F2: Első győzelméig kergették a Williams pilótáját
Formula–2 2020: Silverstone – Sprintfutam

A Red Bulltól balhés juniorként távozó, a Williamsnél új F1-es csapatra lelő Dan Ticktum idei és pályafutása első sikerét könyvelhette el a Formula–2-ben, méghozzá rajt-cél sikert aratva.

8ce41176-e755-4bab-abbc-14ef84f37c35.jpg

Idén már másodjára várhatott Formula–2-es sprintversenyt az élről, ám a Stájer Nagydíjjal ellentétben ezúttal meg tudta őrizni pozícióját a rajtot követően Dan Ticktum. A Williamsnél fejlesztőversenyzői szerepkört betöltő brit pilótával szemben ezt már nem mondhatja el magáról sem Felipe Drugovich (MP Motorsport), sem pedig Callum Ilott, akik több pozíciót is veszítettek az első kanyarokban, Ilott ráadásul Yuki Tsunodával is összeütközött, aminek következtében a japán megforgott, az UNI-Virtuosi-pilótát pedig öt másodperces időbüntetéssel sújtották.

Remekül fűzte át magát ugyanakkor a kisebb kavarodáson az ART Grand Prix versenyzője, Christian Lundgaard az ötödikről a második helyre kapaszkodott fel, de jól kezdett Guanyu Zhou is. A kínai a szombati dobogóját követően egy csapásra vadászta le Drugovichot, illetve a főfutamon győzedelmeskedő Nikita Mazepint (Hitech GP), tökéletesen kihasználva a DRS és a dupla szélárnyék nyújtotta lehetőséget – így már az ötödik helyen folytathatta a Renault F1-es tartalékosa.

A bajnokságot vezető Robert Shwartzman, illetve en bloc a Prema számára folytatódott a silverstone-i rémálom. A 14. helyről rajtoló orosz pilóta ugyanis nem tudott érdemben a pontszerző helyek közelébe férkőzni, ezt pedig pontosan tudta Ilott is, aki minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy faragjon lemaradásán ferraris akadémistatársával szemben. Ennek megfelelően körök alatt utolérte, majd meg is előzte Drugovichot és a charouzos Louis Delétraz-t.

A 14. körben így már a második helyen haladt a 21 éves brit, ugyanakkor ügyelnie kellett arra, hogy kiépítsen a büntetésével egyenértékű előnyt, emiatt végül saját magát hajszolta hibába Ilott: megforgott a Clubnál, aminek következtében lefulladt az autója, és onnantól fogva nem volt folytatás a számára.

Leghatékonyabban az ART Grand Prix reagált a biztonsági autó is pályára gördülésére, azonnal kihívta versenyzőit a francia gárda friss közepes abroncsokért. Ezzel Lundgaard ugyan az ötödik helyre, Mazepin mögé esett vissza, de még mindig jobban járt, mint bármelyik Prema-pilóta, az olasz csapat ugyanis csak egy körrel később, ráadásul egyszerre várta a garázshoz Mick Schumachert és Shwartzmant, ezzel előbbi csekély pontszerzési esélyeit is kinyírva.

Az utolsó két körre elengedték a mezőnyt: Ticktum rendben levezényelte az újraindítást, míg Lundgaard – gumielőnyét kihasználva – elkezdett egy másik dimenzióban autózni, így rövid időn belül Mazepin és Zhou is már csak hátulról nézhette a dán autóját, mindennek tetejébe a kínai versenyző egy utolsó körös megforgással le is nullázta magát.

Delétraz sem tudta sokáig feltartóztatni sokáig a dán expresszt, Lundgaard viszont Ticktumot már nem tudta utolérni, így a DAMS-os hazai pályán szerezte meg első győzelmét a Formula–2-ben. A dobogósok mögött Jehan Daruvala (Carlin), Mazepin, Drugovich, Nobuharu Matsushita (MP Motorsport) és Jack Aitken (Campos Racing) csípték el a további pontszerző helyeket.

9bbda7dc-328d-461b-bbd6-dfb2e4807426.jpg

Ugyan a győzelem nem lett meg, a dán Renault-ifjonc így sem búslakodhat, Shwartzman és Ilott csúfos betlijével ugyanis felzárkózott a bajnoki esélyesek közé: míg a két Ferrari-nevelt között stabilizálódott a 8 pontos különbség, addig Lundgaard lemaradása 12 egységnyire redukálódott. A csapatok között ugyanígy zárkózik az ART Grand Prix, már 103 egységet számlál a 124 pontos UNI-Virtuosi és a 122 pontos Prema mögött.

Az F1-hez és az F3-hoz hasonlóan megállás nélkül folytatódik a Formula–2 is, csakugyan Silverstone-ban, de immár a 70. Évforduló Nagydíj keretében.

A sprintfutam végeredménye:

Fotó: Dutch Photo Agency / DAMS Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4016102156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása