Brit sajtóértesülések belengették, hogy a Ferrari a túlságosan alacsony költségvetési limit ismét azzal fenyegetőzött, hogy elhagyja az F1-et. Az olaszok tagadták az erről szóló híreszteléseket.
Időnként előfordul a Formula–1-ben (is), hogy egy-egy csapat a kiszállás gondolatával ijesztget. Csütörtökön a The Guardian hozta le a hírt, hogy a Ferrari készen áll a kiszállásra; a brit lap az állítását egy, a maranellói gárda vezetőjével, Mattia Binottóval készült interjúra alapozta.
Nem sokkal később azonban a Ferrari szóvivője tagadta, hogy hátat fordítanának a bajnokságnak, félreértették Binotto gondolatait. „Éppen ellenkezőleg. Azt mondtam, hogy nem akarunk olyan helyzetbe kerülni, sőt az F1-ben való folytatás mellett nem keresünk további lehetőségeket” – tisztázták a korábbi cikkben megjelentekkel kapcsolatos félreértéseket.
A The Race-nek adott nyilatkozatukban ugyanakkor elhintették az olaszok, hogy amennyiben alacsony költségvetésből kell gazdálkodniuk az F1-ben, lehetőség nyílhat arra, hogy a WEC-ben és az IndyCar-ban is szerepet vállaljanak. Az endurance-világbajnokságban már az előző években is jelen volt a Ferrari, de csak a GTE-kategóriákban, a kibővített program ebben az esetben nyilván az új hiperautó-érát érintené.
Ami a Formula–1-es költségplafont illeti, azt tervezik, hogy a jövő évtől az eredetileg meghatározott 175 millió dollárnál is kevesebbet költhetnek a csapatok, ezzel kerülve azt, hogy a kisebb alakulatok adott esetben csődöt menjenek. Binotto a The Guardiannek elmondta, hogy már egy 30 milliós megszorítás is komoly áldozatokat követelne: ebben az esetben százak munkája kerülne veszélybe Maranellóban. A Red Bull szintén a drasztikus költség-visszaszorítás ellen van, míg a Mercedes támogatja azt – olvasható a Reuters cikkében.
Az eddiginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek az F1-ben a költségcsökkentésre, amióta a koronavírus-járvány óta már kilenc versenyt kellett halasztani, s jelen állás szerint júliusban, zártkapus versenyekkel kezdődhet az idei szezon. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is tett már lépéseket, ezek keretében például az új szabálycsomag legkorábban csak 2022-ben mutatkozhat be.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.