F1: Megint áldás volt a glória, az FIA viszont vakarhatja a fejét

Akár komolyabb bajhoz is vezethetett volna Antonio Giovinazzi és George Russell balesete az F1-es Belga Nagydíjon. Ezt a glóriának köszönhetően megúsztuk, ugyanakkor egy újabb, már eddig is hangsúlyos biztonsági aggály merült fel, amire a felügyelőtestületnek megoldást kell találnia.

egrnnuhumamyh7a.jpg

Habár az elmúlt két évtizedben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) borzasztóan nagy hangsúlyt fektetett a baleseteknél leszakadó kerekek, illetve az azokkal járó kockázatok visszaszorítására, a múlt hétvégi Belga Nagydíjon Antonio Giovinazzi és George Russell baleseténél bebizonyosodott, hogy az illetékeseknek még foglalkozniuk kell a problémával. Russell versenyének ugyanis az előtte kicsúszó olasz Alfa Romeójáról leszakadt kerék vetett véget.

„Ez aggodalommal tölt minket, mivel nem vagyunk 100%-ig biztosak abban, miért szakadt le a kerék” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Michael Masi versenyigazgató. – „Technikai csapatunk azonnal megkezdte a vizsgálatokat. Számos fotót készítették, emellett a teljes videóanyag is rendelkezésünkre áll, így a biztonságért felelős részleggel közösen elkezdik keresni a miértekre a választ.”

„Egyelőre korai bármiféle következtetést levonni. Azt gondolom, egy ilyen incidensnél minden elérhető adatot meg kell vizsgálni és fel kell dolgozni, majd az arra megfelelő embereknek is át kell tekinteniük a teljes folyamatot: magát a balesetet, illetve azt is, hogy mi történt. Ezek után kell egy alaposan kidolgozott döntést hozni, amennyiben bármiféle fejlesztés szükséges” – részletezte a vizsgálati protokollt az FIA szakembere.

Megint köszönetet mondhatunk a glóriának?

Bevezetését megelőzően sokan támadták az F1 fejvédő-keretét, a Halót, de az évek előrehaladtával ahogy a szemünk is megszokta, hatékonyságát is bizonyította már számos esetben. George Russell is elismerte, hogy örült a glóriának ennél az esetnél, nagyon tartott ugyanis a felé sebesen tartó keréktől.

„Láttam, hogy Antonio eltalálja a falat, és mindössze egy másodpercem volt eldönteni, hogy balra vagy jobbra menjek. Ahogy távolodott a faltól, látszott, hogy inkább a jobb oldalon fog maradni, így balra mentem. Aztán egyszer csak megjelent az egyik hátsó kereke, és eltalálta az autómat. Mindössze a másodperc töredékes alatt történt” – magyarázta a Williams versenyzője.

„Félelmetes volt látni, ahogy keresztül száguld a pályán a hátsó kerék, pláne úgy, hogy azt sem lehetett tudni, merre tart majd. Nagyon hálás vagyok a Halónak.”

williamsf1_25804_hires.jpg

A második F1-es évét taposó GP3- és Formula–2-bajnok bízik benne, hogy az F1 tanulni fog az esetből. „Számomra sokkal meglepőbb az, hogy ez nem fordul elő gyakrabban. Annak az erőnek a tudatában, amivel eltaláljuk a falat, valami hihetetlen lenyűgöző dologra van szükség, hogy megtartsa. Nyilvánvaló, hogy ez az, amire törekednünk kell” – mondta a Mercedes-nevelt brit.

„A valóság ugyanis az, hogy bár sajnálatos, hogy az én autómat találta el a kerék, de ez könnyedén eltalálhatott volna egy pályabírót vagy bárkit a tömegben” – tette hozzá. – „Így most ez a legfontosabb. Bár a Formula–1 évről évre óriási lépést tesz meg biztonság terén, minden ilyen incidensből sokat lehet tanulni a határokról, és ez olyasvalami, amin folyamatosan javítani kell.”

Fotó: Twitter, Williams Racing

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5816187112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása