Eldőlt, kik közül kerülhet ki a következő Michelisz

Lezárult a Hungaroring E-Sport Bajnokság első szakasza, aligha meglepő, hogy a bajnok Báldi Gergő lett, pedig ezúttal még csak dobogóra sem állt. Az utolsó pillanatig nyitott volt a küzdelem a továbbjutó pozíciókért, mindeközben egy 12 éves srác hívta fel magára a figyelmet.

740a7f23ea3665532b5997a177207673.jpg

Bármennyire is hosszúnak tűnhetett a karantén, mindössze két hónappal ezelőtt rajtolt el a Michelisz Norbert utódját kereső Hungaroring E-Sport Bajnokság, amely csütörtökön utolsó online fordulóját rendezte – méghozzá az első helyszínen, a Hungaroringen. Nem kellett sokat várni az első meglepetésre az egyébként is rendkívül kiélezett széria zárófordulóján, ugyanis az időmérő edzés nem az Esports WTCR és megannyi más szimulátorsorozat bajnoki címét bezsebelő, a #nextMICHELISZ-ben is listavezető Báldi Gergő pole-jával végződött (először a kiírás folyamán), a szintén M1RA-s kötődésű Nagy Dávid szerezte meg a rajtelsőséget, igaz, mindössze 15 ezreddel.

Foghíjasan sorakozott fel a rajtrácsra a mezőny, miután Zsupanek Bence technikai probléma miatt nem tudott indulni, ezzel a TOP-5-be jutásért folytatott harcból is kiszállt. Nagy Dávid viszont magabiztosan őrizte meg a vezetést az indulást követően, s habár Báldi próbálkozott előzéssel, végül rajtavesztett a kísérleten, ezt kihasználva Csincsik Marcell, kicsivel később pedig a virtuális Le Mans-i 24 óráson egyedüli magyarként rajthoz állt Pinczés Ádám is megelőzte. Szorosnak ígérkezett ugyan a befutó, de Nagy Dávid rajt-cél sikerrel húzta be második győzelmét, míg a negyedik helyezett Báldi hátránya is épphogy meghaladta az egy másodpercet.

Így az utolsó futam előtt mindössze 8 egység választott el Báldit és Nagyot, s habár az utolsó továbbjutó pozíciókért is óriási csata folyt, a második verseny rajtjánál a 12 éves Bucsi Attila lopta el a reflektorfényt, aki a 2-es kanyar előtt az élre állt, a fordított rajtrácsos pole-ból indult Blazsán Patrik és Leitner Norbert viaskodásából profitálva – érdemes megjegyezni a nevét, és figyelni rá, mivel Michelisz őt nevezte meg mentoráltjaként a Hyundai Légy N magad! programjában. Rövidesen Leitner átvette a második, aztán az első helyet, utóbbit még Bucsi minden próbálkozása ellenére sem engedte el, ezzel ő lett a hatodik futamgyőztes a sorozatban. Győzelmével szerzett pontjai pedig kulcsfontosságúnak bizonyultak, mert mindössze 3 ponttal szorította ki az utolsó továbbjutó pozícióból Barna Martint, aki egy 6. és egy 3. hellyel ezúttal is szorgosan gyűjtögette a pontokat.

A bajnoki cím sorsa korántsem volt ennyire kérdéses, ötödik helyével 222 pontig tornázta fel magát Báldi, amivel nemhogy bebiztosította a bajnoki címet, de tovább is növelte az előnyét Nagy Dáviddal szemben, aki 209 egységgel zárt. Rajtuk kívül Pinczés (172), Csuti (160) és Leitner (146) jutott tovább a következő fordulóba – a személyes fizikai és elméleti megmérettetéseken során pedig kiderül, hogy 2021-ben ki léphet a WTCR-bajnok Michelisz Norbert nyomdokaiba, teljes szezont futva valamelyik országos vagy nemzetközi sorozatban.

Az elmúlt két hónapban összesen 4467-en tettek legalább egy próbát az előselejtezőkön, az öt fordulón végül 39-en vehettek részt, és a csütörtöki zárónap volt az egyetlen, amikor nem csatlakozott újonc a mezőnyhöz.

Egy „volán”, két testvér – Michelisz sietett a testvérpár segítségére

michelsz-szoboszlai-700x374.jpg

Még az utolsó előtti, sepangi versenynapon különös helyzet állt elő: a Szoboszlai-testvérpár mindkét tagja kvalifikálta magát, ám második felszerelés hiányában csak egyikük állhatott rajthoz. A hungaroringi zárófordulóra ismételten indulási jogot szerzett Bálint és Szilveszter is, de ezúttal nem kellett dönteniük arról, hogy ki üljön a volán mögé, és ki szurkoljon a másiknak az oldalvonalról: Michelisz Norbert ugyanis meglátogatta és nagylelkűen a saját kormányával segítette ki őket, míg a PC Trade Systems egy számítógéppel járult hozzá ahhoz, hogy lehetőleg teljes legyen a létszám.

Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media), M1RA

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5015948212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása