F1: Russell nagyot villant a Mercedesszel, mindkét pénteki edzés az övé
Formula–1 2020: Szahíri Nagydíj – 1-2. szabadedzés

Ennél jobban nem is sikerülhetett volna George Russell mercedeses bemutatkozása: a brit versenyző a Szahíri Nagydíj mindkét pénteki szabadedzését az élen fejezte be, miközben a másik W11-esben Valtteri Bottas teljesen szétesett a nap végére.

m254010.jpg

Azok után, hogy még az F2-es pole-hoz is 1:02-es idő kellett, a várakozásoknak megfelelően egy perc alatti köröket szállított a Formula–1 a bahreini pálya oválszerű, 3,5 kilométeres változatán, a mezőny a sportág 70 éves történetének leggyorsabb köridejeit produkálta a rendhagyó vonalvezetésen.

Ugyanígy láthattunk rendhagyó felállásokat a mezőnyben, a legnagyobb visszhangot nyilván a Lewis Hamiltont helyettesítő George Russellt veszi körül, aki a hétszeres világbajnok pozitív koronavírus-tesztje után kapott lehetőséget a Mercedesnél erre – és talán a következő – hétvégére. Az ő helyét Jack Aitken vette át a Williamsnél, a múlt vasárnapi horrorbalesetét megúszó Romain Grosjean Haas-Ferrariját pedig Pietro Fittipaldi terelgeti.

Az eltolt időterv révén már az első szabadedzés is naplementében kezdődött, a kockás zászlót pedig már javában villanyfényes körülmények mellett lengették meg. Az első gyakorlás még a pályával való ismerkedésről szólt, ennek ellenére beszélhetünk meglepetésekről, az első 90 perc ugyanis Russell elsőségét hozta. 54.546-os időt autózott a brit, míg Valtteri Bottast – aki a szabadedzés bizonyos pontjain volt, hogy kilenc tizeddel volt gyorsabb Russellnél – végül a két Red Bull is megelőzte: Max Verstappen lett a második, Alexander Albon pedig a harmadik, utóbbi az utolsó 20 percet egy látványos keresztbe állással kezdte.

 

Bottas mögött Danyiil Kvjattal és Pierre Gaslyval a két Alpha Tauri zárt az 5-6. helyen, az első tíz sorrendjét pedig a Renault-k és a Ferrarik tették teljessé Esteban Ocon, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Charles Leclerc sorrendben. Leclerc egy pályaszéli kalandja alkalmával jelentős mennyiségű sivatagi homokot hordott fel a pályára, Gaslynak pedig a pálya helyenként hepehupás karakterisztikájával gyűlt meg a baja, aminek az Alpha Tauri egyik visszapillantó tükre látta kárát.

A 2001-es Olasz Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy szezon közben üdvözölhettünk két újoncot is a mezőnyben. Nos, ami őket illeti, Pietro Fittipaldi és Jack Aitken zárta a sort, ami annyira nem is meglepő, hiszen hirtelen vágták őket a mély vízbe. A Haas pilótájának számlájára egy elkockásított bal első gumi, a Williams tartalékosáénak pedig egy megforgás írható – utóbbi kapcsán azonban kiemelendő, hogy mindössze négy tizeddel maradt el Nicholas Latifi idejétől.

Az első szabadedzés végeredménye:

A második szabadedzésen már teljes mértékben a villanyfényé lett a főszerep, az első hely sorsa pedig egy pályaelhagyással dőlt el. Az edzés leggyorsabb ideje 54.506-tal Bottas nevéhez fűződik, ám a finn négy kerékkel túlcsúszott a 8-as kanyarnál, ezért az idejét törölték, utána pedig képtelen volt hibátlan kört összerakni. Így ezúttal is Russell zárt az élen, de elmaradt legjobb idejétől a brit. A beugró 54.713-at futott, tőle bő egy tizeddel maradt el Verstappen, míg a harmadik helyre Sergio Pérez kapaszkodott fel a Racing Pointtal, századokkal megelőzve a Renault-val ugyancsak kiemelkedő teljesítményt nyújtó Esteban Ocont. A TOP-5 sorrendje Albonnal egészült ki, Bottas csupán a 11. helyen végzett.

Nehéz szabadedzésen van túl a Ferrari, Sebastian Vettel csupán a 16. lett, Charles Leclerc pedig mért kört sem futott. A monacói autójában két kör után tönkrement a kardántengely, a folytatásban már nem is láttuk viszont az SF1000-rel, a négyszeres világbajnok pedig többször is a pálya szélén járt, egyszer kis híján összeakadt Kevin Magnussennel. Problémái akadtak Lando Norrisnak is, akinek a padlólemeze sérült meg az agresszív kerékvető-használatból kifolyólag, emellett az erőforrása is meghibásodott, ezek miatt a McLaren britje a 17. időt autózta.

A harmadik szabadedzést szombaton 15 órától rendezik, amit szintén élőben követhetünk az M4 Sporton.

A második szabadedzés végeredménye: 

Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1316318800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fülig José 2020.12.06. 17:16:58

(10) évek óta nézhetetlen a sorozat, majd' minden verseny dögunalom (a baleset számomra nem a szórakozás része), a pályán kívüli buziskodás tök hidegen hagy. évek óta küzdenek a küönöző tulajok a nézőkért, újabbnál újabb szabályok, pályák, kamerák, kisfaszom... erre a kieső üdvöske (már világbajnok, gondolom pont beleszarik) helyére beültetett pizzafutár(kifutófiú?) elveri a mezőnyt a menőcsávó kocsijával.... mondanám hogy ennél nincs lejjebb de gondolom lesz. sebaj, továbbra sem nézem. csak gondoltam szólok, hogy ez így gáz.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása