F1: Így telt Schumacherék exkluzív tesztnapja az első éles bevetés előtt

Szerdán Mick Schumacher mellett Callum Ilottot és Robert Shwartzmant is 2018-as autójával köröztette a Ferrari fioranói tesztpályáján – az orosz számára a teszt egy fontos mérföldkő volt pályafutásában.

200143-fda-f1-debut.jpg

Korábbi bejelentésének megfelelően, a #RoadToF1 („Út az F1 felé”) projektje keretében szerdán legígéretesebb növendékeit ültette be 2018-as Formula–1-es autójába a Ferrari. Az olasz istálló fioranói tesztpályáján egész nap tartott a teszt, Robert Shwartzman a délelőtti, Callum Ilott a kora délutáni órákban, Mick Schumacher pedig a nap végén rótta a köröket. Meghatározó volt az alkalom a regnáló Formula–3-as bajnok számára, korábban ugyanis nem volt szerencséje F1-es autóhoz az orosznak, ellenben Ilottnak és a Formula–2-es listavezető Schumachernek igen – a brit a barcelonai szezonközi teszten vezethette az Alfa Romeót, míg a német Bahreinben a hinwiliek autója mellett a Ferrarit is.

„Kisgyerekkorom óta arról a napról álmodtam, amikor egy Formula–1-es autót vezethetek, és végül elérkezett a nap. Fantasztikus volt vezetni ezt az autót, egyúttal nagyszerű móka” – összegezte első F1-es tapasztalatait Shwartzman. „Az erő az, ami a leginkább hatással van rád: ha rálépsz a gázra, úgy tűnik, sosem állnak meg a lóerők. A fékek egyenesen lenyűgözőek: az autó akkor is megáll, amikor úgy tűnik, már túl késő bevenni a kanyart. Különleges volt emellett a csapattal is együtt dolgozni. Nagyon sokan vannak, és minden apró részletre odafigyelnek, nagyon magas szintű munkát végeznek. Mindenkinek köszönettel tartozom, aki lehetővé tette ezt az emlékezetes napot.”

„Felejthetetlen nap volt. Pedig tavaly már vezethettem Formula–1-es autót, de most komolyabban megismerkedhettem az autóval, tíz nappal debütáló nagydíjhétvégém előtt. Nagyon hasznos volt, köszönöm a Ferrarinak a lehetőséget. Ami az SF71-H kapcsán leginkább megdöbbentett, az aerodinamikai hatékonyság volt, olyan a tapadási szint, amit más kategóriákban nem tapasztalható, aztán ott van még a rendkívüli motorerő és az azonnali fékezés” – foglalta össze gondolatait a nap kapcsán Ilott.

„Szeretnék köszönetet mondani a Ferrarinak és az akadémiának ezért a lehetőségét, hogy egy hibridhajtású Formula–1-es autó volánja mögé ülhettem, mindössze néhány nappal azt megelőzően, hogy a Nürburgringen először fogok vezetni nagydíjhétvégén” – kezdte mondandóját Schumacher, aki megjegyezte, bár az is varázslatos volt, amikor néhány hete Mugellóban édesapja utolsó világbajnoki autóját, a 2004-es Ferrarit vezethette, de manapság már idejétmúltnak számít.

„Hasznos volt újra megszokni valamennyi procedúrát, amik eléggé összetettek, csakúgy, mint az, ahogyan egy csapat egy ilyen magas szintű sportban dolgozik. Azzal, hogy a 2018-as autót vezethettem, világossá vált számomra, mennyire fontos az erőforrás szempontjából az elektronika, és az is, mennyit fejlődött a Formula–1 aerodinamikai fronton” – tette hozzá a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia. – „Már alig várom, hogy Németországban újra pilótafülkébe pattanjak, szép lesz, hogy először hazai közönségem előtt vehetek részt egy szabadedzésen. A csapatban nagyon sok szerelő van, aki még édesapámmal is együtt dolgozott, ez pedig még különlegesebbé teszi majd a napot.”

Természetesen oka van annak, hogy hirtelen ilyen lehetőséghez jutott Ilott, Schumacher és Shwartzman hármasa: mint arra nyilatkozataikban utaltak a versenyzők, a szezon végéig valamennyien részt vehetnek egy-egy pénteki szabadedzésen. A jövő hétvégi Eifel Nagydíj nyitóedzésén Ilott a Haas, Schumacher az Alfa Romeo autóját viheti pályára, míg Shwartzman Abu-Dzabiban ülhet újra volán mögé, de az még nem dőlt el, melyik csapat versenygépét veheti birtokba másfél óra erejéig a szezonzáró F1-es hétvége helyszínén.

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8716223900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása