Megérkezett Mick Schumacherék első F1-es autója

Egyelőre még csak a VF-21 dizájnját láthatjuk a képeken, de radikális eltérésekre már nem kell számítani. Új főszponzorát is bejelentette a Haas.

livery_unveil_pr_1-380.jpg

Ha van csapat, aminek durván keresztülhúzták a számításait a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások, akkor az a Haas. Az amerikai istálló nyíltan is elismerte, hogy a szezon előtti gyakorlások előtt biztosan nem indítja be 2021-es autóját, a Ferrari szakemberei ugyanis nem jutottak el a csapat központjába, ők pedig nélkülözhetetlenek a folyamathoz. Már az csodaszámba megy, hogy még március előtt sor került Nyikita Mazepin és Mick Schumacher üléspróbájára, utóbbinak még egy karantént is be kellett vállalnia ezért az Egyesült Királyságban.

Ugyanakkor a Haas nem is készül világmegváltásra az idén, ami jól mutatja, hogy az amerikaiak már a szezon korai szakaszában a 2022-es átállásról beszélnek, hiszen nagyobb fajsúlyú szabályváltozások csak jövőre várhatóak. Így online bemutatóját nem is az idei autóval ejtette meg csütörtök reggel a Haas, hanem a VF-20 átpingált, átmatricázott változatával. Ha technikailag ilyen drasztikus változásokra nem is kell számítani, festésében jelentősen megújult a Haas versenygépe:

Ezt az alkalmat megragadva ugyanis bejelentették, hogy az Uralkali lesz a Haas új fő- és névadó támogatója. Az orosz vegyipari vállalatról tudni érdemes, hogy 2013-ban Nyikita Mazepin édesapja, Dmitrij Mazepin 20%-os részesedést vásárolt a cégben, az Uralchem tulajdonosát később annak igazgatótanácsába is beválasztották. Az Uralkali már az elmúlt években is támogatta Mazepin karrierjét.

Némileg groteszk helyzet alakult így ki, mivel a VF-21 egy nagy guruló orosz zászló lesz, viszont Mazepin csak semleges színekben indulhat a következő két évben a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség (WADA) Oroszországgal szembeni eleinte négy-, majd kétévesre enyhített szankciója miatt, a 2014-es téli olimpiát követően kirobbant doppingbotrány következményeként. A döntés értelmében nemzetközi sportrendezvényeken az orosz himnusz sem lesz hallható.

Ha a téli hírfolyamból nem is, az eddigi sorokból nyilvánvalóvá válhatott, hogy teljes vérfrissítéssel vág neki pilótafronton 2021-nek Gene Haas csapata: két újonc, a már említett Mazepin és a regnáló Formula–2-es bajnok „kis Schumi” váltotta Romain Grosjean és Kevin Magnussen kettősét.

Ami a Haas „autóját” (mondjuk inkább: festését) illeti, nyolcadikként mutatkozott be az idei mezőnyben. A Williams pénteken leplezi le új autóját, a Ferrari pedig a legtovább húzta a leleplezést: az SF21 csak két nappal az előszezoni tesztek előtt mutatja meg magát a nyilvánosság előtt. Március 12-14. között megrendezik a rekordrövid, háromnapos gyakorlást, majd március 28-án szintén ugyanott, Bahreinben tartják meg az év első Formula–1-es futamát.

A 2021-es F1-es előszezon menetrendje:

Fotó: Haas F1 Team Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4916449696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása