern Europe időmérő edzését Tomas Pekar nyerte meg Cuprával, az audis Milovan Vesnic és a szintén cuprás Michal Makes előtt. Az első versenyen a rajt után a második helyről rajtolt Milovan Vesnic és Michal Makes kicsit kakaskodott egymással, összeütköztek, aminek köszönhetően mindketten visszaestek. A hatodik helyről indult Petr Cizek lefulladt a rajtnál, kb. 20 másodperc hátránnyal visszaesett a mezőny végére. Az élen közben Tomas Pekar szép lassan elkezdett eltávolodni a második helyet megöröklő Lukasz Stolarczyk elől, miközben Makes és Vesnic elkezdte a felzárkózást.

A negyedik körben Makes és Stolarczyk kicsit összeakadt, de Makes megszerezte a második helyet. A kilencedik körben pedig már Vesnic szorongatta Stolarczykot, majd több sikertelen kísérlet után a sikánban meg is előzte. Stolarczyk olyannyira belassult a verseny végére, hogy az utolsó körben még az olasz Ghermandi is megelőzte.

A második futamra az első kilenc versenyző helyét fordították meg, és így kellett rajtolniuk, ami azt vetítette volna előre, hogy Tomas Pekarnak nehéz lesz felküzdenie magát a dobogóra. Ehhez képest ragyogóan rajtolt, az első kör végén már a harmadik helyen állt. Az élről rajtolt Carol Wittke már az első kanyarban elvesztette vezetését, az első futam végén belassult audis Stolarczyk átvette az első helyet.

Pekar a második körben már a második volt, de Michal Makes is feljött a negyedik helyre. Pekar végül a negyedik körben, a Mansell-kanyarban átvette a vezetést, és innentől kezdve senki se tudott a közelébe kerülni. Stolarczykot utolérte az egymással meccselő Makes és Steibel, de a 13-as kanyarban összekoccantak, így újra lemaradtak.

Időközben Milovan Vesnic is elkezdte a felzárkózást, feljött az ötödik helyre, majd a 11. körben a negyedikre. A futamot végül nagy előnnyel Pekar nyerte az ezúttal nagyon egyenletesen teljesítő Stolarczyk és Makes előtt. A bajnokságot természetesen Tomas Pekar vezeti, és a mostani teljesítménye miatt félhetnek a többiek, hogy idén megismételi Dusan Borkovic tavalyi teljesítményét. 2020-ban Borkovic ugyanis úgy lett bajnok, hogy az összes futamot megnyerte.

TCR Eastern Europe, 1. futam:

  1. Tomas Pekar (cseh, Carpek Service, Cupra TCR) 25:13.760
  2. Michal Makes (cseh, Micanek Motorsport, Cupra TCR) + 6.166 mp.
  3. Milovan Vesnic (szerb, Vesnic Racing, Audi RS3 LMS TCR) + 16.779 mp.

TCR Eastern Europe, 2. futam:

  1. Tomas Pekar (cseh, Carpek Service, Cupra TCR) 25:18.679
  2. Lukasz Stolarczyk (lengyel, BTC Maszyny, Audi RS3 LMS TCE) + 9.010 mp.
  3. Michal Makes (cseh, Micanek Motorsport, Cupra TCR) + 9.624 mp.

Igazi márkakupás csaták a Twingo Kupában

  • Jó napja volt a szlovéneknek a Renault Twingók márkakupájában, ugyanis az elvihető hat dobogós helyezésből ötöt ők szereztek meg. A Laptiming Kupa keretein belül megrendezett verseny közül az első futamot Nik Stefancic, a másodikat Ivanusa Matej nyerte meg.

_slp1373.JPG

A Renault Twingo Kupa első versenyén Nik Stefancic indulhatott az élről, míg az egyetlen magyar, Lantos Szabolcs a 13. rajtkockát foglalhatta el. A rajt mindenkinek jól sikerült, de mivel ezek a Twingók kiváló szélárnyékot biztosítanak a mögöttük haladónak, ezért az első kanyarokban mégis kialakulhatott egy jó csata: Stefancic visszaesett a negyedik helyre, míg az élre a második helyről induló Mladenovic léphetett fel. A második körtől egy hatos boly elszakadt a mezőnytől, és egy nagyszerű csata bontakozott ki. Sajnos ezt megzavarta egy, a pálya mellett félreálló autó miatt szükségessé vált safety car-fázis.

Az újraindítás után már csak négyen maradtak a csatában, aminek a végén Nik Stefancic visszaszerezte a vezetést, és végül megnyerte a versenyt. Az első három helyen végül megmaradt az időmérőn kialakult sorrend, Mihajlo Mladenovic a második, Urban Jelovcan a harmadik lett. Az első két helyezett egyébként junior versenyző, mint ahogy az a Lantos Szabolcs is, aki sajnos 6 kör után kiállt a versenyből.

A második futam elején a második helyről rajtoló Mladenovic átvette a vezetést a pole-ból induló Stefanovictól, de igazából az első kilenc versenyző egy bolyként közlekedett a pályán, folyamatos előzési kísérletekkel. A bolyból Ivanusa Matej volt a legaktívabb, aki a harmadik kör elejére már a negyedik helyre küzdötte fel magát úgy, hogy csak a 11. kockából rajtolt. Matej sorra futotta a leggyorsabb köröket, így az ötödik kör végére már az első helyen találta magát, míg mögé Jelovcan jött fel másodiknak, de őt Mladenovic és Stafancic is hamar visszaelőzte. Az első négy egy másodpercen belül autózott, míg a mezőny többi része ekkorra már leszakadt. A 8. körben a nagy csatában Mladenovic és Stafancic összeakadt, előbbi a szalagkorlátba pörgött, aminek hatására bejött a Safety Car, majd piros zászlóval vége lett a versenynek.

TWC 4 Twingo Cup, 1. verseny:

  1. Nik Stefancic (szlovén, Lema Racing) 25:33.095
  2. Mihajlo Mladenovic (szerb, ASK EKO Racing) + 0.240 mp.
  3. Urban Jelovcan (szlovén, Lema Racing) + 1.302 mp.

TWC 4 Twingo Cup, 2. verseny:

  1. Ivanusa Matej (szlovén, Lema Racing) 24:17.473
  2. Urban Jelovcan (szlovén, Lema Racing) + 0.524 mp.
  3. Nik Stefancic (szlovén, Lema Racing) + 1.209 mp.

Kistúra: Losonczy tartalékautóval a dobogón

  • Losonczy Levente pénteki nagy balesete után a tartalék Cliójával állt rajthoz a kistúraautósok szombati futamán a Laptiming Kupán. A rajtnál kicsit beragadt, de visszaszerezte a második helyet.

_slp0511.JPG

Losonczy Levente pénteki versenye mindössze egy kanyarig tartott a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokságon, a Cliója ráadásul annyira megsérült, hogy nem lehetett kijavítani szombatra. Losonczy így a tartalékautójával állt rajthoz, hogy a második helyről indulva dobogóval próbálja feledtetni a pénteki csalódást.  

Losonczy a rajtnál kicsit beragadt, visszaesett a negyedik helyre, de már az első körben javított egy pozíciót. Az élen a Carpek Service két svéd versenyzője, Erik Bertilsson és Filip Sandström állt, ők pénteken fordított sorrendben arattak kettős győzelmet.

Sandström nem sokáig volt második, már a harmadik kör elején átvette csapattársától az első helyet, Losonczy is gyorsan támadási közelségbe került. Egy ideig szorosan egymás mögött haladt a három éllovas, aztán Sandström ritmust váltott, ellépett, Losonczy pedig több próbálkozás után végül megelőzte Bertilssont. A svédnek az utolsó percekben rosszul jött ki egy lekörözés, lemaradt, így a magyar versenyző második helye nem forgott veszélyben.

Sandström az időmérő és az első futam megnyerésével hibátlan hétvégét teljesített.

OB, FIA CEZ TC-2000, TC-1600, TWC1 (Clio), TWC5 (Mazda), 2. verseny:

  1. Filip Sandström (Carpek Service, Renault Clio Cup) 25:04.050
  2. Losonczy Levente (Z.S.P. Motorsport, Renault Clio Cup) + 3.258 mp.
  3. Erik Bertilsson (Carpek Service, Renault Clio Cup) + 8.107 mp.

Nagytúra: Kettős prototípus-siker a Hungaroringen

  • Miro Konopka a nagytúraautósok szombati futamát is megnyerte a Laptiming Kupán, a második helyen Václav Janík végzett LMP3-as autójával.

_slp1681.JPG

A Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság szombati versenynapja a nagytúraautósok második időmérőjével kezdődött, ezen pedig a papírformának megfelelően a prototípusok voltak a leggyorsabbak. Az első helyet a pénteki győztes Miro Konopka szerezte meg az első napon harmadik Václav Janík előtt.

Az időmérőn az a Marcin Jedlinski lett a harmadik, aki pénteken egyedüliként tudott beleszólni a prototípusok csatájába, a lengyel versenyző azonban ezúttal rögtön a rajt után félreállt. Műszaki hiba miatt folyamatosan leállt és újraindult a Mercedese, a safety cart is pályára kellett küldeni a pálya több pontján is elakadó autó miatt.

Jedlinski végül vissza tudott evickélni a boxba, így a biztonsági autó is gyorsan távozhatott. Az élen senki sem tudott beleszólni az egymást sem nagyon támadó prototípusok harcába, az előnyét biztosan őrző Konopka így kettős győzelemmel zárta a hétvégét. A harmadik helyen a junior licenszes David Vrsecky végzett húsz másodperces hátránnyal.

Péntekhez hasonlóan a második versenyen is Ifj. Bóta István érte el a legjobb eredményt a magyar bajnoki értékelésben, a Car Competition versenyzője az abszolút nyolcadik helyén zárt.

OB, FIA CEZ D4 GT, TC-3500, D5, 2. verseny:

  1. Miro Konopka (ARC Bratislava, Ligier LMP2) 25:56.329
  2. Václav Janík (Janik Motorsport, Norma LMP3) + 1.205 mp.
  3. David Vrsecky (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) + 20.210 mp.

...8. Ifj. Bóta István (Car Competition, Ferrari 488) + 1:10.237 p.

Formulaautó: Brajnik duplázott a Laptiming Kupán

A formulaautósok második versenyén nem történt meglepetés, a mezőny leggyorsabb versenyzője, Paolo Brajnik ezúttal jóval magabiztosabb előnnyel szerezhette meg a győzelmet.

A pole pozícióból Michl Olivér indulhatott, de sajnos a rajt után nem sokáig tudta megtartani vezető helyét, Paolo Brajnik már ekkor megszerezte a vezetést, amit a verseny végéig nem engedett ki a kezei közül. Sajnos a rajt pillanatát a harmadik helyről induló Magyar János sem a legjobban kapta el, ő is kicsit hátraesett az első körben. Michl a második körben a 11-es kanyarban megforgott, ami után kiment a boxba is, ezzel elszállt a versenye. A mezőny többi tagja pedig képtelen volt tartani Brajnik tempóját, így a szerb versenyző ezen a napon is nyert.

A verseny végére Matej Kácovsky is magabiztos előnnyel tartotta az előnyt a harmadik Vladimir Netusil előtt. Magyar János felzárkózott a negyedik helyre, és ezzel a legjobb magyar lett. Berta Benjámin a magyar értékelésben a második helyet szerezte meg, az F4-es autóval az abszolút hetedik lett. Michl visszajött a mezőny végére, és folyamatosan a második legjobb időket autózta, de ez sem segített rajta, de azért a magyarok között harmadik lett.

D2 - Formula Cars, 1. verseny:

  1. Paolo Brajnik (szerb, AMCC ASU NV Racing, Dallara F320 E2-2.0) 26:11.241
  2. Matej Kácovsky (cseh, HKC Racing, Dallara F308 F3) + 48.846 mp.
  3. Vladimir Netusil (cseh, Effective Racing, Dallara F318 E2-2.0) + 1:06.916 p.

Endurance: Konopka nyert

  • A Laptiming Kupa záró versenyén az élről rajtoló Volentér Balázs-Tomas Konvicka páros sokáig tartotta a vezető helyét, de a kötelező bokszkiállás után végül a nagy túraautók között is diadalmaskodó Miro Konopka nyert.

_slp0922.JPG

Talán a hétvége legjobb körülményei várták a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság zárófutamát a Hungaroringen. Az egyórás endurance verseny éléről a Volentér Balázs-Tomas Konvicka páros indulhatott LMP3-as prototípusával, megelőzve a GT3-as Mercedest vezető Marcin Jedlinskit.

A gördülő rajt a mercedeses versenyzőnek sikerült jobban, de pár kanyar múlva már újra Volentérék álltak az élen. Sokáig nem változott a sorrend, de a kötelező bokszkiállás után a feje tetejére állt minden.

Miro Konopka átvette a vezetést, míg Jedlinski egy pár kör erejéig visszaesett a harmadik helyre Volentérék mögé. Jedlinski hamar utolérte LMP3-as autóval induló vetélytársát és meg is előzte, majd Volentérék meg is forogtak. Ennek hatására végleg eldőlt az első három sorsa, gyakorlatilag esemény nélkül befutott volna a mezőny a célba. Az utolsó körben azonban a magyar értékelés második helyén álló Kismarty-Lechner Gábor defektet kapott, és az egyes kanyarban megforgott. Ettől függetlenül a magyar értékelésben megmaradt a második helye Sánta János mögött és Bódis Kálmán előtt.

FIA CEZ endurance verseny:

  1. Miro Konopka (ARC Bratislava, Ligier LMP2) 1:00:30.753
  2. Marcin Jedlinski (Olimp Racing, Mercedes AMG GT3) + 26.497 mp.
  3. Volentér Balázs-Tomas Konvicka (Janik Motorsport, Norma LMP3) + 1 kör

Fotó: Laptiming Kupa Sajtóiroda

Forrás: Laptiming Kupa Sajtóiroda

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9216504824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása