F1: Még most is igent mondana Sainz a Ferrarinak?

Az Olasz Nagydíj csütörtöki médianapján az eső-kelő Ferrariról beszélt Carlos Sainz, illetve arról, hogyan érinti őt a mostani pechsorozata.

2020spanishgrandprixsundaygp2006_123950_2st7220.jpg

Némi túlzással soha nem látott mélységekbe süllyedt a Ferrari az idei évre, az előző, belgiumi versenyen tízéves negatív rekordot döntött meg az olasz gárda azzal, hogy Sebastian Vettel és Charles Leclerc kettőse csak a 13-14. helyen ért célba. Utoljára a 2010-es Brit Nagydíjon volt arra példa, hogy ugyan mindkét Ferrari meglátta a kockás zászlót, pont nélkül zártak – igaz, akkor az is közrejátszott a negatív eredményben, hogy Fernando Alonsót kiintették egy áthajtásos büntetésre.

Önerőből ilyen gyenge teljesítményt a 2009-es Abu-dzabi Nagydíjon nyújtottak a vörös autók: Kimi Räikkönen 12., Giancarlo Fisichella 16. lett.

Amellett, hogy a 2020-as autó még a pesszimista várakozásokat is messze alulmúlja, a Ferrarinak azzal is meg kell küzdenie, hogy egyre nagyobb a feszültség a csapat és Sebastian Vettel között. A négyszeres világbajnokot ugyanis az év végén úgy menesztik Maranellóból, hogy még csak nem is ajánlottak neki szerződéshosszabbítást, így a 2024 végéig lekötött Charles Leclerc csapattársa Carlos Sainz lesz a következő két szezonban. Bár a bejelentéskor még előrelépésnek tűnt a csapatváltás a spanyol szempontjából, most sokkal inkább visszalépés látszatát kelti, hiszen jelenlegi csapata, a McLaren a harmadik, míg a Ferrari csak az ötödik helyen áll a konstruktőri tabellán.

200046-belgian-gp-sunday.jpg

Mindennek tudatában joggal merült fel a kérdés, hogy megbánta-e már Sainz, hogy elfogadta a Ferrari ajánlatát. A 26. születésnapját a napokban ünneplő spanyol az Olasz Nagydíj médianapján válaszolta meg a kérdést. „Határozottan nem, sőt elégedett vagyok a döntéssel, amit hoztam” – szögezte le. – „100 százalékban megbízom a Ferrari embereiben a jövővel kapcsolatosan. Emlékezzünk csak arra, hogy tavaly hét pole pozíciót szereztek [sic! – Leclerc hét, Vettel még további két rajtelsőséget szerzett, de az eredményekben nyilván komoly szerepe volt a vélhetően szabálytalan erőforrásnak – szerk.]. Szóval egy olyan csapatként tekintek rájuk, amely képes jó autókat gyártani.”

„Őszintén szólva: nem is hiszem, hogy bármikor is lehetne rosszul időzíteni azt, hogy a Ferrarihoz megyek. Úgy érzem, a Ferrarinál egyedülálló tapasztalatra tehetek szert, de egy Formula–1-es versenyzőnek ez amúgy is egy különleges hely. Ha százszor kapnám meg a lehetőséget, akkor is mindig igent mondanék”

– tette hozzá a spanyol.

2020belgiangrandsprixsaturdaygp2007_105637_u5i1136.jpg

Sainzot egyébként sem tartják mostanában Fortuna kegyeltjének, a McLaren pilótája is elismerte, hogy mostani pechszériája jobban bosszantja, mint a Ferrari bukdácsolása, például a Belga Nagydíjon rajthoz sem tudott állni motorproblémák miatt – ám a Renault azóta átnézte az erőforrást, orvosolta a problémákat, így ugyanazzal a blokkal próbál majd szerencsét a hétvégén.

„Ami frusztrál, hogy önhibán kívül már vagy 30 pontot veszítettem, ez az, ami aggodalommal tölt el”

– elemezte jelenlegi helyzetét. – „Ez az, ami miatt úgy fekszem le esténként, hogy azon jár az agyam, mégis hogy a csudába bukhattam el ennyi pontot, és ez hogy történhet meg velem. Továbbra is maximálisan magabiztos vagyok, és készen állok arra, hogy jövőre már a Ferrarinál versenyezzek. Ennél izgatottabb már nem is lehetnék.”

Sainz balszerencséje a pontokban is megmutatkozik: amíg csapattársa, az idén dobogóra is álló Lando Norris pontegyenlőséggel áll az ötödik helyen Leclerc-rel, 45 egységgel, Carlos Sainz csak 11. a pontversenyben, feleannyi ponttal.

Fotó: McLaren Media, Scuderia Ferrari Press Office

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3916188544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása