F1: Hülkenberg újabb esélyt kap a Racing Pointnál – hivatalos!

A csapat péntek reggel tudatta, hogy a második silverstone-i hétvégén is igényt tart korábbi versenyzője, Nico Hülkenberg szolgálataira, mivel Sergio Pérez továbbra is koronavírus-fertőzött.

gp2005_141449ms2_8149-large.jpg

Habár csütörtökön már úgy tűnt, visszatérhet eredeti felállásához a Racing Point, végül a német RTL „jóslatai” igazolódtak be, miszerint a 70. Évforduló Nagydíj hétvégéjén is Nico Hülkenberg indul Sergio Pérez autójával a Racing Pointnál, a mexikói csütörtökön elvégzett tesztje ugyanis megint pozitív eredményt hozott – tájékoztatta a csapat péntek délelőtt a nagyérdeműt.

„Izgatott vagyok amiatt, hogy újra indulhatok a csapattal Silverstone-ban. Az előző hétvége egy ugrás volt az ismeretlenbe, hiszen már évek elteltek azóta, hogy különváltak az útjaim a csapattal. Így egy olyan autót kellett vezetnem, amit korábban sosem vezettem” – mondta Hülkenberg a bejelentés kapcsán. – „Az előző héten sok mindent megtanultam az RP20-asról, és készen állok arra, hogy mindezt a gyakorlatban is bevessem ezen a hétvégén.”

„Kicsit könnyít a helyzetemen, hogy ugyanazon a pályán fogunk újra versenyezni, emellett a csapat is remek munkát végzett annak érdekében, hogy elkapjam a fonalat. Úgy gondolom, pontokért harcolhatunk majd, határozottan ez is a célom. Továbbá a legjobbakat kívánom Checónak a felépülésében” – zárta gondolatmenetét az akkor még Force India néven futó csapatnál 2011 és 2016 között előbb teszt-, majd főállású pilótaként megfordult német.

Az angliai közegészségügyi hatóság tájékoztatása szerint Pérez karanténkötelezettsége csütörtökön lejárt, az újabb pozitív teszteredmény értelmében azonban 7 helyett már 10 napot kell majd újra karanténban töltenie, miután épp aznap a hosszabbították meg annak időtartamát, amikor először bebizonyosodott róla, hogy koronavírusos – vagyis elképzelhető, hogy még a spanyolországi indulása is veszélybe kerül.

A Racing Point közleménye szerint Pérez fizikailag jól van, és már várják a mexikói visszatérését. Mint kiderült, a 30 éves mexikói a Magyar és a Brit Nagydíj között kapta el a fertőzést, ugyanis hazalátogatott a kórházból frissen kiengedett édesanyához Mexikóba, majd családjával nyaralt Szardíniában. A csapat részéről Otmar Szafnauer csapatfőnök leszögezte, nem haragszanak pilótájukra, mivel az ő és csapata állítása szerint is betartotta a szükséges óvintézkedéseket az utazások során.

Hülkenberg már 2021-re készül

A beugró 32 éves német a 70. Évforduló Nagydíj csütörtöki napján elhintette, már tárgyal a jövőről több csapattal is, hogy huzamosabb időre visszatérhessen. „Már felvettem néhány emberrel a kapcsolatot a Formula–1-ben, köztük csapatfőnökökkel is. Néhányukkal jól ismerjük egymást, de ezek közül néhány csak egy hétköznapi beszélgetés volt, de vannak, akikkel már a jövőről beszélgettünk” – idézi Hülkenberg szavait a The Race.

„Határozottan vannak egyeztetések és beszélgetések, de még semmi konkrét nincs. Azt hiszem, még néhány hét el fog telni, mire ez változni fog” – folytatta gondolatait. – „Ha nem az F1, őszintén szólva nem tiszta, mi jöhet szóba. Valamikor elválik, de előtte meglátom, hogyan alakulnak a dolguk a következő hetekben.”

gp2004_102432ms2_8133-large.jpg

A szakportál arról kérdezte, mekkora jelentősége van a jövője szempontjából, hogy nem tudott rajthoz állni – így felelt a német: „Ha van egy erős eredményed, ez mindig jó reklám, de ez mindig igaz. Az emberek, különösen a csapatfőnökök nem úgy gondolnak rám, mint beugróra, különösen nem a jelen körülmények között. Természetesen jó lenne, imádnám, hogy ha lenne egy nagyszerű versenyem, ha újra autóba ülök.”

Már a Mercedes is kinézte őt magának

Mint arról beszámoltunk, beleszaladt tartalékversenyzőivel a Mercedes az egyik szabályújításba, mivel annak nem felel meg egyikük, Esteban Gutiérrez. A módosítás értelmében ugyanis az a versenyző nem kaphat szuperlicenszt, aki három évnél régebbi F1-es tapasztalattal rendelkezik (ez a kikötés egy 300 kilométeres teszttel kiváltható).

A mexikói – akit így hiába hívott volna helyettesíteni a Racing Point – utoljára 2016-ban indult a bajnokságban, míg Stoffel Vandoorne – a márka színeit képviselve – a Formula–E hatfutamos berlini szuperdöntőjén vesz részt ezekben a napokban, emiatt a McLaren is kénytelen volt B-forgatókönyvvel előállni, Paul di Restát megnevezve helyettesként.

m232761.jpg

A brackley-i bajnokcsapatot vezető Toto Wolff elismerte, szívesen látná a Mercedesnél Hülkenberget hivatalos státuszban, a csapatfőnök nem győzte méltatni az eredményesen visszatérő németet. „Úgy gondolom, jól teljesített, főleg úgy, hogy kilenc hónapig nem ült autóba. Nagyon sajnálom őt, amiért nem tudott indulni a versenyen” – fordította a thejudge13.com Wolff német RTL-nek adott nyilatkozatát.

„Egy német versenyző mindig érdekes lehet, emellett ő kifejezetten jó jelölt, bármikor. Még tartalékversenyzőként is. Figyelembe véve, mit akarunk elérni jövőre a felállásunkkal, miért is ne jöhetne szóba?” – játszott el a gondolattal.

A Mercedesnél tartalékversenyzői pozíción kívül másra aligha lehet esélye Hülkenberg, főleg azok után, hogy a csapat csütörtökön megerősítette, hogy 2021-re is megtartja Valtteri Bottast, a hetedik világbajnoki címe felé tartó Lewis Hamilton maradása pedig szintén borítékolható, még ha a brit kapcsán nem is tettek bejelentést.

Mik igazából a lehetőségei?

A The Race cikke szerint a tartalékversenyzői állás mellett három reális lehetősége lehet Hülkenbergnek, ami a visszatérést illeti:

  • a Haas,
  • az Alfa Romeo,
  • illetve a Red Bull.

A Haasnál a szakportál Romain Grosjean leváltását látná logikusnak, míg a hinwili gárdánál – ahol 2013-ban már versenyzett Hülkenberg, csak akkor még Sauber név alatt futott a csapat – annak csapatfőnökével ápol régóta jó kapcsolatot, így ideális jelölt lehet a várhatóan év végén visszavonuló Kimi Räikkönen helyére, miután egykor a Formula–3-as Euroszériát és a GP2-t is megnyerte az akkor még Frédéric Vasseur irányította ART Grand Prix-vel. A Red Bull-lal pedig már tavaly is szóba hozták a beteljesítetlen ígéretnek tartott németet, ahol jelenleg Alexander Albon széke inog; az energiaitalosok még Mark Webber és Daniel Ricciardo korábbi versenymérnökét, Simon Rennie-t is visszakönyörögte a Milton Keynes-i központból a boxutca falára a thai-brit ifjonc megsegítésére.

Fotó: Racing Point F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!