Százmilliókat bukik egy-egy elmaradó futammal az F1-es csapat

Elsőként árulta el a Red Bull testvércsapata, mekkora kiesést jelent nekik egy-egy, a koronavírus miatt elhalasztott vagy törölt nagydíj.

ap-238dw2han1w11_news.jpg

Szünetel a Formula–1-es szezon is a koronavírus-világjárvány idején, ami mind a sportágnak, mind a csapatoknak jelentős bevételkiesést jelent, mivel az elmaradó versenyek miatt a kereskedelmi jogdíjakból származó bevételek is csökkennek.

Az azonban nem derült ki, hogy egy-egy verseny kiesése mennyibe „kerül” egy F1-es csapatnak. Egészen mostanáig, ugyanis Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke beszámolt a faenzai együttest ért gazdasági hatásokról: elmondása szerint egy-egy nagydíj kiesése 1,5-2 millió eurós (kb. 531-709 millió Ft) kárt okoz a csapatnak. „A szerződések úgy lettek kialakítva, hogy amennyiben egy versenyt nem rendeznek meg, arányosan bevételtől esünk el, mivel így a szerződésben foglalt összeg is csökken. Ha egy nagydíj elmarad, az körülbelül 1,5-2 millió kerül nekünk” – mondta Tost a Motorsport.com-nak.

ap-238fn7p5d2111_news.jpg

Tost hozzátette, hogy rövid távon ennyi még belefér, de amennyiben a nyáron nem rajtol el az idény, az több csapatot is érzékenyen érinthet pénzügyileg.

„Ha júliusban elkezdünk versenyezni, abból még egy monoklival kilábalunk, viszont ha nem így lesz, kritikussá válnak a dolgok. Ha idén semmi sem lesz, az teremt majd igazán kritikus helyzetet, ugyanis amennyiben minden bevételtől elesünk, nyilvánvaló katasztrófa lesz gazdasági szempontból” – magyarázta.

Egyes csapatok már így is megérzik a koronavírus gazdasági hatásait, így dolgozóikat néhány hetes kényszerszabadságra küldték, de még a versenyzők és a felsővezetés fizetését is számottevő mértékben csökkentették. Emellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is folyamatosan a költségek visszaszorítására törekszik: az új autók például 2022 előtt biztosan nem mutatkoznak be, míg a 2021-re tervezett költségplafont keretösszegét tovább szigoríthatják.

ap-238fn6hjn2111_news.jpg

Az Alpha Tauri csapatfőnöke szerint csak az jelenthet megoldást, ha a Formula–1 teljes gazdasági struktúráját átszabják, hogy élhető maradjon a bajnokság. „Képtelenség, hogy tartsuk a mostani szintet költekezés terén, már semmi sem lesz újra a régi kerékvágásban. Mondok egy példát: szükség van-e arra, hogy továbbra is annyi embert foglalkoztassunk a szélcsatornában, amennyit most?”

„Látnunk kell, mely futamokat rendezik, mely bevételekre számíthatunk, továbbá mit lépnek a szponzorok. Maradnak-e, vagy esetleg lesznek olyanok, amelyek kiesnek? Milyen lesz egyáltalán a teljes gazdasági helyzet?” – sorolta a kérdéseket, hozzátéve, hogy csak akkor lehet költekezési plafonról beszélni, ha ezek tisztázódnak.

Egyre valószínűbb, hogy a június végi Francia Nagydíjat sem rendezhetik meg, így a legoptimistább forgatókönyv szerint júliusban, zártkapus európai versenyek sorozatával indulhat a szezon: két-két versennyel a Red Bull Ringen és a silverstone-i pályán.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7315628924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása