Két francia nagy napja Monacóban – a Bianchi- és az Hubert-bravúr évfordulója

Két ígéretes karrier, két meghatározó május 25-e és két tragikus vég.

hubert-bianchi.jpg

A sors különös fintora lehet, hogy május 25-e két tehetséges francia szempontjából is meghatározó nap volt, ám azóta már egyikőjük sincs közöttünk. Jules Bianchi hat évvel ezelőtti és Anthoine Hubert tavalyi sikerére emlékezünk.

Kis csapat, nagy siker

Alapvetően a 2014-es Monacói Nagydíj hétvégéje a bontakozó Mercedes-rivalizálás köré összpontosult, miután sokan vitathatónak tartották Nico Rosberg sárga zászlós fázist előidéző elfékezését az időmérő edzés végén, amivel Lewis Hamilton előtt megszerezte a pole pozíciót, ugyanis a britnek így nem maradt lehetősége javítani. Nem is változott a sorrend a két Ezüst Nyíl között a 78 kör során, a zsinórban ötödik kettős győzelem ellenére a reflektorfény egy másik csapatra, a Marussiára irányult. Az akkor ötödik F1-es szezonját teljesítő gárda fennállása első pontszerzését ünnepelhette Jules Bianchi hőstettének köszönhetően, a francia – egy öt másodperces büntetés ellenére – a kilencedik helyen ért célba.

A királykategóriában második szezonját töltő, Ferrari-akadémista francia a 19. időt autózta a kvalifikáción, de váltót cseréltek az autójában, ezért csak a 21. helyről indult. Nagyjából féltávtól kezdett egyre közelebb kerülni a pontszerző zónához, a 40. körben nagyon kemény előzéssel hívta fel magára a figyelmet; szinte bepasszírozta a Marussiát a caterhames Kamui Kobayashi mellé a Rascasse-nál.

Six years ago ❤️ . #OnThisDay in 2014, Jules Bianchi scored Marussia's first #F1 points in Monaco . #Formula1 #MonacoGP #JulesBianchi #Bianchi

Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.

Az erőfeszítések dacára veszélyben volt a bravúr, mivel időbüntetést szabtak ki rá, amiért nem állt be megfelelően a rajtkockájába a rajtot megelőzően, majd egy újabbat, amiért a korábbi biztonsági autós periódus alatt töltötte le – ez utóbbi öt másodpercet utólag adták hozzá az idejéhez, további boxkiállások híján. A riválisok elvérzése azonban Bianchi malmára hajtotta a vizet: előbb Jean-Éric Vergne állt ki kipufogómeghibásodás miatt, majd Valtteri Bottas alatt füstölt el a Williams, míg Kevin Magnussen McLarenjében szintén nyögdécselt a Mercedes-erőforrás. A dán végül Kimi Räikkönen optimista előzési kísérletének esett áldozatául, aminek következtében mindketten érintőre vették a gumifalat a Loews-kanyarban. Büntetésével pedig csak honfitársa, az akkor még lotusos színekben szereplő Romain Grosjean nyert egy pozíciót.

„Már hosszú ideje vártunk erre, most végre megcsináltuk. Nagyon büszke vagyok a csapatra. Remek munkát végeztek, és nagyon örülök annak, hogy ezt az eredményt adhatom nekik cserébe” – idézi az ESPN Bianchi szavait a leintést követően. – „Rendkívül stresszes volt az autóban ülni, de azt hiszem, a csapat is hasonlóan érezhetett, miután kaptunk néhány büntetést. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a pontszerzők között végeztünk. Nem is tudok mit mondani, egyszerűen bámulatos!”

„Nagyon pozitív dolog ez számomra. Meglehetősen nehezen kezdődött számomra ugyanis a szezon, az első három verseny különösen nehéz volt, ezért szükségem volt már egy olyan jó eredményre, mint ezt. Több mint négy évet várt erre a csapat, most pedig megcsináltuk. Örömmel tölt el, hogy én lehetek az első versenyzőjük, aki pontot szerzett nekik” – folytatta az akkor 24 éves versenyző.

Hozzátette, az eredményben jelentős szerepe volt annak, hogy a néhány héttel korábbi, barcelonai teszten nagyon hatékony, produktív napokat zártak, további pontszerzéseket helyezett kilátásba 2014-re. „Sikerült javítanunk az autón, valamint megtennünk egy lépést előre a barcelonai teszt során. Sokkal kiegyensúlyozottabb volt az idő, ami sokkal jobbá tette ezt a versenyt. Természetesen folytatnunk kell a folyamatot, mert habár pontot szereztünk, ami jó, de tudjuk, hogy szerencse nélkül nem jött volna össze. Így a ma este után egy kicsit le kell nyugodnunk, mert tisztában vagyunk vele, hogy még van hova fejlődnünk” – összegezte gondolatait az autó és a csapat kapcsán.

Reményei ellenére a folytatásban már nem sikerült újra a pontszerzés közelébe kerülnie Bianchinak, legjobb eredményeként a Brit Nagydíjon szerzett 14. helyét könyvelhette el. Az október 5-i napot aztán fekete napként nyugtázták a Formula–1-es történelemkönyvek, a Japán Nagydíj súlyos tragédiába torkollott: Jules Bianchit diffúz axonális fejsérülésekkel szállították kórházba, miután az aquaplaningen felúszva, nagy tempónál ütközött neki egy, éppen Adrian Sutil korábban kicsúszó Sauberét mentő munkagépnek. Július 17-e szintén fekete napnak számít, mivel Bianchi mintegy kilenc hónapnyi küzdelem után elhunyt. Ígéretes jövő előtt állt a nizzai születésű pilóta, állítólag épp a balesete reggelén kötötte meg szerződését a Sauberral a 2015-ös idényre, és valószínű, hogy egy vagy két évvel később Kimi Räikkönent váltotta volna a Ferrarinál. A tragédiára reagálva az FIA örök életre visszavonultatta #17-es rajtszámát.

Elsőáldozás a Formula–1 előszobájában

A jobb eredményekre is esélyes BWT Arden színeiben, regnáló GP3-bajnokként mutatkozhatott be Anthoine Hubert a Formula–2-ben. A némileg kaotikusra sikeredett főversenyt követően a pole-ból vághatott neki a monacói sprintversenynek a Renault támogatását élvező francia. Pozícióját a biztonsági autós fázisok ellenére megőrizte, a folytatásban azonban nem volt könnyű dolga.

Az egész verseny folyamán ugyanis a carlinos Louis Delétraz abajgatta őt, a svájci végig egy másodpercen belül autózott hozzá képest, így előzéssel is többször próbálkozott, főleg a verseny hajrában. Még az utolsó métereken is nyitott volt a küzdelem annak köszönhetően, hogy Delétraz nagyon jól gyorsított az Anthony Noghes-ból.

Formula 2 on Twitter

One year ago today... One of our closest finishes, and most beautiful memories, as Anthoine Hubert wins the sprint race in Monaco ❤️ #OnThisDay #AH19 https://t.co/IIbxFHS24L

A célgörbe viszont nem bizonyult kellőképpen hosszúnak, igaz, mindössze 59 ezredmásodperc döntött Hubert javára. Ezzel viszont meglett az első győzelme, majd a Paul Ricard-i sprintverseny után, hazai közönsége előtt ismét felállhatott a dobogó legfelső fokára.

„Eléggé feszített, kemény verseny volt, főleg a végén. Ha őszinte akarok lenni, még mindig érzem, ahogy ver a szívem! Természetesen boldogsággal tölt el, hogy megvan az első győzelmem, annak pedig külön örülök, hogy Monacóban. Jobb helyszínt el se tudnék képzelni, talán Le Castellet-t kivéve” – kezdte az értékelést a futamot követő sajtótájékoztatón a 22 éves francia.

„Hatalmas köszönet a csapatomnak, mindenki nagyon keményen megdolgozott ezért a sikerért. Tegnap nehéz futamunk volt, de ma jó munkát végeztünk. Örülök, hogy ennél a csapatnál versenyezhetek, és hogy velük oszthatom meg ezeket a jó pillanatokat” – tette hozzá.

A Delétraz-val vívott csatája kapcsán hozzátette: „Tudtam, hogy kemény fogja nyomni és harcba száll ellenem. Főleg onnantól fogva volt ez világos, hogy a végén elkezdtem szenvedni az abroncsokkal. Szerencsére Monacóban nem annyira kritikus a gumikopás, de a szerencsémet szolgálat az is, hogy nem volt sok biztonsági autós fázis. A végén a hátsó gumikkal már voltak gondjaim, ezért sokat tudott hozni rajtam, ezzel nyomás alá helyezett engem. Volt, hogy kanyarkijáraton kétszer is elveszítettem az irányítást, ezért érintőre vettem az uszodánál a korlátot.”

„Ez nyilván nem segített a tapadáson, különösen az utolsó kanyarban. Azt viszont tudtam, hogy a győzelem már a markomban van, mert elég nehéz ott előzni. Ennek ellenére Louis majdnem megcsinálta! Dühös is volt rám a versenymérnököm, amiért felgyorsítottam a szívverését” – zárta nevetve a gondolatait Hubert.

Augusztus 31-én aztán újra gyászba borult a teljes motorsport-világ, ugyanis a belga hétvége főfutamán történt első körös tömegbalesetben elszenvedett sérüléseinek következtében életét vesztette. Annak ellenére, hogy a szezon utolsó hat futamán nem indult, tizedikként rangsorolták az egyéni bajnokságban. Távozásával egy újabb felfelé ívelő karrier tört derékba, egyes spekulációk szerint akár a közeljövőben eljuthatott volna a Formula–1-be, a létra csúcsára. A francia 19-es rajtszámát szintén visszavonultatta az FIA.

Nyugodjatok békében, Jules és Anthoine!

Nyitókép: Marussia F1 Team, Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1115717106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat