Kiderült, hol fog versenyezni idén Keszthelyi Vivien

Az Euroformula Openben folytatja pályafutását Keszthelyi Vivien, az F1-es debütálás legkorábban két-három év múlva jöhet szóba.

vivien-keszthelyi_formula-3_euroformula-open_f3_hungarian_female-pilot_1.JPEG

Átfogó tesztprogramot tudhat maga mögött az elmúlt hónapok után Keszthelyi Vivien, aki több privát gyakorláson is részt vett a Team Motopark csapatával. Kedden pedig a 20 éves versenyzőhölgy mögött álló VRS Sport Group bejelentette, hogy Keszthelyi az Euroformula Openben fog versenyezni a Team Motoparkkal. Keszthelyi az első magyar a sorozatban, viszont nőként megfordult a mezőnyben korábban Tatiana Calderón, Carmen Jorda és Maria de Villota is többek közt.

„Ez már túlmutat az egyéni karrieremen. Köszönettel tartozom szüleimnek, az Audi Sport szakmai vezetőségének és a támogatóknak, akik a pályafutásom elején lehetőséget biztosítottak, hogy minden tőlem telhetőt megtehessek az autósportban. Ők és a többi nagy nemzetközi vállalat az anyagi támogatás mellett sportszakmailag is segítették munkámat az eddig vezető úton. Büszke vagyok rá, hogy magyar pilótaként topcsapattól kaptam esélyt a királykategóriáig eljutni. Ez, mint tudjuk, nemzetközi szinten nagyon keveseknek adatik meg, különösen a női pilóták közül. Talán két-három autóversenyzőnő mondhatja el magáról a világon” – idézi Keszthelyi szavait a közlemény.

Éveken át az azóta átalakult DTM-be készült Keszthelyi Vivien, így a Swift Cup Europe után az Audi Sporttal folytatott együttműködése révén különböző túraautó-sorozatokban. 2019-ben döntött a szakágváltásról, és fordult a formulaautózás felé, így részt vett az ázsiai F3-as téli bajnokságban, majd a W Series szezonjában ugrott hatból négy versenyen teszt- és tartalékversenyzőként – utóbbiban egy alkalommal szerzett pontot, a misanói versenyen intették le tizedikként.

vivien-keszthelyi_formula-3_euroformula-open_f3_hungarian_female-pilot_22.JPEG

A Motopark napjainkban az Euroformula Open mellett a Super Formula és Super Formula Lights japán sorozatokban érintett. Előbbiben tavalyelőtt bajnoki címet is szereztek az idén második F2-es szezonját kezdő Szató Marino vezetésével a németek, a japán F3-ban pedig Sacha Fenestrazzal értek a csúcsra. A korábbi években a Formula–3-as Európa-bajnokságban indultak, 2013-ban pedig csapatbajnoki címet szereztek a GP2-ben, vagyis a Formula–2 elődjében, jórészt Sam Bird összetett ezüstérmének köszönhetően.

A csapat részéről Timo Rumpfkeil csapatfőnök kiemelte, nagyon örül, hogy a csapatában üdvözölheti a debreceni pilótahölgyet. „Hosszú múltra tekintünk vissza, remek eredményeket produkáltunk, és alig várjuk, hogy ezt Viviennel is folytathassuk. Nagyon jól alakultak vele a tesztek 2020 telén, és bízunk benne, hogy mindenben támogatni tudjuk, ami szükséges ahhoz, hogy nyilvánvaló tehetsége jó eredményekkel párosuljon. Arról nem szabad megfeledkezni, hogy Viviennek az elmúlt szezonokban hiányzott a folyamatos pályán töltött idő, ezért időt kell adni neki ennek a pótlására és arra, hogy elkapja a fonalat a 2021-es szezonban” – mondta.

9 helyszínen rendezik és 27 futamból áll majd a bajnokság, mely júliusban a Hungaroringre is ellátogat. A szezon első hétvégéjén a Formula–1 betétsorozata lesz az Euroformula Open, mely a Portugál Nagydíj helyszínén, Portimaóban kezdi az évet, április 30-a és május 2-a között. Ennek kapcsán a VRS Sport Group kommünikéje megemlíti, Keszthelyi lehet az első női F1-es pilóta, de ahhoz, hogy erre a szintre eljusson, legkorábban két-három év múlva nyílik majd rá lehetőség.

vivien-keszthelyi_formula-3_euroformula-open_f3_hungarian_female-pilot_2.JPG

„Szerintem ez rendben van. Egyáltalán nem zavar, ha erről kérdeznek, vagy összehasonlítgatnak különböző férfi pilótákkal” – tért ki arra Keszthelyi, hogy nem éli meg teherként az összehasonlítgatást.„Nyilván a saját utadat kell járnod, ugyanakkor még mindig rendkívül kevés a nő, aki valaha megfordult ebben a sportágban, szóval miért is kéne, hogy zavarjon? Egyelőre azonban csak várom a kihívást, a vezetést, valamint azt, hogy együtt dolgozzak a csapattal” – fejtette ki.

A következő célt tűzte ki debütáló évére: „Számomra az a fontos, hogy megértsem, mi kell az autónak, mi kell a gumiknak, mit kell tennem a kiélezett pillanatokban. A célom minél többet tanulni, hogy ezzel a lehető leggyorsabban előrébb jussak, és ne vesztegessek el sok időt” – zárta gondolatait.

Fotó: VRS Sport Group Menedzsment

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7016484826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2021.04.03. 20:44:51

Nem hinném, hogy az F1 realitás, de hajrá!

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása