Bemutatkozott Kiss Norbi új társa: 5,3 tonna, 1150 lóerő, Balu a neve

Noha csak néhány hónappal ezelőtt döntötte el a Révész Truck Racing Team csapata, hogy belevág kamion Európa-bajnoki projektjébe, annál nagyobb ambíciókkal teszi azt. Kiss Norbert idei versenykamionjának leleplezésén jártunk.

 img_1750.JPG

Közel fél éve jártunk utoljára sajtótájékoztatón, pár héttel később a koronavírus-járvány a komplett autó- és motorsporttal együtt ezeket az eseményeket is elsodorta. Eredetileg március közepe tájékán és Nyíregyházán került volna sor a bemutatóra, így végül most szerdán, a Hungaroringen leplezte le Kiss Norbi 2020-as versenykamionját új csapata, a magyar Révész Truck Racing Team. Csapatváltásával a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző újra MAN-nel indul az augusztus végén, Csehországban induló ETRC-szezonban, mellyel 2014-ben és 2015-ben – még OXXO-pilótaként – a bajnoki címig meg sem állt.

Az 5,3 tonnás, 1150 lóerős MAN a Balu nevet kapta, és a 40-es rajtszámot fogja viselni, mivel a Révész Cégcsoport hamarosan ünnepli a 40. születésnapját.

Hónapok alatt állt össze a projekt, nagy reményeket fűznek hozzá

Elsőként a Révész TRT ügyvezető igazgatója, Kozák Attila szólalt meg a mogyoródi sajtótájékoztatón, melyen a Braking News Motorsport is jelen volt. Elmondása szerint a csapattulajdonos Révész Bálint 2019 karácsonyakor határozta el, hogy idén saját csapatot szeretne indítani a kamion-Eb-n, amit 2020 februárjában követett Kiss leigazolása, valamint a kamion (azon belül is az alváz, a futómű és a karosszéria) megvásárlása.

A kamiont egy javítóműhelyben szedték darabokra, de kutyafuttában, hiszen a dolgok akkori állása szerint már április végén kezdődött volna a szezon, ám a pandémia négy hónapnyi egérúthoz segítette a Révész-csapatot. A munkálatokban a Keczán és Társa Kft. működött közre önzetlenül. Kozák azt reméli a kemény munkától, hogy a kamion „rengeteg kockás zászlót fog látni”, továbbá „a magyar himnuszt is sokan meg fogják tanulni Európa nagyvárosaiban”.

img_6264.JPG

Fotó: Kováts Olivér

Ami a hosszabb távú terveket illeti, Kozák hozzátette, jövőre már két kamiont indítana a csapat, egyúttal nekifogna az utánpótlás-képzésnek is. Kozák kijelentésére Révész Bálint humorosan megjegyezte, természetesen már várja a kamiongyártókat, hogy versenyezzenek ezért a lehetőségért.

„40 éve csinálom a kamionozást, közel 14 évig én is kamiont vezettem. Mindig álmom volt, hogy legyen egy kamioncsapatom, Kiss Norbi személyében megtaláltam azt a versenyzőt, aki emberileg és szakmailag is nagyon jó” – nyilatkozta a Révész TRT csapattulajdonosa. – „Szeretném megköszönni az alkalmazottjaimnak, hogy ennyire lojális, s éjt nappallá téve azon dolgoznak, hogy a legjobb technikát biztosíthassák Norbinak.”

Véget ért Kiss vesszőfutása?

A koronavírus-járvány jelentette nehézségek ellenére bizakodva várja az új szezont a kétszeres Európa-bajnok kamionos. Kiss Norbi elmondása szerint ilyen jó kamionja még sosem volt, pedig az elmúlt 10 évben már három-négy különböző monstrumhoz volt szerencséje. Mindezt egy két héttel ezelőtt, a Hungaroringen teljesített teszt adatai támasztják alá, ráadásul a köridő is egészen biztató volt.

img_6304.JPG

Fotó: Kováts Olivér

„Mindenki láthatja, hogy milyen sokan és milyen sokat dolgoztunk, hogy ez létrejöhessen. Most egy kicsit én is elérzékenyültem, hiszen ez nagy pillanat mindannyiunk számára, az én karrierem szempontjából is” – mondta sűrű köszönetmondások közepette a 35 éves szombathelyi versenyző. – „Nagyon különleges csapat a Révész Truck Racing Team, és nagyon örülök, hogy egy ilyen cég és egy ilyen család karolt fel engem, illetve a magyar kamionsportot.”

Az elmúlt négy szezonban Kiss számára a legfőbb kihívás az jelentette, hogy a Mercedes nem volt hajlandó jó motort biztosítani az Európa-bajnoki projekthez, ezért a riválisokkal szemben mindig komoly teljesítménybéli hátrányban volt, mint arra az elmúlt hetekben is felhívta a figyelmet.

img_6319.JPG

Oláh Gyárfás MNASZ-elnök mellett több minisztériumi tag is jelen volt, többek között Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, aki a '90-es évek elején Európa- és világbajnoki, illetve olimpiai ezüstérmet is szerzett hátúszásban. | Fotó: Kováts Olivér

A Magyar Nemzeti Automobil Szövetség (MNASZ) elnöke, Oláh Gyárfás szerint az új magyar csapat felbukkanásával a probléma megoldódott. „Az elmúlt években az hiányzott, hogy egy olyan kamionba üljön, ami versenyképes lehet. Az, hogy ez egy magyar csapatban teljesül, mindannyiunknak az álma volt, mindannyiunk sikere lehet, a mai találkozó és a kamion leleplezése pedig egy sikertörténet kezdete” – hangsúlyozta. Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár is örömmel fogadta a Kiss-Révész házasságot. „A sikerek idején általában csak a sportolót látjuk, de azt nem, hogy az eredmények mögött milyen csapatmunka, mennyire elhivatott szakemberek vannak” – jelentette ki.

A pályán is megleshettük Balut

A bemutatóval egybekötött sajtótájékoztatót követően a VIP-vendégeket vitte körbe Kiss Norbi – de olyan is volt, hogy Révész Bálint ült a volán mögé. Az egy óra alatt többnyire el is illant a tömeg, ezt követően egy hosszabb fürdetés várt Balura, ugyanis a Révész-csapat egy promóciós videóanyag-forgatást is belesűrített a szellősnek amúgy sem mondható napjába, egy Opel Grandland X felvezetésével. Mindenesetre még így is maradt némi idő arra, hogy Kiss néhány kört megtehessen a tűzpiros MAN-nel – remélhetőleg október közepén a nagyérdemű is megtekintheti a Hungaroringen Balut.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Patrik Fehér (@patrikfeher7) által megosztott bejegyzés,

 

Nyitókép: Fehér Patrik

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!