BRAKING NEWS MOTORSPORT

BRAKING NEWS MOTORSPORT

Hivatalos: Marad a Hyundai és Michelisz Norbert is a WTCR-ben!

2020. március 16. - KovatsOliver

Hosszú csend után végre bejelentést tett a Hyundai 2020-as túraautós versenyprogramja kapcsán: összesen négy i30-as indul idén is, Michelisz marad, Luca Engstler váltja Farfust.

img_5488_1.jpg

Sokáig még az is kérdéses volt, hogy marad-e a sorozatban a dél-koreai gyártó, de végül hétfőn délelőtt tisztázódtak a legfontosabb kérdések: a Hyundai megerősítette, hogy Michelisz Norberttel, Gabriele Tarquinivel, Nick Catsburggal és Luca Engstlerrel négy autót indít 2020-ban is a WTCR-ben. Michelisz a BRC csapatával vághat neki a címvédésnek, csapattársa Tarquini lesz, míg Catsburg és az Augusto Farfust váltó Luca Engstler az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team színeiben indulnak.

„Miután tavaly megnyertem a bajnoki címet, nyilvánvalóan örülök annak, hogy a Hyundai i30 N-nel és a BRC-vel folytathatom” – kommentálta a bejelentést a regnáló világkupagyőztes Michelisz, aki néhány héttel ezelőtt, a Hyundai Hungary sajtótájékoztatóján még eléggé ködösen tudott csak nyilatkozni a jövőjéről. – „Kényelmes környezet ez számomra, úgy érzem, hogy jól együtt tudok dolgozni a BRC-vel, ezt azok az eredmények is bizonyítják, amiket csapattársammal, Gabrielével az elmúlt két szezon folyamán elértünk.”

„Már nagyon izgatott vagyok az új WTCR-szezon miatt, és amiatt, a Hyundainál és a BRC-nél maradhatok. Norbival együtt nagyon gyorsak voltunk az elmúlt két évben, ezt pedig az eredmények is bizonyítják. Személyes célom az, hogy újra rendszeresen futamgyőzelmekért harcoljak, az év végén pedig az összetett elsőségre is legyen esélyem” – mondta Tarquini, aki 2018-ban lett a WTCR első bajnoka.

wtcr2-2020.jpg

A Hyundai 2020-as felállása (balról jobbra): Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Nick Catsburg és Luca Engstler.

A korábbi WTCC-futamgyőztes Franz Engstler 19 éves fia rendkívül fiatalon lép fel a világkupa mezőnyébe, de érettségéhez nem igazán fér kétség: az elmúlt három szezonban komoly tapasztalatra tett szert Luca, és amellett, hogy összesen ötször nyert közel-keleti, ázsiai, illetve maláj TCR-bajnokságot, volt második a német TCR, továbbá a M1RA-val a futamgyőzelemig is eljutott a TCR Európa-kupában.

„Egy álmom válik valóra azzal, hogy a WTCR mezőnyéhez csatlakozhatok” – nyilatkozta Engstler a világkupás debütálás kapcsán. – „Szeretem a TCR-t, a kategóriában pedig a Hyundai i30 N-t tartom az egyik legjobb autónak. Köszönettel tartozom a Hyundai Motorsport Customer Racingnek, mivel tavaly az utánpótlásprogramjuknak köszönhetően olyan tudásra tettem szert, ami az előnyömre vált. Olyan srácoktól tanulhattam, mint Norbi, Gabriele és Nicky. Remélhetőleg 2020-ban visszafizethetek valamennyit abból a támogatásból, amit kaptam tőlük.”

Engstler számára nem lesz teljesen új a világkupa mezőnye, tavaly ugyanis a szlovákiai hétvégén szabadkártyásként, a Hyundai Team Engstlerrel állhatott rajthoz, Makaóban pedig Farfust helyettesíthette a gyári csapatban. Eddigi legjobb eredményei két 10. hely, de miután a német csak ezen a két hétvégén indul a túraautó-világszériában, így ő is részt vehet a decemberben bejelentett újoncbajnokságban.

Catsburg személyében tapasztalt csapattársat kap Engstler, a holland bizakodva várja a német csapattal való együttműködést: „Nagyon élveztem, hogy tavaly a Hyundai i30 N-nel versenyezhettem a WTCR-ben, itt ugyanis több versenyző ellen indulhattam a világ legjobbjai közül. Az Engstler Motorsportnak új ugyan a WTCR, de rengeteg tapasztalatuk és sikerük van az i30 N TCR-rel világszerte” – mondta.

4daa35907d1a5c7ed320760c420b438d.jpg

Világkupagyőztesként ugyan, de 2010 után először hazai forduló nélkül fog versenyezni Michelisz Norbert.

Kulcsfontosságú volt a WTCR sorsa szempontjából a Hyundai bejelentése, mivel így valószínű, hogy meglesz a szezon megkezdéséhez szükséges 16 fős létszámminimum. A Honda ugyanis már hónapokkal ezelőtt bejelentette négyautós felállását – köztük Tassi Attilával –, ahogyan Tom Coronel indulása is biztosra mondható. A hétvégén pedig a Lynk&Co közölte, hogy idén is négy autóval száll harcba, ám az azokat versenyeztető Cyan Racing egyelőre nem jelentette be versenyzőit, de csakúgy, mint a Hyundai esetében, várhatóan csak minimálisan változik a tavalyi Thed Björk, Yann Ehrlacher, Yvan Muller, Andy Priaulx kvartett, de az is elképzelhető, hogy érintetlen marad.

Michelisz Norbert tehát változatlan csapatfeltételek mellett védhet címet a WTCR-ben, ugyanez a további körülményekről nem mondható el. A mezőny létszámának drasztikus csökkenése miatt költségcsökkentő intézkedéseket kellett eszközölnie a világkupa vezérkarának, így – a tervek szerint – a legtöbb helyszínen egy időmérőt és két futamot rendeznek. Az igazán nagy kérdés az, hogy ha el is rajtol a 2020-as szezon, hol és mikor fog.

A marokkói fordulót Mehdi Bennani távozása miatt törölték, míg az álomszerűnek hangzó hungaroringi szezonnyitót a koronavírus-járvány hiúsította meg – a magyarországi versenyeket a sorozat új európai helyszínen, a spanyolországi aragóniai pályán tervezik pótolni. Ha minden a jelenlegi tervek szerint halad, az első fordulót május második felében, a Nürburgring Nordschleifén rendezik, csakhogy elég nehéz bármiféle tervekre hagyatkozni és jósolgatásokba bocsátkozni egy olyan siker ismeretlenes jelenség mellett, mint a koronavírus.

Fotó: Kacskovics Mihály Béla, Hyundai Motorsport, Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4815525560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása