BRAKING NEWS MOTORSPORT

Michelisz: Még bármi elképzelhető!

Exkluzív villáminterjú Michelisz Norberttel

2020. október 16. - KovatsOliver

A túraautó-világkupa regnáló bajnoka nem mondott le a címvédésről, az esélyeit javító, jó hungaroringi hétvégére készül, emellett a riválisok megingásában bízik. Szóba került a Hyundai-bojkott, illetve Vernay akciója is.

1d069b1ec727396d0eb55cf0a42e318f.jpg

Kétségkívül alaposan átírta az idei év forgatókönyvét a koronavírus-járvány – ahogy Zengő Zoltán fogalmazott múltkori beszélgetésünk során, amikor a németországi kipufogóblamáról kérdeztem, illetve szóba került, hogy még a Zengő Motorsport felállását is befolyásolta a pandémia, „szerintem te sem erre koccintottál december 31-én éjfélkor”. Telitalálat! A túraautó-világkupa és a kamion Európa-bajnokság magyarországi fordulóját tömörítő Super Racing Fesztivált az eredeti időponthoz képest hathónapos csúszással rendezik meg, méghozzá nézők nélkül, miután a szervezők – a Nemzeti Népegészségügyi Központ ajánlását követve – végül elvetették az ötletet, hogy 5000 szurkolót beengedjenek a lelátókra.

Így a hétvégén a WTCR és a kamion-Eb versenyeit is a tévében, de legalább élőben követhetjük. Az esemény felvezetéseként online sajtótájékoztatót hívott össze a mogyoródi aszfaltcsík, melyen a Braking News Motorsport is kérdezhetett az előttünk álló hétvége főszereplőitől, Michelisz Norberttől és Kiss Norberttől. A webkamerákon keresztül is jó volt a hangulat, a két Norbi viccelődve elevenítette fel, hogy 2008-ban egymás ellen is meccseltek a hazai SEAT León-kupában a Hungaroringen.

Zárt kapus WTCR és kamion-Eb a Hungaroringen - mutatjuk, hogy nézheted!

Michelisz Norberték és Kiss Norberték először versenyeznek ugyanazon a hétvégén a Hungaroringen, ám a Super Racing Fesztivált zárt kapuk mögött tartják, így csak a tv-képernyők előtt élvezhetjük a magyar versenyzők hazai szereplését.

Kováts Olivér: A Hyundai németországi bojkottjával, valamint azzal, hogy Szlovákiában Jean-Karl Vernay vezető helyről lökött ki, az elmúlt hetek eléggé felemásan sikerültek. Milyen érzések kavarognak benned?

Michelisz Norbert: A Slovakiaringen annak is örültem, hogy tempóból ott voltunk a mezőny elejében. Egyébként nem volt egy egyszerű hétvége, mert nagyon ment az adok-kapok, nagyon kicsik voltak az időkülönbségek. Való igaz, bosszantó volt a harmadik futam, de ezek a balszerencsés pillanatok mindig adottak. Mindig van az évben egy-két verseny, amikor a helyezkedés, illetve rajtam kívül álló okok miatt elesek ilyen pozícióktól. Különösebben a versenyhétvége másnapján vagy utána már nem izgat, nyilván abban a szituációban nagyon bosszantó volt, én is szentségeltem az autóban, de el kell fogadni, hogy ezek körülbelül a túraautózás részei. Egyszer szerencséd van, máskor nincs, de biztos vagyok benne, hogy idén még lesz esélyünk futamgyőzelemért küzdeni. A probléma az inkább ott van, hogy sok ponttól estem el, itt is összejöhetett volna a futamgyőzelem vagy egy második hely. Összességében a pontok miatt van nagy jelentősége, mert így is lemaradásban vagyunk a többiekhez képest, és minden egyes pontnak külön jelentősége van így, de továbbra is azt mondom, hogy egy jó hungaroringi hétvégével még bármi elképzelhető.

Kováts Olivér: A blogodban is említetted, hogy a címvédés változatlanul a céljaid között szerepel. Az elmúlt két évben is hátulról kellett támadnod, az idei évet mennyiben érzed nagyobb kihívásnak, küldetésnek, mint a korábbiakat?

Michelisz Norbert: Ugyanolyan, nem érzem nagyobb kihívásnak. Nem gondolom, hogy az idei év fontosabb lenne, mint bármelyik korábbi. Alapvetően minden évhez úgy állunk hozzá most már egy jó ideje, hogy szeretnénk bajnokságot nyerni. Aztán sokszor rájössz évközben, hogy mi a realitás. Tavaly hiába voltam hátrányban, éreztem, hogy jó a csomag, jó pályák jönnek, körülbelül mindent ugyanúgy kell csinálnom, és van esélyem bajnoki címet nyerni. Idén egy picit nehezebb, mert a zolderi hétvégén bármit csináltunk, nem tudtunk az első tízbe férni az időmérőn, és amikor két futamod van – egy sima meg egy fordított rajtrácsos –, és nem vagy az első tízben, az egy hatalmas érvágás a pontverseny szempontjából. A Nürburgringen megint csak nem szereztünk pontot. Nyilván előttünk van még egy csomó verseny, de innentől kezdve különös jelentősége van annak, hogy az ember ne hibázzon, ne nullázzon, és lehetőleg olyan helyzetekben, mint amilyen mondjuk a szlovákiai harmadik futam volt, mentsen meg pár pontot. Az erőviszonyok folyamatosan változni fognak, versenyhétvégéről versenyhétvégére, ilyen szempontból kihívás az idei év, de nagyjából ugyanez történt tavaly és tavalyelőtt is. Azt látom, a végén mindig az volt a győztes, aki kiegyensúlyozottabban szerepelt a mezőny elejében.

119f9e44e9bfe68c0c52c6a8b9758d45.jpg

Kováts Olivér: De a bizonyos érzés, amit az imént említettél, megvan?

Michelisz Norbert: Igen. A Slovakiaringen amikor azt érzed, hogy az autóval tudsz futamgyőzelemért küzdeni, az önmagában már egy nagy fegyvertény. Onnantól azt érzed, hogy kis túlzással a te kezedben van a sorsod. A Hungaroringen is arra számítok, hogy száraz körülmények között szerintem ott lehetünk tempó alapján az első ötben, és az azt jelentheti, hogy két futamon – az első és a harmadikon – esélyem lehet erőből a dobogóra, a második, fordított rajtrácsos versenyen pedig ügyes helyezkedéssel és okos versenyzéssel sok pontra. Ilyen szempontból én azt gondolom, a kulcskérdés az, hogy mindig ott legyünk az első tízben az időmérőn, és amikor lehetőségünk van rá, akkor lehetőleg a Q3 környékén, hogy az időmérős pontokat is begyűjtsük. 73 pont a lemaradásom és egy hétvégén 85-öt lehet gyűjteni. Még mindig van három hétvégénk, folyamatosan változnak az erőviszonyok. Én csinálom a dolgomat, és remélem, hogy előbb-utóbb a többiek hibáznak vagy egy kicsit megbillennek.

A Kiss Norbival készített villáminterjúnk itt olvasható:

Kiss Norbi: Nagyon jó előjel a brnói győzelem

A kétszeres Európa-bajnok magyar kamionversenyző bízik abban, hogy a Hungaroringről már bajnoki éllovasként távozhat, de a listavezető Sascha Lenz távolmaradásával is lesznek ellenfelei.

Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3016241454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.