Mi lesz a Formula–E-vel a világjárvány után?

Az már eldőlt, hogy a módosított Gen2-es autók érkezését elhalasztják, a következő éra sorsáról azonban nyár előtt nem döntenek a Formula–E-ben.

1-1017317998-lat-20190126-sb1_7034.jpg

Február vége óta szünetel a Formula–E szezonja a koronavírus miatt, és jelen állás szerint júliusnál hamarabb nem is lesz folytatás, ugyanis már csak New York és London az a két helyszín, amit nem halasztottak el egyelőre. Nem is a közeljövő a nagyobb kérdés, hanem – a gazdasági következmények miatt – már az elektromos bajnokság is a távoljövő kérdéseivel foglalkozik.

Néhány héttel ezelőtt már bejelentették, hogy a promóter, az FIA és a csapatok beleegyezésével egy évvel eltolják a módosított Gen2-es, vagyis Gen2 Evo technika érkezését: a ráncfelvarrott autók legkorábban a 2021/2022-es idényben érkezhetnek. Ez azt jelentené, hogy mindössze egy szezon erejéig láthatnánk az új technikát, mielőtt elkezdődne a következő éra.

Jelen tervek szerint ennek időpontját 2023-ra tűzték ki, de hogy ezen módosítanak-e, vagy sem, arról Alejandro Agag, a széria alapító-vezérigazgatója sem tudott túlságosan sok konkrétummal szolgálni. Annyit elárult, hogy júniusnál, júliusnál előbb nem lesz döntés a Gen3-as autók ügyében – a meghatározott dátum vélhetően összefüggésben van azzal, hogy az FIA Motorsport Világtanács június 19-én tartja következő ülését.

„Nagyon át kell gondolnunk, mihez akarunk kezdeni a Gen3-as autókkal. Az egyik opció nyilván a halasztás, a másik pedig az, hogy hagyjuk, hogy minden az eredeti terveknek megfelelően történjen. Van egy harmadik lehetőség is: mégpedig az, hogy megnézzük, hogyan tudnánk csökkenteni a költségeket a Gen3 kapcsán, ami ugyanúgy bemutatkozna a kilencedik szezonban” – magyarázta a Motorsport.com-nak adott exkluzív interjújában.

A szakportál úgy tudja, a Formula–E az első opciót elvetné, vagyis szeretné, ha valamilyen formában mindenképpen bemutatkoznának az új korszak autói 2023-ban, de amennyiben a csapatoknak ez gondot jelentene pénzügyileg, természetesen lehet szó a halasztásról. Ilyen szempontból a helyzetet nehezíti, hogy a csapatoknak decemberig kell csak leadniuk regisztrációjukat a Gen3-as autókra.

Az FIA által korábban kiadott tender értelmében a Gen3-as autók 7 centiméterrel lesznek szűkebbek, 16 centiméterrel rövidebbek, valamint 120 kilogrammal könnyebbek. Technikai szempontból a Gen3-as autóknak képesnek kell lenniük gyors töltésre is, a teljesítményt a jelenleg 250 kW-os maximumról 350 kW-ig (470 lóerő) kell növelni. Az autók megépítésére vállalkozni kívánóknak április 14-ig kellett benyújtaniuk pályázataikat – a pandémiára való tekintettel két héttel később az eredeti határidőnél.

Fotó: Sam Bagnall / LAT Images (FIA Formula E Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1215630670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása