Gepárdok diadala: Vergne újra a dobogó tetején, Da Costa a Formula–E-bajnok
Formula–E 2019/2020: Berlin ePrix – 4. futam

Amit csak lehetett, mindent megnyert a DS Techeetah a berlini versenydömping negyedik felvonásában: az időmérőn és a futamon is érinthetetlenek voltak az arany-fekete autók. Jean-Éric Vergne szezonbéli első győzelmét, Antonio Félix da Costa pedig bajnoki címét ünnepelhette a nap végén.

r9_download_4.jpg

Minden értelemben tökéletes napot zárt vasárnap a DS Techeetah a Formula–E negyedik berlini fordulóján. A kínai gárda már az időmérő edzésen kisajátította az első sort: a pole-t Jean-Éric Vergne szerezte meg, míg Antonio Félix da Costának arra kellett figyelnie, hogy 68 pontos előnyéből 60-at megőrizzen. Erre minden lehetősége megvolt a második helyről, főleg úgy, hogy legközelebbi üldözője, a szombati futamgyőztes Maximilian Günther csak a 21. helyre kvalifikált a BMW-vel – ugyanazon a nyomvonalon!

A rajtot követően Vergne-ék könnyedén megőrizték a vezetést, néhány kanyar után pedig Günther minden esélyének búcsút inthetett, miután hátulról felöklelte a NIO333 versenyzőjét, Oliver Turvey-t. A német törött BMW-jével a palánkot érintve a pálya szélén maradt, így rögtön jöhetett is a biztonsági autó.

Miután az elektromos BMW i8-as kihajtott a mezőny elől, a két DS Techeetah rendíthetetlenül tartotta a vezetést, noha nagyon hamar felért rájuk a nissanos Oliver Turvey. A brit csapattársával, Sébastien Buemivel egyszerre aktiválta a támadómódot, egy körrel később Vergne-ék is így tették. Ám ezzel Da Costa két pozíciót is veszített, Rowland mellett a Mahindra beugró versenyzője, Alex Lynn is megelőzte. Viszont a portugál a pluszenergia későbbi felvételének köszönhetően egy perccel tovább élvezhette annak előnyeit, így miközben Lynn folyamatosan csúszott vissza, Da Costa visszaelőzte Rowlandet, így újra a fekete-arany autók vezették az ePrix-t.

Az előre megbeszélt stratégia mentén csapatmunkából is jelesre vizsgázott a DS Techeetah. A 13. körben rászóltak Da Costa fülére, hogy cseréljenek helyet, és támadjanak, ebben pedig Vergne is partner volt, az előző két év bajnokaként zokszó nélkül állt félre Da Costa elől, aki így az élre került. A folytatásban kéz a kézben mentek tovább a DS Techeetah-k, konstans négy tizedmásodperc körüli különbség volt közöttük.

A lépésnek energiamenedzsment szempontjából is komoly jelentősége, hiszen a Nissan e.dams kettőse 1%-kal jobban állt, mint Vergne-ék, így egy esetleges támadással (és az azzal járó kockázatokkal szemben is) védve volt Da Costa. A Nissanok azonban nem tudtak megbirkózni a DS Techeetah-kkal, így idővel Nyck de Vries is felzárkózott erre a négyesre a Mercedesszel.

r9_download_1.jpg

Utasításra a 30. körben újra helyet cseréltek a kínai csapat autói, ezzel Vergne visszavette az első helyet, az utolsó percekben már meg is őrizte, így első győzelmét szerezte a szezonban, amivel jelentősen növelte az esélyeit az ezüstéremre, ugyanis a kilencedikről a második helyre zárkózott fel a bajnokságban. Második helyének köszönhetően Da Costa nemcsak egy újabb dobogót, hanem első bajnoki címét is ünnepelhette, mivel immár behozhatatlan előnyre tett szert.

„Nem találom a szavakat. Folyamatosan a rossz emlékek jártak a fejembe, mert számos alkalommal közel voltam ahhoz, hogy feladjam, de sosem tettem meg, hála azoknak az embereknek, akik engem körülvettek” – hangzott a könnyeivel küszködő Da Costa bajnoki nyilatkozata a leintést követően. – „Ugyanúgy köszönettel tartozom a srácoknak a DS Techeetah-nál. Ez az első évem a csapatnál, és tudták, hogy mire képes, akkor is, amikor állandóan a 15. hely környékén végeztem.”

„Mindemellett óriási köszönettel tartozom JEV-nek is. Habár kemény versenyzőről van szó az ő esetében, mégis rengeteget segített nekem. Neki köszönhetem azt, hogy ilyen gyorsan be tudtam illeszkedni a csapatba. Erre a versenyre is saját haditervvel készültünk, amit tökéletesen teljesítettünk, egymást segítettük ki folyamatosan” – mondott köszönetet csapattársának, majd hozzátette, hogy a Nissan e.dams párosa is tiszteletet érdemel, amiért sportszerű versenyzést tanúsítottak a döntő futamon.

A 28 esztendős Da Costa hosszú utat járt be a sikerig, Red Bull-növendékként olyan rangos utánpótlás-sorozatokban bizonyított, mint a GP3 vagy a Formula Renault 3.5 Series, még tartalékversenyzői állást is betöltött a Red Bullnál, a Formula–1-ig azonban sosem jutott el. 2014 előtt esélyes volt az egyik Toro Rosso-ülésről, ám azt végül Danyiil Kvjat kapta, regnáló GP3-as bajnokként. Da Costánál ekkor került képbe a Formula–E – amivel párhuzamosan a DTM-ben is versenyzett 2016 végéig –, 2015 végén aztán szakított a Red Bull-lal.

1-eps609_181243_j6i1502.jpg

A verseny hajrájában a Nissan e.dams-nál is megcseréltették a versenyzőket, mert Bueminek több energiája volt, mint Rowlandnek, de a második szezonban bajnoki címig jutó svájci sem tudott mit kezdeni a Vergne-Da Costa duóval, így harmadik lett, De Vries pedig az utolsó körben, kőkemény manőverrel vette el Rowlandtől a negyedik helyet. Lucas di Grassi (Audi), Mitch Evans (Jaguar), André Lotterer (Porsche), Lynn és a chilei futam óta először pontot szerző Felipe Massa (Venturi) zártak a legjobb tízben.

Szerdán és csütörtökön még két versenyt rendeznek, a tempelhofi pálya bővített nyomvonalán. Az egyéni összetett második helyéért még óriási küzdelem várható, hiszen Vergne és a hatodik helyen álló Evans között mindössze 15 pont a különbség. A leintés óta már kiderült, hogy Günther baleset okozása miatt háromhelyes büntetéssel vághat neki az ötödik berlini ePrix-nek, a Jaguarnál pedig James Calado helyére Tom Blomqvist ül be.

A berlini negyedik futam végeredménye:

Fotó: LAT Images / FIA Formula E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5516126594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása