F1: Ezért szavazta le a Mercedes a fordított rajtrácsos időmérő futamot

Másodjára sem ment át a rostán a Formula–1 új ötlete, Toto Wolff csapatfőnöke el is ismerte, hogy a Mercedes nemmel szavazott. El is magyarázta, miért.

ap-21gt9cu2s1w11_news.jpg

Mint arról a Braking News Motorsport is beszámolt, kvalifikációs versenyekkel kísérleteztek volna a Formula–1 rendkívüli módon alakuló 2020-as szezonjának az elején. A második osztrák, illetve brit futam esetében egy 30 perces futammal váltották volna ki a hagyományos időmérő edzést, amit a bajnoki pontállás sorrendjének fordította szerint rajtoltattak volna el.

Csakhogy nemzetközi sajtóértesülések arról számoltak be, hogy két csapat, mégpedig a Mercedes és a Racing Point ellenezte az ötletet, viszont a hétvége formátumát érintő változtatásokra valamennyi csapatnak rá kell bólintania jelen esetben, az idő szűkére való tekintettel.

dsc_2802.jpg

A bajnokság elnök-vezérigazgatója, Chase Carey elismerte, hogy nem fogják bevezetni, még kísérleti jelleggel sem, a kvalifikációs versenyt. Az F1.com-on megjelent interjúban elárulta, hogy „szóba került néhány ötlet erre a két versenyre, a koronavírussal összefüggésben. A fordított rajtrácsos versenyről a nyilvánosság is értesült, azonban nem értett vele minden csapat. Márpedig ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt változásokat eszközöljünk, valamennyi csapatnak támogatnia kell azt”.

„További ötleteken is elgondolkodunk majd, de biztosra akarunk menni, hogy nem olcsó trükkök azok. Ez ugyanis egy remek sport, komoly múlttal, kiemelkedő hősökkel, hihetetlenül tehetséges versenyzőkkel. Őket pedig meg akarjuk tisztelni azzal, hogy mindent legalább egy bizonyos szinten tartunk, de ez nem azt jelenti, hogy ne keresnénk a lehetőségeket néhány változásra” – jegyezte meg.

Ezért buktatta meg a Mercedes az ötletet

m227942.jpg

Nem is titkolták a Mercedesnél, hogy a fordított rajtrácsos időmérő futam ellen szavaztak, Toto Wolff választ adott a miértekre.

„Azt mondtuk, ez most nem a kísérletezés ideje, legalábbis nem ilyenekkel. Már csak azért sem, mert a szurkolók sem támogatnák, egy felmérésben mindössze 15%-uk fejezte ki érdeklődését a fordított rajtrács iránt” – nyilatkozta a csapatvezető. Habár az nem teljesen egyértelmű, hogy a Formula–1 hivatalos rajongói felmérésére utalt-e, mindenesetre a RaceFans megjegyezte, hogy egy tavalyi felmérésükön a kitöltők 77%-a szavazott az ötlet megvalósítása ellen.

Wolff megjegyezte, hogy erről már tavaly is szó esett, és akkor sem adták rá áldásukat. „Ez is egy példa arra, hogy van, amikor az F1 előkotor olyan régi ötleteket, amiket alaposan kielemeztünk korábban, majd el is utasítottuk. Valaki jó ötletnek tartja, hogy időről-időre újra ilyen előhozakodik ezekkel az ötetekkel” – magyarázta a színfalak mögött zajló történéseket, majd felsorolta az ellenérveket, egész pontosan hármat.

m225957_1.jpg

„Először is, úgy hiszem, hogy a Formula–1 egy meritokrácia, tehát a legjobb ember a legjobb autóban nyer. Nincs szükségünk olcsó trükkökre, hogy a feje tetejére állítsuk a mezőnyt, azért, hogy izgalmasabbak legyenek a versenyek. Kettő: tisztában vagyok vele, hogy a különféle túraautó-bajnokságokban a stratégia részét képezi, hogy az első futam eredményével próbálnak jó rajtpozícióba kerülni a következőre. Képzeljék csak el, hogy az első spielbergi hétvége vasárnapi versenyén valakinek nem megy jól, ezért inkább kiáll. Ő rajtolna aztán a pole-ból a kvalifikációs versenyen. Ha pedig egy olyan autóval indul az időmérő futamon, ami legalább a középmezőnyhöz tartozik, nyilván pole-ban lesz a vasárnapi versenyen, majd meg is nyer azt. A középmezőnyben lévő autók ugyanis védekezni, illetve blokkolni fogják egymást, amennyire csak tudják, míg a hátulról érkező, gyorsabb autóknak ez több kockázatot jelent a kiesés szempontjából, ami a bajnokság kimenetelét is befolyásolhatja. Ha pedig a nyers teljesítményt nézzük, a leggyorsabb autó, amely nem biztos, hogy a miénk lesz, büntetve lesz a második és a harmadik leggyorsabb csapattal szemben, már önmagában azzal, előle rajtolnak. S mint tudjuk, a határok gyakran nem túl nagyok, így egy kicsit opportunista lépés is elég ahhoz, hogy néhány csapat előnyhöz jusson” – taglalta a Mercedes-főnök.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool, Hungaroring Média, Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7615739462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat