Alonsónak nem jött össze a Tripla Korona, Sato duplázott az Indy 500-on

A kétszeres Formula–1-es világbajnok célba ért ugyan, de csak a 21. helyen, körhátrányban intették le. Takuma Sato viszont annál inkább örülhetett, mert 2017 után ismét nyert a legendás viadalon.

effwugbxgaudgqj.jpg

104. alkalommal, a koronavírus-járvány miatt a megszokottnál majd’ három hónappal később, rendhagyó módon (zárt kapuk mögött, nézők nélkül) rendezték meg az Indianapolis 500-as versenyt. Fernando Alonso harmadjára futott neki az ikonikus futamnak, de próbálkozását ezúttal sem koronázta siker. A spanyol az előző alkalmakhoz hasonlóan a McLarennek köszönhetően jutott lehetőséghez, de a tavalyihoz képest számottevően profibb körülmények ellenére nem bizonyult versenyképesnek a formáció.

Csupán a 26. helyről várhatta a 200 körös verseny repülőrajtját (a 33 fős mezőnyben), majd autózott a 15. helyen is, de aztán kuplungprobléma hátráltatta, a boxutcában is lefulladt a verseny felénél – így végül körhátrányban, 21.-ként intették le.

„Már a kezdetektől fogva problémáink voltak az egyensúllyal, nagyon túlkormányzott volt az autó. Folyamatosan, a boxkiállásoknál is variáltunk az egyensúllyal, az első szárny és a gumiabroncsok beállításain is módosítottunk. Éppen kezdtünk már boldogulni az autóval, a 110. körben már a 15. helyen álltunk, ott, ahol akartunk. Aztán jött a kuplungprobléma, amit nem tudtunk, hogyan oldjunk meg. Innentől fogva minden egyes boxkiállásnál meg kellett tolnunk az autót. Így sajnálatos módon körhátrányba kerültünk, ennél többet nem tudtunk kihozni belőle”

– idézi a RACER Alonso verseny utáni nyilatkozatát.

A spanyolnak így legalább 2023-ig le kell mondani a hőn áhított Tripla Koronáról, a legendás versenyhármasból Monacói Nagydíjat és a Le Mans-i 24 órást már korábban megnyerte, a következő két évben azonban nem indulhat Indianapolisban, ugyanis jövőre visszatér a Formula–1-be a Renault színeiben.

Csakúgy, mint Alonso első, 2017-es próbálkozásakor, Takuma Sato nyerte az Indy 500-at. A szintén ex-F1-es, japán versenyző előtt sokáig az ötszörös bajnok és listavezető Scott Dixon állt az élen, a 157. kör elején azonban helyet cseréltek. A Chip Ganassi Racing új-zélandija végig a Rahal Letterman Lanigan Racing 30-as számú Dallara-Hondájának nyomában maradt, de visszaelőzni már nem tudta a 43 éves japánt.

Esélyei az utolsó körben foszlottak szerte, amikor Sato csapattársa, Spencer Pigot a falnak csapta az autóját, így sárga zászlós jelzés hatálya alatt intették le a versenyt – a 26 éves amerikai kórházba is szállítottak, de szerencsére sértetlenül megúszta a bukást. Egyébként összesen hét alkalommal kerültek elő a sárga zászlók, ebből hatszor baleset miatt, többek között a korábbi Formula–1-es pilóta, Marcus Ericsson esetében is.

Ami a McLaren állandó versenyzőpárosát illeti, Patricio O’Ward a hatodik helyen futott be, ezzel a bajnokságban felzárkózott harmadiknak, az újonc Oliver Askew pedig a hozzá hasonlóan megforgó Conor Dalyvel akadt össze, majd csapódott neki a boxutca falának.

Fotó: Arrow McLaren SP / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1316174598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása