Szlovákia is magyar uralom alá került az Esports WTCR-ben

Kemény csatákból ezúttal sem volt hiány, de magyar (érdekeltségű) győzelmek szempontjából ez mit sem jelentett. Ráadásul ezúttal már a valós versenyzők is villantottak: Guerrieri majdnem dobogós lett, Michelisz szintén pontot szerzett.

94380143_2494870203946725_6907569445158256640_n.png

Négy futam, négy magyar győzelem – így áll két forduló után a WTCR hivatalos e-sport bajnoksága, amit a koronavírus miatt elmaradó versenyek pótlására hirdettek meg. A RaceRoom platformján futó bajnokság lényege, hogy profi szimulátorosok – adott esetben civilek – mérhetik össze a tudásukat 11 valós volt, aktív vagy leendő WTCR-pilótával, köztük a mezőny két magyar indulójával, a regnáló bajnok Michelisz Norberttel, valamint Tassi Attilával.

Hétfőn este a Slovakiaringen folytatódott a virtuális liga, a Red Bull-támogatott felvidéki Bánki Bencét idevéve hat magyar érdekeltség erősítette a mezőnyt. Viszont az időmérő edzésen egyikükkel, Báldi Gergővel nem lehetett bírni, 2:08.252-vel szerezte meg a pole pozíciót, a M1RA másik két e-sportolója, Nagy Dávid és Csuti Zoltán, a negyedik, illetve a nyolcadik helyre kvalifikált. Eközben Pinczés Ádám harmadik, Bánki hatodik, Barna Martin pedig tizedik lett.

Habár az első versenyen sokáig nyitott volt a győzelem, de még a pódium kérdése is, végül Báldi Gergő nyert a pole-ból indulva, ezzel a hungaroringi nyitány után újabb elsőséget bezsebelve. A M1RA-pilótát a német Moritz Löhner és Pinczés Ádám kísérte be a második-harmadik helyen. A 10. és a 13. pozícióban célba érve Barna és Nagy is értékes pontokat gyűjtött.

A fordított rajtrácsnak köszönhetően szintén egy magyar, Barna Martin várhatta az élről a második verseny rajtját, de hamar elvesztette a vezetést Bánki Bencével szemben. Barna végig a nyomában maradt, de pozícióját már nem tudta visszaszerezni, így Bánkié lett a futamgyőzelem – még ha előnye a két tizedmásodpercet sem érte el, mögöttük a német Tim Heinemann futott be. Báldi ezúttal nyolcadik lett Pinczés előtt, míg Csuti a 15. helyért járó utolsó pontot csípte el.

S amíg a Hungaroringen rendre a mezőny második felében, utolsó harmadában autóztak, addig ezúttal már előrébb tudtak törni a hivatásos autóversenyzők: nem is feltétlenül egykörös tempóban villantottak (e tekintetben Mat’o Homola bizonyult a legjobbnak, de ő is csak a 14. legjobb időt autózta), de a futamokon már többeknek összejött a pontszerzés. Kezdve Michelisz tavalyi fő kihívójával, Esteban Guerrierivel, aki hat pozíciót javítva kilencedik lett az első versenyen, így a másodiknak az első sorból vághatott neki. Sokáig dobogóesélyes volt a Münnich Motorsport argentinja, de utána koccant Heinemann-nal, így csak a 11. helyen intette le a virtuális kockás zászló, míg Michelisz Norbert szintén pontot szerzett, 13.-ként ért célba. Az első futamon ugyanúgy a második legjobb lett a valós világ nagyjai közül, de ez egy 18. helyet jelentett esetében.

Ami a pontversenyt illeti: Báldi tovább tudta növelni az előnyét az összetett élén, 76 pontjával már 11 egységgel előzi a második helyen álló Löhnert, míg a harmadik helyezett Bánki hátránya 20 pont. A magyarok közül ott van a legjobb tízben továbbá Pinczés Ádám (6., 44 pont), Csuti Zoltán (8., 34 pont), valamint Barna Martin (10., 28 pont), míg Guerrierinek 12 pontja van a 15. helyen, Homola pedig egy pozícióval és egyetlen ponttal előzi Micheliszt, aki az összetett 20. helyéről várja a folytatást.

A következő állomás a ningbói versenypálya lesz, ahol május 4-én lendül újra akcióba az Esports WTCR mezőnye, az előselejtező április 28-ig tart.

Fotó: M1RA Esports / Facebook

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3515627608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása