Századok döntöttek Bottas és Verstappen között az utolsó tesztnapon, míg Ricciardo délelőtti idejével is a legjobbak között tudott maradni. Egyre javul a Ferrari teljesítménye is.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Utolsó „főpróbáját” tartotta a Formula–1-es mezőny a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, hatodik és egyben utolsó napjához érkezett ugyanis az előszezoni tesztsorozat Barcelonában. Miután a csütörtöki nap meglehetősen lassan indult be, a zöld lámpák kigyulladása után gyorsan munkához láttak a csapatok.
Az első négy óra után – némi meglepetésre – Daniel Ricciardo zárt a tabella élén a Renault-val, igaz, az ausztrál a leglágyabb, C5-ös gumikon futotta meg 1:16.276-os idejét, de a Mercedes múlt heti körrekordját így sem sikerült megközelíteni, amit Valtteri Bottas állított fel egy 1:15.7-es körrel.
Ricciardótól Charles Leclerc bő nyolc századdal maradt el – de így is gyorsabb volt csapattársa, Sebastian Vettel tegnapi körénél –, a ferraris azonban csak fél tizedet vert a világbajnoki címvédő Lewis Hamiltonra, aki a legtöbb kört tette meg a délelőtt folyamán, szám szerint 90-et. Nem véletlen, hiszen a brit főként a hosszabb etapokra ment rá az előző napi meghibásodás után, amit a Mercedes egy korábbi motor visszaszerelésével kompenzált.
Leclerc és Hamilton kettősét Sergio Pérez követte, ám mindenképpen kiemelendő a mexikói teljesítménye, hiszen 1:16.658-as idejét C3-as, tehát a többiekhez képest két keverékkel keményebb abroncsokon autózta a Racing Pointtal. Pérez épp a minap dicsérte agyba-főbe a „rózsaszín Mercedes” becenéven elterjedt RP20-ast, és egyre gyakoribbak az olyan visszhangok, hogy a silverstone-i gárda akár a Ferrarinak is fejfájást okozhat.
Pérez mögött, az ötödik-helyen Carlos Sainz (Alpha Tauri) és George Russell (Williams) kettőse zárt, a brit ifjonc számos technikai újítást próbálgatott, többek között egy első vezetőszárnyat.
Ezúttal piros zászlós félbeszakításra nem volt példa, ettől függetlenül viszont hibákból akadt jó néhány: a Haas-Ferrarival Romain Grosjean a 7-es kanyarnál hagyta el a pályát, Kimi Räikkönen a 14-15-ös kanyarkombinációban forgott meg az Alfa Romeóval, míg Alexander Albon a 12-es kanyarnál rontott.
Formula 1 on Twitter
Steady, Kimi... � � #F1Testing #F1 https://t.co/ZcfPLWAF9y
Formula 1 on Twitter
Out of Turn 11 and into Turn 12... A spin and some gravel for @alex_albon � � #F1Testing #F1 https://t.co/hBeEKJ1rNr
A Red Bull thai-brit versenyzője kis híján el is ásta magát a sóderágyban, de szerencséjére végül egész gyorsan visszatalált a pályára.
Mercedes-AMG F1 on Twitter
Great shift VB ��� 79 laps for the Finn this afternoon and a total of 169 on the last day. Awesome job, Team! � And just like that, the curtains close on #F1Testing 2020!
Sokáig változatlan maradt a sorrend az élbolyban a délutáni órákban, másfél órával az etap leintése előtt azonban Valtteri Bottas átvette a vezetést, nem sokkal később pedig meg is javította az idejét, ám 1:16.196-os köre is messze elmaradt az egyéni legjobbjától. A mercedeses mögé rövidesen felzárkózott Max Verstappen, aki csak egy hajszállal (pontosabban 7 ezredmásodperccel) ugrott Ricciardo elé – meglehet, a holland az eggyel keményebb, C4-es Pirelliken próbálkozott.
Az ausztrál délelőtti idejével is elöl tudott maradni, végül a harmadik lett. Leclerc már nem tudott elé keveredni, persze ebben az is közrejátszott, hogy a Ferrarinál nyilvánvaló módon a hosszú etapok voltak fókuszban: 181 körrel zárt az utolsó napon a monacói, amivel a nap legaktívabbja volt, csakúgy, mint a csapatok között a maranellói együttes.
A Mercedesnél sincs ok a szégyenkezésre ebben a mutatóban, Hamilton és Bottas kettőse 169 kört teljesített a 8 óra folyamán, de kimagaslónak mondható a McLaren (Carlos Sainz, 163 kör), az Alpha Tauri (Danyiil Kvjat, 160 kör), a Racing Point (Sergio Pérez, 154 kör) és a Williams (George Russell, 146 kör) teljesítménye is.
Ugyanez nem mondható el a Haasról, mivel a délutános Kevin Magnussen kuplunghiba miatt csupán 29 kört tudott megtenni, a dán azonban így is a délelőtt hibázó Albon előtt végzett.
A hatodik tesztnap végeredménye:
Pirelli Motorsport on Twitter
That's all folks! Next time we won't be #F1Testing, but #F1 Racing!
Fotó: Mercedes Media Database, Renault Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.