F1: Hamilton akadályozta meg, hogy Hülkenberg a Mercedeshez igazoljon

Érdekes történetet osztott meg a Mercedes múltjából az azóta már Formula–1-es sportigazgatóként tevékenykedő Ross Brawn; Nico Hülkenberg pedig elárulta, már két csapattal is tárgyal a visszatérésről.

gp2005_141905dxi12530_2020080832018306-large.jpg

Az elmúlt napokban megint egyre gyakrabban kerül elő Nico Hülkenberg visszatérése, miután a német beugrása eredményes volt a 70. Évforduló Nagydíjon. A Renault-tól 2019 végén távozott pilótát korábbi csapata, a Racing Point hívta vissza, hogy helyettesítse a koronavírus-fertőzött Sergio Pérezt. Hülkenberg az első brit futamon egy filléres probléma miatt nem tudott indulni, második silverstone-i versenyét viszont a harmadik helyről várhatta, de miután az utolsó körökben újabb kerékcserére volt szükség, visszaesett az ötödikről a hetedikre.

„Hihetetlen fizikai kihívás volt ez Nico Hülkenberg számára. Nem tudom, mennyi fájdalma volt a verseny végére, de ez nagyszerű teljesítmény olyantól, akit épphogy bedobtak a mélyvízbe” – dicsérte Hülkenberget az F1.com-on vezetett rovatában Ross Brawn, a bajnokság sportszakmai vezetője.

gp2005_135327ms2_4277-large.jpg

Elismerte, hogy amikor utoljára csapatfőnökként dolgozott (2014-ig), a Mercedesnél majdnem aláírtak Hülkenberggel, a lépés azon múlt, hogyan reagál Niki Lauda invitálására az azóta hatszoros világbajnokká avanzsált Lewis Hamilton. „Évekkel ezelőtt majdnem leigazoltuk. Ha Lewis nem jött volna akkor, amikor, ő lett volna a következő választásunk. Versenyzőként mindig is rendkívüli módon tiszteltem Hülkenberget. Ő egy nagyon erős pilóta, akinek a Formula–1-ben lenne a helye” – írta.

Tavaly egy szintén korábbi Mercedes-főnök, Nick Fry arról beszélt, hogy Nick Heidfeldnek adták volna Hamilton ülését, mindenesetre most már évek óta változatlan a brackley-iek felállása. A 2017 elején, a világbajnokként dobbantó Nico Rosberg helyére érkezett Valtteri Bottas szerződéshosszabbítását épp a 70. Évforduló Nagydíj csütörtöki sajtónapján jelentették be, és habár Hamilton úgy nyilatkozott, hogy ez most nem az az időszak, hogy akár a jövő szempontjából, akár pénzügyi kérdésekben ilyen fajsúlyos döntésről tárgyaljanak, gyanítható, hogy idővel a brit maradását is megerősítik, főleg azok után, hogy a napokban hintette el, hogy három évig még biztosan maradni szeretne az F1-ben.

Több csapattal is tárgyal Hülkenberg – az Alfa Romeo lehet a befutó?

A gpblog.com szúrta ki az Auto Motor und Sport hasábjain, hogy Nico Hülkenberg elismerte, két csapattal is egyeztett már egy ideje, gőzerővel dolgozva a 2021-es visszatérésen. „Túlzás lenne azt mondani, hogy többen reménykedem. Nem hiszem, hogy a mostani hétvégével bármi is változott. Azok az emberek jól ismernek engem, és nem hagyják, hogy egyetlen versenyhétvége befolyásolja őket. Az esély tehát megvan, de még várni kell egy ideig” – mondta a tárgyalások kapcsán.

A lassan 33 éves német jó kapcsolatot ápol Frédéric Vasseurrel, az Alfa Romeo csapatfőnökével, miután az akkor a francia irányítása alatt levő ART Grand Prix-vel 2009-ben a GP2-t is megnyerte. „Igen” – felelte az F1 Nation podcast adásában arra a kérdésre, miszerint fontolóra venné-e, hogy aláírjon a hinwili csapattal, melynél egykor, 2013-ban már versenyzett, csak akkor az még Sauber néven futott, ugyanakkor hozzátette, hogy a szerződésnek passzolnia kell az ő elképzeléseihez.

gp2005_112125_u5i1656-large.jpg

„Roppant lelek vagyok aziránt, hogy újra a Formula–1-ben versenyezzek. Továbbra is megvan bennem a szerelem és a szenvedély. Nem vagyok persze kétségbe esse, de szívesen visszajönnék. Az elmúlt néhány hónapban elég gyakran beszéltem Freddel…” – jegyezte meg sejtelmesen.

Addig is könnyen lehet, hogy néhány hónap erejéig újra a háttérbe kell vonulnia, hiszen a Racing Pointnál azzal számolnak – legalábbis 99%-ig meg vannak róla győződve –, hogy a Spanyol Nagydíjon már Pérezt indítják. Persze, ez attól is függ, miként tudják megoldani a mexikói versenyző Spanyolországba juttatását jelen helyzetben, illetve, hogy képes lesz-e negatív koronavírus-tesztet produkálni, ami feltétel ahhoz, hogy egyáltalán beléphessen a paddockba.

Fotó: Racing Point F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!