Tim Gábor a Swift Cup Europe bajnoka

Csúcsra ért a Swift Cup Europe-ban is Tim Gábor, hatodik bajnoki címét szerezte a magyar versenyző. 

tim2.jpg

Kalandosan indult a Swift Cup Europe első szombati versenye a Laptiming Kupán: a mezőny hátsó felében nem mindenkinek sikerült a megfelelő helyre beállnia a rajtrácson, emiatt új formációs kört rendeltek el, és két perccel lerövidítették az eredetileg 25 perces versenytávot. Tim Gábor az ötödik helyről rajtolhatott, míg az 1,6-os szívómotoros Swiftek mezőnyében a M1RA-pilóta Bucsi Attiláé volt a legjobb rajtpozíció.

Timnek jól, Bucsinak annál rosszabbul sikerült az első kör, utóbbi több pozíciót is veszített. A remek tempót mutató Tim a futam utolsó köreiben a második helyért harcolt, és noha a pályán néhány tizeddel lecsúszott erről a pozícióról, később büntetések miatt megörökölte. Az 1,6-osok mezőnyében is több büntetésről döntöttek a leintés után, így Bucsi végül kategória-másodikként zárt.

Tim a délutáni második futamon a hetedik helyről indult, és ha lehet, még jobb versenye volt, mint reggel. Több előzés után az utolsó körökben már az első helyen álló Dominik Haselsteiner nyakában lihegett, de az osztrák állta a sarat, és minden támadást visszavert. Tim Gábornak igazából nem is volt szüksége az előzésre, ugyanis ezzel a második hellyel már megszerezte a Swift Cup Europe 2020-as bajnoki címét. Hátrébb Bucsi úgy aratott kategóriagyőzelmet, hogy szinte a teljes 1,6-os mezőnyön átverekedte magát.

tim4.jpg

A szezonzáró országos bajnokság és Közép-európai Zóna Bajnokság utolsó napjára esősre fordult az idő a Laptiming Kupán, a Swift Cup Europe mezőnye a biztonsági autó mögül rajtolhatott. Tim Gábor két szombati második helye után már bajnokként állhatott fel a hetedik rajtkockába, az 1,6-os Swiftek mezőnyében Bucsi Attila a sor legvégéről indulhatott.

A 25 perces versenytávból tízet a Safety Car mögött tettek meg a versenyzők, a zöld zászlós jelzés után Tim azonnal javított két helyet. A vizes pályán nagy volt a helyezkedés, Tim és Bucsi ellenállhatatlanul törtek előre. A verseny elején az 1,6-osok között néhány kanyarig a szintén remeklő Lengyel Ádám tört az élre, de a kettes kanyarban annyira kicsúszott a bukótérbe, hogy minden vetélytársa elment mellette. A hetedik körben Tim két újabb előzéssel már a harmadik volt, míg Bucsi az egész 1,6-os mezőnyön átverekedte magát, és átvette a kategória első helyét. Ezt a leintésig meg is tartotta.

A nyolcadik körben egy újabb előzés után Tim már a második volt, és végül itt is ért célba a szintén magyar licenccel versenyző, negyedik helyről indult Maciej Banas mögött. A dobogó harmadik fokára is egy magyar versenyző, Szomszéd Lajos állhatott fel. Az 1,6-osok között Bucsi Attila mögé Lengyel Ádám küzdötte fel magát, de a fiatal M1RA-s tehetséget már nem sikerült utolérnie.

tim1.jpg

„Az utolsó hétvégére már több mint egy futamgyőzelmi előnyöm volt, nem kellett extra kockázatot vállalnom. Őszintén mondom, a Hungaroringen mindhárom versenyen tudtam volna a győzelemért küzdeni, akik nézték az élő közvetítést ezt láthatták. De most erre nem volt szükség, egy karcmentes autót szerettem volna visszaadni a srácoknak a hétvége után. Ez sikerült úgy, hogy tudtam az eredményeket is hozni, sőt tovább növeltem a pontelőnyömet a bajnokságban!” – nyilatkozta Tim a három futam után.

Tim végül 34 pontos előnnyel zárta az évet és lett bajnok. A Swift Cup Europe bajnoki címének megszerzésével már hat bajnoki címnél jár Tim, és talán erre a legutóbbira a legbüszkébb. „Nagy volt bennem a félsz, hogy négy év kihagyás után, hogy tudok majd teljesíteni. A legnagyobb probléma az volt, hogy nem teszteltem, lényegében versenyek közben kellett rájönnöm az autó trükkjeire. Még a szezonzáró versenyen is volt olyan probléma, amit a vezetési stílusom módosításával enyhíteni tudtam. Ha most kezdődne a bajnokság, sokkal jobban ráfeküdnék az egykörös tempóra, mert időmérések nem sikerültek jól. A futamokon azonban már nem volt probléma. Ez a hatodik bajnoki címem karrierem során, de nem szeretnék itt megállni!” – foglalta össze a 29 éves vanyarci pilóta az idei évet.

„Ha csak rajtam múlna, egyértelműen a pályán folytatnám, de persze a rali továbbra is vonz. Komolyabb nemzetközi márkakupában, vagy TCR-es sorozatban szívesen összemérném erőmet külföldi versenyzőkkel. De a realitás az, hogy erre kicsi az esély, csak reménykedni tudok, hogy valami összeáll a tél folyamán. Köszönettel tartozom mindazoknak, akik az idei évet segítették, maroknyi támogatói körömnek, nélkülük nem sikerült volna! Nem utolsó sorban pedig köszönöm a rengeteg erőt, amit a szurkolók adtak idén. Igaz, most személyesen nem, csak a közösségi oldalaimon tudtak támogatni, de hihetetlen sok bíztatást kaptam tőlük. Köszönöm!” – zárta gondolatait, a jövőbe tekintve.

Az FIA Swift Cup Europe végeredménye:

  1. Tim Gábor 231 pont
  2. Dominik Haselsteiner 197 pont
  3. Max Wimmer 186 pont
  4. Christoph Zellhofer 156 pont
  5. Fabian Ohrfandl 145 pont
  6. Martin Zellhofer 139 pont
  7. Kamil Serafin 101 pont
  8. Philipp Dietrich 98 pont
  9. Fabio Becvar 86 pont
  10. Daniel Lemmerhofer 74 pont
  11. Günther Edenstöckl 56 pont
  12. Günther Wiesmeier 44 pont
  13. Bernula István 9 pont
  14. Veit König 5 pont
  15. Füge Krisztián 5 pont

Fotó: Tim Gábor Média

Forrás: Főnix Motorsport, Tim Gábor Média

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5316260636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása