Akár komolyabb bajhoz is vezethetett volna Antonio Giovinazzi és George Russell balesete az F1-es Belga Nagydíjon. Ezt a glóriának köszönhetően megúsztuk, ugyanakkor egy újabb, már eddig is hangsúlyos biztonsági aggály merült fel, amire a felügyelőtestületnek megoldást kell találnia.
Habár az elmúlt két évtizedben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) borzasztóan nagy hangsúlyt fektetett a baleseteknél leszakadó kerekek, illetve az azokkal járó kockázatok visszaszorítására, a múlt hétvégi Belga Nagydíjon Antonio Giovinazzi és George Russell baleseténél bebizonyosodott, hogy az illetékeseknek még foglalkozniuk kell a problémával. Russell versenyének ugyanis az előtte kicsúszó olasz Alfa Romeójáról leszakadt kerék vetett véget.
Huge drama on Lap 11 at Spa as Giovinazzi and Russell crash � �#BelgianGP �� #F1 pic.twitter.com/bedzeQ2f0U
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020
„Ez aggodalommal tölt minket, mivel nem vagyunk 100%-ig biztosak abban, miért szakadt le a kerék” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Michael Masi versenyigazgató. – „Technikai csapatunk azonnal megkezdte a vizsgálatokat. Számos fotót készítették, emellett a teljes videóanyag is rendelkezésünkre áll, így a biztonságért felelős részleggel közösen elkezdik keresni a miértekre a választ.”
„Egyelőre korai bármiféle következtetést levonni. Azt gondolom, egy ilyen incidensnél minden elérhető adatot meg kell vizsgálni és fel kell dolgozni, majd az arra megfelelő embereknek is át kell tekinteniük a teljes folyamatot: magát a balesetet, illetve azt is, hogy mi történt. Ezek után kell egy alaposan kidolgozott döntést hozni, amennyiben bármiféle fejlesztés szükséges” – részletezte a vizsgálati protokollt az FIA szakembere.
Megint köszönetet mondhatunk a glóriának?
Bevezetését megelőzően sokan támadták az F1 fejvédő-keretét, a Halót, de az évek előrehaladtával ahogy a szemünk is megszokta, hatékonyságát is bizonyította már számos esetben. George Russell is elismerte, hogy örült a glóriának ennél az esetnél, nagyon tartott ugyanis a felé sebesen tartó keréktől.
„Láttam, hogy Antonio eltalálja a falat, és mindössze egy másodpercem volt eldönteni, hogy balra vagy jobbra menjek. Ahogy távolodott a faltól, látszott, hogy inkább a jobb oldalon fog maradni, így balra mentem. Aztán egyszer csak megjelent az egyik hátsó kereke, és eltalálta az autómat. Mindössze a másodperc töredékes alatt történt” – magyarázta a Williams versenyzője.
„Félelmetes volt látni, ahogy keresztül száguld a pályán a hátsó kerék, pláne úgy, hogy azt sem lehetett tudni, merre tart majd. Nagyon hálás vagyok a Halónak.”
A második F1-es évét taposó GP3- és Formula–2-bajnok bízik benne, hogy az F1 tanulni fog az esetből. „Számomra sokkal meglepőbb az, hogy ez nem fordul elő gyakrabban. Annak az erőnek a tudatában, amivel eltaláljuk a falat, valami hihetetlen lenyűgöző dologra van szükség, hogy megtartsa. Nyilvánvaló, hogy ez az, amire törekednünk kell” – mondta a Mercedes-nevelt brit.
„A valóság ugyanis az, hogy bár sajnálatos, hogy az én autómat találta el a kerék, de ez könnyedén eltalálhatott volna egy pályabírót vagy bárkit a tömegben” – tette hozzá. – „Így most ez a legfontosabb. Bár a Formula–1 évről évre óriási lépést tesz meg biztonság terén, minden ilyen incidensből sokat lehet tanulni a határokról, és ez olyasvalami, amin folyamatosan javítani kell.”
Fotó: Twitter, Williams Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.