F1: Újra terítéken a Ferrari kiszállása – reagáltak az olaszok

Brit sajtóértesülések belengették, hogy a Ferrari a túlságosan alacsony költségvetési limit ismét azzal fenyegetőzött, hogy elhagyja az F1-et. Az olaszok tagadták az erről szóló híreszteléseket.

200052-test-f1-barcelona-2-seb-day2_1.jpg

Időnként előfordul a Formula–1-ben (is), hogy egy-egy csapat a kiszállás gondolatával ijesztget. Csütörtökön a The Guardian hozta le a hírt, hogy a Ferrari készen áll a kiszállásra; a brit lap az állítását egy, a maranellói gárda vezetőjével, Mattia Binottóval készült interjúra alapozta.

Nem sokkal később azonban a Ferrari szóvivője tagadta, hogy hátat fordítanának a bajnokságnak, félreértették Binotto gondolatait. „Éppen ellenkezőleg. Azt mondtam, hogy nem akarunk olyan helyzetbe kerülni, sőt az F1-ben való folytatás mellett nem keresünk további lehetőségeket” – tisztázták a korábbi cikkben megjelentekkel kapcsolatos félreértéseket.

A The Race-nek adott nyilatkozatukban ugyanakkor elhintették az olaszok, hogy amennyiben alacsony költségvetésből kell gazdálkodniuk az F1-ben, lehetőség nyílhat arra, hogy a WEC-ben és az IndyCar-ban is szerepet vállaljanak. Az endurance-világbajnokságban már az előző években is jelen volt a Ferrari, de csak a GTE-kategóriákban, a kibővített program ebben az esetben nyilván az új hiperautó-érát érintené.

Ami a Formula–1-es költségplafont illeti, azt tervezik, hogy a jövő évtől az eredetileg meghatározott 175 millió dollárnál is kevesebbet költhetnek a csapatok, ezzel kerülve azt, hogy a kisebb alakulatok adott esetben csődöt menjenek. Binotto a The Guardiannek elmondta, hogy már egy 30 milliós megszorítás is komoly áldozatokat követelne: ebben az esetben százak munkája kerülne veszélybe Maranellóban. A Red Bull szintén a drasztikus költség-visszaszorítás ellen van, míg a Mercedes támogatja azt – olvasható a Reuters cikkében.

Az eddiginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek az F1-ben a költségcsökkentésre, amióta a koronavírus-járvány óta már kilenc versenyt kellett halasztani, s jelen állás szerint júliusban, zártkapus versenyekkel kezdődhet az idei szezon. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is tett már lépéseket, ezek keretében például az új szabálycsomag legkorábban csak 2022-ben mutatkozhat be.

Fotó: Ferrari Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8715635750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása