A kelet-európai TCR-sorozat hungaroringi szezonzárójára már bajnokként érkezik meg Dušan Borković és a M1RA, pedig nehéz hétvégére készült a magyar csapat.
110 kiló – ekkora volt a különbség a mezőny legkönnyebb és a túraautó-világkupagyőztes Michelisz Norbert alapította M1RA autója között, ugyanakkor megkönnyebbülést jelentett a magyar csapatnak és versenyzőjének, Dušan Borkovićnak, hogy legközelebbi üldözőjük, Boldizs Bence és a Zengő Motorsport nem indult a kelet-európai TCR utolsó előtti, brnói hétvégéjén. Zengő Zoltán csapata „a kialakult koronavírus-helyzetre” hivatkozva – feltehetően az egyre fokozódó második hullám és a szeptember 1-jével hatályba lépett utazási korlátozások miatt – maradt távol, kedden ugyanis már a WTCR nyitóhelyszíne, Zolder felé veszik az irányt, ahol Boldizs mellett a 43 éves Kismarty-Lechner Gábor is bemutatkozik a világkupában.

Az előző négy futamot ellentmondást nem tűrően behúzó szerbet viszont a betonkeverőnyi pluszsúly sem zavarta. A bajnokságot is fölényesen vezető Borković majd’ hat tizedmásodperccel zsebelte be a pole-t, a szlovák forduló kihagyó Milovan Vesnić (ASK Vesnić, Cupra) és Sandro Soubek (Mair Racing Östtirol, Audi) előtt. A szombati versenyen a mezőny ezúttal is csak hátulról bámulhatta a 62-es Hyundai-t, mellyel Borković nagyon simán eljött a rajtnál, végül 7,8 másodperces fórral intették le, amivel bebiztosította a bajnoki címet; mögötte Soubek, Szymon Jabłonski (BM Racing Team, Hyundai) és Vesnić futott be.
Mint ismeretes, a kelet-európai TCR-ben nincs fordított rajtrács, a második verseny sorrendjét az időmérőn futott második leggyorsabb körök alapján alakítják ki. Az immár bajnokként rajthoz álló Borković étvágya ezután sem csökkent: megint a pole-ból indulhatott, és addig meg sem állt, amíg nem vert a második helyezettre több mint 16 másodpercet. Az idén – lassan már minden értelemben – legyőzhetetlen szerb mellett Vesnić és Jabłonski állhatott dobogóra.
Még egyetlen forduló van hátra a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet által lerövidült 2020-as idényből, október 23-25. között a Hungaroringen ér véget a szezon. A M1RA azzal a céllal vág neki hazai versenyének, hogy 100 százalékos mérleggel, vagyis 8-ból 8 győzelemmel zárja az évet, amire – az eddigieket látva – minden esélye megvan.
Fotó: Petr Frýba / TCR Eastern Europe Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal