F1: Utcahossznyi a Mercedes előnye Monzában
Formula–1 2020: Olasz Nagydíj – 2. szabadedzés

Csak Lewis Hamilton és Valtteri Bottas tudott bemenni 1:21 alá az Olasz Nagydíj második szabadedzésén, óriási csata lehet a harmadik helyért.

m241481.jpg

Ahogyan az első, úgy a második szabadedzés is a Mercedes erődemonstrációjáról tett tanúbizonyságot Monzában. Péntek délután ugyanakkor fordult a sorrend a Fekete Nyilak között, 1:20.192-vel Lewis Hamilton a hétvége eddigi leggyorsabb idejét futotta, amitől a délelőtt leggyorsabbnak bizonyuló Valtteri Bottas 26 századdal maradt el, az üldözőboly lemaradása eközben már a másodperces nagyságrend felé tendált.

Némi meglepetésre Lando Norris zárt a harmadik helyen, azok után, hogy erőforrás-problémák miatt sokáig a boxban kellett időznie, a McLaren pilótája mögött Pierre Gasly (Alpha Tauri), Max Verstappen (Red Bull), Carlos Sainz (McLaren), Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), Lance Stroll (Racing Point), Charles Leclerc (Ferrari) és Sergio Pérez (Racing Point) végzett, ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a 3. és a 10. helyezett között alig több mint fél másodperc volt a különbség.

A két Ferrari ezúttal sem az egykörös tempóval irányította magára a figyelmet, sőt Charles Leclerc és Sebastian Vettel ugyanúgy az 1-es Lesmóban hibázott. A német piruettje veszélyesebb volt, mögötte jött ugyanis Daniel Ricciardo, ám az ausztrál még időben lassított, miközben Leclerc nemes egyszerűséggel átengedte a kavicságyon, majd a füvön az SF1000-et. Nem hagyta szó nélkül az autó vezethetetlenségét a monacói sem, a csapatrádión keresztül panaszkodott rá.

Ha már Renault: az eddigi edzésteljesítmények egyelőre nincsenek összhangban az enstone-i monzai és összetett dobogóról dédelgetett vágyaival. Ricciardo csak a 15. lett, míg Esteban Ocon a 11. időt autózta, de a délelőtti gyakorlás során is csak egyik autójával zárt a legjobb tíz között a gyári csapat, melyről pletykálják, hogy Alpine-ra vagy Alpine Renault-ra nevezhetik át a franciáknál végbement átszervezések eredményeként – a Motorsport.com értesülései szerint erről akár már a hétvége folyamán bejelentést tehetnek.

Szombaton délben rendezik az utolsó gyakorlást, amit szokás szerint élőben közvetít az M4 Sport. Csak a versenyzőknek kell új normákhoz alkalmazkodniuk, az FIA ugyanis maximum köridőt határozott meg a harmadik szabadedzésre és az időmérőre is, annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a tavalyi kvalifikáció végén látott „lassulási verseny”, aminek következtében a Q3 végén a kilenc autóból csak kettő ért fel újabb gyorskörre. Egyúttal ez lesz az első időmérő edzés, amit a csapatoknak partimód nélkül kell teljesíteniük, pontosabban: ugyanazt az üzemmódot kell használniuk holnap, mint a vasárnapi versenyen.

A második szabadedzés végeredménye:

Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8616190446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása