F1: Visszatalált az élre a Mercedes, körszámban a Ferrari vitte a pálmát
Formula–1 2020: Barcelonai kollektív teszt – 6. nap

Századok döntöttek Bottas és Verstappen között az utolsó tesztnapon, míg Ricciardo délelőtti idejével is a legjobbak között tudott maradni. Egyre javul a Ferrari teljesítménye is.

m229311.jpg

Cikkünk folyamatosan frissül.

Utolsó „főpróbáját” tartotta a Formula–1-es mezőny a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, hatodik és egyben utolsó napjához érkezett ugyanis az előszezoni tesztsorozat Barcelonában. Miután a csütörtöki nap meglehetősen lassan indult be, a zöld lámpák kigyulladása után gyorsan munkához láttak a csapatok.

Az első négy óra után – némi meglepetésre – Daniel Ricciardo zárt a tabella élén a Renault-val, igaz, az ausztrál a leglágyabb, C5-ös gumikon futotta meg 1:16.276-os idejét, de a Mercedes múlt heti körrekordját így sem sikerült megközelíteni, amit Valtteri Bottas állított fel egy 1:15.7-es körrel.

a60a-4118-dbd0-4b1080408b73_b9c069ec4957547e43f5d6f655f6664d3a9e1383.jpg

Ricciardótól Charles Leclerc bő nyolc századdal maradt el – de így is gyorsabb volt csapattársa, Sebastian Vettel tegnapi körénél –, a ferraris azonban csak fél tizedet vert a világbajnoki címvédő Lewis Hamiltonra, aki a legtöbb kört tette meg a délelőtt folyamán, szám szerint 90-et. Nem véletlen, hiszen a brit főként a hosszabb etapokra ment rá az előző napi meghibásodás után, amit a Mercedes egy korábbi motor visszaszerelésével kompenzált.

Leclerc és Hamilton kettősét Sergio Pérez követte, ám mindenképpen kiemelendő a mexikói teljesítménye, hiszen 1:16.658-as idejét C3-as, tehát a többiekhez képest két keverékkel keményebb abroncsokon autózta a Racing Pointtal. Pérez épp a minap dicsérte agyba-főbe a „rózsaszín Mercedes” becenéven elterjedt RP20-ast, és egyre gyakoribbak az olyan visszhangok, hogy a silverstone-i gárda akár a Ferrarinak is fejfájást okozhat.

Pérez mögött, az ötödik-helyen Carlos Sainz (Alpha Tauri) és George Russell (Williams) kettőse zárt, a brit ifjonc számos technikai újítást próbálgatott, többek között egy első vezetőszárnyat.

Ezúttal piros zászlós félbeszakításra nem volt példa, ettől függetlenül viszont hibákból akadt jó néhány: a Haas-Ferrarival Romain Grosjean a 7-es kanyarnál hagyta el a pályát, Kimi Räikkönen a 14-15-ös kanyarkombinációban forgott meg az Alfa Romeóval, míg Alexander Albon a 12-es kanyarnál rontott.

Formula 1 on Twitter

Steady, Kimi... � � #F1Testing #F1 https://t.co/ZcfPLWAF9y

Formula 1 on Twitter

Out of Turn 11 and into Turn 12... A spin and some gravel for @alex_albon � � #F1Testing #F1 https://t.co/hBeEKJ1rNr

A Red Bull thai-brit versenyzője kis híján el is ásta magát a sóderágyban, de szerencséjére végül egész gyorsan visszatalált a pályára.

Mercedes-AMG F1 on Twitter

Great shift VB ��� 79 laps for the Finn this afternoon and a total of 169 on the last day. Awesome job, Team! � And just like that, the curtains close on #F1Testing 2020!

Sokáig változatlan maradt a sorrend az élbolyban a délutáni órákban, másfél órával az etap leintése előtt azonban Valtteri Bottas átvette a vezetést, nem sokkal később pedig meg is javította az idejét, ám 1:16.196-os köre is messze elmaradt az egyéni legjobbjától. A mercedeses mögé rövidesen felzárkózott Max Verstappen, aki csak egy hajszállal (pontosabban 7 ezredmásodperccel) ugrott Ricciardo elé – meglehet, a holland az eggyel keményebb, C4-es Pirelliken próbálkozott.

Az ausztrál délelőtti idejével is elöl tudott maradni, végül a harmadik lett. Leclerc már nem tudott elé keveredni, persze ebben az is közrejátszott, hogy a Ferrarinál nyilvánvaló módon a hosszú etapok voltak fókuszban: 181 körrel zárt az utolsó napon a monacói, amivel a nap legaktívabbja volt, csakúgy, mint a csapatok között a maranellói együttes. 

A Mercedesnél sincs ok a szégyenkezésre ebben a mutatóban, Hamilton és Bottas kettőse 169 kört teljesített a 8 óra folyamán, de kimagaslónak mondható a McLaren (Carlos Sainz, 163 kör), az Alpha Tauri (Danyiil Kvjat, 160 kör), a Racing Point (Sergio Pérez, 154 kör) és a Williams (George Russell, 146 kör) teljesítménye is.

Ugyanez nem mondható el a Haasról, mivel a délutános Kevin Magnussen kuplunghiba miatt csupán 29 kört tudott megtenni, a dán azonban így is a délelőtt hibázó Albon előtt végzett.

A hatodik tesztnap végeredménye:

Pirelli Motorsport on Twitter

That's all folks! Next time we won't be #F1Testing, but #F1 Racing!

Fotó: Mercedes Media Database, Renault Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4415496010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása