F1: Kicsinálta a mezőnyt a Mercedes, Hamiltoné a pole a Magyar Nagydíjon
Formula–1 2020: Magyar Nagydíj – Időmérő edzés

Az égi áldás ezúttal sem érkezett meg, Lewis Hamilton pedig a hűvös idő sem akadályozta meg abban, hogy bődületes pályacsúccsal szerezze 90. pole-ját az F1-ben. A Mercedes megsemmisítő vereséget mért a mezőnyre a Hungaroringen.

m235799.jpg

A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton indulhat az élről a 35. Formla–1-es Magyar Nagydíjon, miután a szombati kvalifikációt 1:13.447-es pályarekorddal nyerte meg. A 35 éves pilótának ez pályafutása 90. pole pozíciója, idén pedig a második, míg a Hungaroringen a hetedik. „Magyarország már korábban is jó vadászterületnek számított nekem, de tisztában vagyok azzal is, hogy ezen a pályán a rajtelsőség megszerzése még nem egyenlő a futamgyőzelemmel” – mondta a kvalifikáció után Hamilton, és szürreálisnak nevezte, hogy már 90 rajtelsőségnél jár.

Hamilton mellől, a második helyről csapattársa, a világbajnoki pontversenyben vezető Valtteri Bottas rajtolhat, míg a harmadik pozícióban Lance Stroll (Racing Point) zárta az időmérő edzést. A második sort kibérelte magának a Racing Point, miután Sergio Pérez végzett a negyedik helyen.

Az első két osztrák futamhoz képest javultak a Ferrarik, a négyszeres vb-győztes német Sebastian Vettel az ötödik, a monacói Charles Leclerc pedig a hatodik pozícióból kezdheti meg vasárnap a futamot. Várakozáson alul szerepelt viszont az időmérőn a Red Bull: Max Verstappen csak hetedik, Alexander Albon pedig 13. lett.

Ausztriában ugyan mindkét hétvégén jól teljesítettek, a McLaren versenyzői ezúttal kicsit elmaradtak az élmezőnytől, Lando Norris a nyolcadik, Carlos Sainz a kilencedik rajtkockát szerezte meg. Kiváló időmérőt teljesített ugyanakkor a szezon előtt a szakértők által a sereghajtóként megbélyegezett Williams: a brit George Russell a 12., a kanadai Nicholas Latifi a 15. helyről startolhat – a grove-i csapat utoljára a 2018-as Olasz Nagydíjon jutott be mindkét autójával a Q2-be, akkor ez még Stroll-lal és Felipe Massával sikerült.

A 70 körös Magyar Nagydíj – zárt kapuk mögött – vasárnap 15:10-kor kezdődik, a versenyt élőben közvetíti az M4 Sport.

Az időmérő edzés végeredménye:

Fotó: Mercedes Media Database

Forrás: MTI, Braking News Motorsport

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7216027574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szekőcei 2020.07.19. 07:30:00

lényegében kijelenthetjük, hogy a Mercedes indul az első két sorból.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2020.07.19. 14:02:38

Szerintem az igazi baj nem az, hogy a Mercedes szarrá nyeri magát. Volt már az F1 történetében sok más nagy csapat, csak ilyenkor sok versenyző szimpatikus volt. Hamilton viszont sokak szemében inkább az erősen ellenszenves kategóriába tartozik. Véletlenül sem szeretném a rasszista kommentekkel operálókat mentegetni, mert az ilyen kommentek nem csak Hamilton számára sértők, azonban Hamilton sokat tett azért, hogy ellenszenves legyen.

Arról, hogy rögtön top csapatba érkezett, nyilván nem tehet és nem csak nála volt ez így. S még az is igaz, ha személyes kapcsolatok, összefonódás is megjelenik a múltjában, akkor az lehet érthető is, de lehet az a fajta nepotizmus is, ami miatt sokak zsebében azonnal nyílik a bicska. Hogy ebben a helyzetben az Alonsoval való konfliktust hogy kezelték, az a "valaki valakijeként beeső és mindjárt megmondóember" típusú ellenszenves mintát követte.

Volt kémbotrány ahol tanúskodtak, vállalták, hogy a büntetlenség érdekében igazat mondanak. Aztán kiderült, hogy mindketten hazudtak. És egyik sem bűnhödött érte. Innen sem példaképnek (pozitív példának) nem lehet nevezni, sem igazi sportembernek. S amikor a sorozatos valóban büntetést érdemlő hibái miatt rasszizmust kiáltott (hasonló hamis vádak is büntethetőek ám) és láttuk, hogy nem tud veszíteni, sokszor nem igazán tud sportemberként viselkedni, nem tud a hibáiért felelősséget vállalni, de mindenkitől azt követeli hozzá alkalmazkodjanak, akkor baj van.

Lehet beszélni arról is, hogy ezzel hol vált még ellenszenvesebbé. Bár ez egy borzasztóan hosszú lista lenne, és azt hiszem felesleges. Tény az, hogy akiknek emiatt kirívóan ellenszenves, azok ott támadják, ahol a legjobban fáj, megjelennek a rasszista kommentek. S ezzel a sport kedvelése már jóval kevésbé működik eszképizmusként, hiszen éppen azok a konfliktusok, "véleménydiktatúra" és sok más merül fel itt, mint a hétköznapi életben. Ez pedig a verseny élvezetét akadályozza.

Kihívó nélkül, úgy, hogy a csapata tisztán az ő stílusára fejleszt, sok esetben a csapatutasítás akár igazságtalanul is segíti és ez összefügg az érkezése körüli negatív élményekkel, sajnos a megítélése nem nagyon lesz jobb, és amíg domináns, addig a rajongók közötti kommunikáció is egyre jobban eldurvul és sokan fordulnak el a sporttól.

szdan 2020.07.19. 15:20:08

Persze hogy gyors a kismajom, gerinc nélkül, könnyebb a kocsi... sok térdeléstől még fogyott is hozzá kicsit, tiszta nyerőség.

gigabursch 2020.07.20. 06:10:08

@Válasszunk:
Ritkán értek veled egyet, de most igen.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása