Rejtélyes változás a DTM naptárában

Magyarázat nélkül nyúltak bele a német túraautó-bajnokság idei menetrendjébe.

14ce7b3f-593f-45f7-bcd2-3c15fa1f8b0c.jpg

Május végén rajtolt volna el az eredeti tervek szerint a német túraautó-bajnokság szezonja, ám egy pénteki közleményben megerősítették, változik a DTM 2021-es naptára, indoklás nélkül vették ki az oroszországi Igora Drive-ot, így a tervezettnél három héttel később, június 18-20-án Monzában kezdődhet az új, GT3-as éra kezdetét jelentő idény. Viszont továbbra is nyolc versenyhétvégével kalkulálnak, júliusban ugyanis visszatér a mezőny a Norisringre, mely tavaly a koronavírus-járvány miatt került ki a menetrendből.

Így fest a DTM módosított 2021-es versenynaptára:

  • június 18-20.: Monza, Olaszország
  • július 2-4.: Norisring, Németország
  • július 23-25.: Lausitzring, Németország
  • augusztus 6-8.: Zolder, Belgium
  • augusztus 20-22.: Nürburgring, Németország
  • szeptember 3-5.: Red Bull Ring, Ausztria
  • szeptember 17-19.: Assen, Hollandia
  • október 1-3.: Hockenheim, Németország

Ahogy az látható, továbbra is tökéletes egyensúly áll fenn a németországi és azon kívül versenyek között, négyszer zarándokol majd másik országba a mezőny. Egyelőre öt csapat érkezését (Team Abt, Rosberg, Jenson Rocket RJN, GruppeM, 2 Seas Motorsport) jelentették be, ami pedig a versenyzőket illeti, a minap az Audi bejelentette Mike Rockenfeller és a tavalyi ezüstérmes Nico Müller maradását.

Nem zárják ki az ingolstadtiak, hogy további gyári versenyzőknek szorítsanak helyett az amúgy privát csapatoknál, így elképzelhető, hogy a regnáló bajnok René Rast is visszatér, habár legfeljebb „részmunkaidőben”, hiszen már bejelentették az Audi Formula–E-versenyzőjeként, és ugyan az elektromos sorozat versenynaptára korántsem végleges, máris két ponton ütközik a DTM-ével, ami többeket is érzékenyen érinthet a későbbiek során.

Emellett már az is biztos, hogy a Red Bull támogatásával Alexander Albon és Liam Lawson is bemutatkozik a sorozatban, de valószínűleg mások is vezethetik majd a Ferrari GT3 488-asaikat – felmerült például Nick Cassidy neve is –, hiszen a thai-brit teszt- és tartalékpilótaként továbbra is érintett az F1-ben, míg az energiaitalosok kapcsán péntek délelőtt jelentették be, hogy a Hitech GP színeiben fellép a Formula–2-be, de a juniorszériákat érintő bejelentéseket egy későbbi cikkünkben dolgozzuk fel.

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2116390862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása