F1: Plusz egy évet kap a Magyar Nagydíj, 2027-re megújul a Hungaroring

A 2020-as verseny már biztosan zárt kapus lesz, az új megállapodás viszont rengeteg megtakarítást jelent. Az ITM online sajtótájékoztatóján szóba került a Hungaroring felújítása, valamint az itthoni MotoGP-nagydíj is.

budapestsunday21-866974.jpg

A Braking News Motorsport is beszámolt róla a héten, hogy nyilvánosságra hozták a Formula–1 módosított 2020-as versenynaptárat, amely alapján a Magyar Nagydíjat július 19-én rendezik, az idei harmadik verseny lesz a két Osztrák Nagydíj után.

A 35. Magyar Nagydíjjal és annak háttérmunkálataival kapcsolatosan tartott online sajtótájékoztatót csütörtök délután az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), amin megerősítették, hogy a 2020-as hungaroringi F1-es nagydíj biztosan zárt kapus, azaz nézők nélküli lesz, habár a hét korábbi részében Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke még arról beszélt, hogy a szervezet mindenképpen a Magyar Nagydíj támogatására törekszik sportszakmai szempontból, függetlenül attól, hogy nézőkkel, vagy azok nélkül rendezik-e meg.

 

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elárulta, eleve zárt kapus eseményről tárgyaltak az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Mediával, mert „a tárgyalások során eljött egy bizonyos pont, amikor el kellett határozni azt, hogy zárt kapus vagy nézős”, és „természetesen akkor, amikor ezek eldőltek, még nem lehetett tudni, hogy milyen folyamatok zajlanak vírushelyzetben”.

Hozzátette, a tárgyalások során végig rugalmas volt a Hungaroring, az osztrákokkal és a britekkel együtt „azt képviseltük, hogy mindenféleképpen segítsük a Liberty Mediát annak érdekében, hogy ez a világsorozat beinduljon, hiszen az a fontos, hogy idén érvényes világbajnoki futamok legyenek”. Szerinte sokat jelentett ebben a helyzetben, hogy Magyarország fix pályával, továbbá erős állami háttérrel rendelkezik.

Érdemes megjegyezni, hogy nyolc nagydíjat kell rendezni ahhoz, hogy érvényes legyen maga a szezon, viszont a televíziós társaságokkal között szerződések szempontjából fontos lenne, hogy minimum 15-öt le tudjanak bonyolítani.

dsc_2833.jpg

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint Szujó Zoltán.

2026 helyett 2027-ig biztos a Magyar Nagydíj jövője

„Nagyon jól jöttünk ki ebből a tárgylássorozatból” – jegyezte meg Gyulay, továbbá nagy sportdiplomáciai sikernek nevezte, hogy sikerült kitolni egy évvel a Magyar Nagydíj mostani szerződését, 2027-ig, a Liberty Mediával folytatott alkudozással.

Ezzel ugyanis a következő hét évben 6 milliárd forintot spórolnak meg az államkasszának, emellett annak érdekében is zajlanak a tárgyalások, hogy a koronavírus-járvány gazdasági következményeire való tekintettel a jogdíj indexálása, vagyis éves emelkedésének mértéke jóval alacsonyabb legyen. (Mint magyarázta, egy ország vagy egy tartomány azért fizet jogdíjat, mert a verseny rendezésének célja az idegenforgalom fellendítése, csak most a nézők kiszorulásával kiesik.)

„Gyakorlatilag a Hungaroring Sport Zrt. az év eleje óta elvesztette az összes bevételi lehetőségét. Két részből áll a bevételünk, egyrészt a pályahasznosításból, másrészt a Formula–1-es jegybevételből, ami a mi bevételeink 80 százalékát adja” – árulta el.

Akár 50 perc is elég, hogy kiderüljön, valaki koronavírusos-e

A Formula–1 rendkívül szigorú biztonsági óvintézkedések mellett folytatja működését, a paddockba belépők számának minimalizálásával, a csapatok egymástól és a külvilágtól történő elszigetelésével, valamint a szükséges létszám folyamatos tesztelésével.

„Közel 2000 emberről van szó” – mondta Dr. Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora, hozzátette az egyetemnek nagy gyakorlata van az ekkora létszámot kívánó rendezvények biztosításában, mint azt a közelmúltban a mintegy 10600 mintavételt felölelő, Magyarország átfertőzöttségének felmérése céljából tesztsorozat is mutatta.

A rektor hozzátette, hogy a Semmelweis Egyetem egy komplett laborháttérrel lesz jelen lesz a Magyar Nagydíjon, aminek köszönhetően akár 50 percen belül tudnak egy, az aktív fertőzés kimutatását szolgáló PCR-teszt eredményével szolgálni. Ha szükséges, néhány óra alatt le tudnak venni 2000 mintát, a leletet pedig legkésőbb 8 órán belül biztosítani – akár minden nap, de meglátása szerint kétnaponta is elegendő. A tesztelés 100%-osan biztonságos, steril lesz, az azt végző csapat minden tagját szűrik, valamint védőruházattal látják el.

„A mozgásra kell odafigyelni, megfelelően kell demarkálni azokat a csoportokat, akik együtt vannak, és azok elkülönülnek egymástól. Természetesen ha véletlenül találnak egy pozitív esetet, azt rögtön izoláljuk” – tért ki a követendő protokollra.

Ami pedig a fertőzéseket illeti, elmondta, „ezeken a jó kiállású sportolókon úgy átmegy a vírus, hogy észre sem veszik”. „A tünetmentes hordozókból van sok, azok meg eltűnnek, tényleg csak teszttel lehet bizonyítani a fertőzöttségüket. Az esetek azt bizonyítják, hogy a sportolók között jelentős megbetegedés csak extrém ritkán alakul ki, viszont könnyedén tudnak lángra lobbantani egy járványt. Úgyhogy én azt gondolom, hogy a legnagyobb óvatosság a csapaton belül kell, hogy legyen” – magyarázta.

Az óvintézkedések betartására vonatkozóan 80-90 oldalas kézikönyvet kapott valamennyi F1-es csapat a Nemzetközi Automobil Szövetségtől állítólag, sőt a bajnokság saját hatáskörben figyeli az F1-gyel érkező szerelők, csapattagok mozgását.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter tájékoztatásából kiderült, hogy a magyar fél által biztosított személyzet ilyen jellegű lekövetését a Vírusradar nevű mobilapplikációval tervezik megoldani. Az alkalmazás azt figyeli, hogy az adott mobiltelefon tulajdonosa az elmúlt időszakban kivel volt nagyjából 2 méteres távolságon belül, így felderíthető, hogy kiket fertőzhetett meg potenciálisan, így az érkezőket megkérik majd ennek letöltésére.

Ennek kapcsán leszögezte, „nagyon veszélytelen applikáció, semmilyen más adatot nem gyűjt. Egy dolgot tesz: a mobiltelefonon tárolja azokat a kontaktokat, akikkel szembesült, és utána egyből vissza lehet állítani a komplett kontakthálózatát”.

m207672.jpg

Tavaly Lewis Hamilton nyerte a Magyar Nagydíjat.

Konténerváros lesz a paddockban, nem lesz császkálás

„A kontaktok számát le kell csökkenteni, alapvetően külön kell választania a versenyzőket és az egyéb személyzetet. A maszkhasználat, a kézhigiéné megfelelő lehetőségének biztosítása kötelező” – emelte ki a legfontosabb biztonsági óvintézkedéseket Dr. Merkely Béla, a Magyar Nagydíjra érkezők elszigetelésére vonatkozó kérdésre reagálva.

Gyulay Zsolt hozzátette, hogy komoly kihívást jelent majd a Hungaroringnek az F1-esek elszigetelése, már csak azért is, mert jócskán vannak megválaszolatlan kérdések a lebonyolítás kapcsán. „Annak ellenére, hogy nem lesznek nézők, nem lesz könnyebb dolgunk. Nem jönnek most motorhome-ok, el kell szeparálnunk az irodákat, gyakorlatilag egy konténervárost kell felépítenünk kerítésen belül” – részletezte, majd azt is hozzáfűzte, hogy erre nagyon komoly protokollt dolgoztak ki az FIA-nál. A nézők távoltartásáról pedig a biztonsági szolgálat, valamint a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság gondoskodik, ebből a szempontból jelentőséggel bírnak majd az Osztrák Nagydíj szervezőinek tapasztalatai, a hasonló domborzati adottságok miatt.

„A csapatoknak nagyon szigorú belső szabályozásuk van, csak a hotelszoba és a pálya között ingázhatnak, itt nem lesz császkálás meg egyéb esti programok, ahogy szokott lenni” „Úgy látom, a csapatok, valamint azok emberei és versenyzői rettenetesen szigorúan veszik. Azért nekik ez nem egy kis kockázat, hogy elindulnak a világba egy ilyen helyzetben”

2027-re megújul a Hungaroring, alakul a magyar MotoGP-futam is

Az újságírói megkeresés formájában felmerült a Hungaroring felújítása – ami immár évek óta téma –, valamint a magyarországi MotoGP-verseny, ezek alakulásáról Palkovics László adott felvilágosítást.

„A Hungaroring felújítása a licensszel kapcsolódik össze. Itt most abban az értelemben nyertünk egy kis időt, hogy egy évvel hosszabb ideig fog tartani a mostani megállapodásunk. Ez persze nem azt jelenti, hogy a végén kell elkezdenünk a Hungaroring felújítását. A tervezése megkezdődött, és az elkövetkező időszakban ütemezni fogjuk, minden évben fel fogunk építeni valamilyen elemet, hogy amikor elérünk 2027-hez, akkor már egy teljesen új pálya jelenjen meg, új külső létesítményekkel” – fejtette ki az innovációs és technológiai miniszter.

01-hungary-thursday4-675419.jpg

2016-ban aszfaltozták újra a pályát.

A MotoGP-verseny kapcsán úgy fogalmazott, „itt szintén zajlanak az események”, mivel azt vállalták, hogy 2023-ban már teljes értékű versenyt rendeznek, ennek viszont feltétele, hogy 2022-ben már próbaversenyt lehessen futni a (még nem létező) pályán.

„A tervezéssel, illetve a kivitelezéssel kapcsolatban nincsenek olyan aggályaink, hogy ez ne sikerülne” – nyugtatta a kedélyeket. Elárulta, hogy amint létrejön a projektet vezető cég (ez már csak napok kérdése), valamint a helyszínt is pontosították a Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc háromszögben, megkezdődik a pálya építése. A licensztulajdonossal, vagyis a Dorna Sports-cal már korábban megállapodtak.

Itt visszanézhető az Innovációs és Technológiai Minisztérium online sajtótájékoztatója:

Fotó: Pirelli F1 Media, Hungaroring Média

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8415740570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat