F1: 19-en teszteltek, Kubica a leggyorsabb
Formula–1 2020: Barcelonai kollektív teszt – 4. nap

Rekordnagyságú részvételi létszámmal folytatódott az F1 előszezoni tesztje, az Alfa Romeo eddigi legjobb idejével Robert Kubica zárta az élen a negyedik napot.

ertpreqwsaafngt.jpg

Nekivágott a második barcelonai teszthétnek is a 2020-as szezont megelőzően a Formula–1 mezőnye. Sokáig ugyan a Racing Point-os Lance Stroll vezetett a délelőtti órákban, az ebédszünetig végül Robert Kubica futotta meg a leggyorsabb kört. Az Alfa Romeo teszt- és tartalékversenyzője nagyjából egy órával az etap vége előtt, a Pirelli leglágyabb, C5-ös keverékű abroncsain futotta 1:16.942-es idejét.

Mögé – az eggyel keményebb gumikon – Pierre Gasly zárkózott fel az Alpha Taurival, de Kubica idejétől majdnem 6 tizedmásodperccel maradt el a francia, míg a harmadik helyre Alexander Albon ért oda a Red Bull-lal – de mindkét bikás csapat aktivitása meglehetősen harmatos volt, még 30 körig sem jutottak el, az első három órában csakis installációs köröket láthattunk a részükről.

Való igaz, az első négy órában csak Lewis Hamilton és Sebastian Vettel teljesített érdemi, említésre méltó körszámot (89, illetve 84 körrel), ennek hátterében áll az is többek között, hogy ők próbálhatták ki először a Pirelli különleges, a zandvoorti pályára kifejlesztett (első) gumijait, amik a döntött utolsó kanyarban is bírni fogják elméletileg a strapát a május elején esedékes, 35 év után visszatérő Holland Nagydíjon.

Formula 1 on Twitter

� RED FLAG � Seb slides through the gravel at Turn 8 � He returns to the pits, but there's gravel to be cleared #F1 #F1Testing https://t.co/RmIeDZ47Wp

De nem csak ezzel került a figyelem középpontja Sebastian Vettel: a négyszeres világbajnok idézte elő a hét első piros zászlós fázisát, miután megforgatta Ferrariját a 8-as kanyarban, ezzel jelentős mennyiségű kavicsot felhordva a pályára. Meg kellett szakítani a gyakorlást másodjára is a délelőtt folyamán, Nicholas Latifi ugyanis motorhibával volt kénytelen félrehúzódni a 10-es kanyarnál a Williamsszel.

Hamilton végül a negyedik lett, mindössze 22 ezreddel volt lassabb Gaslynál, Vettel pedig Stroll mögött, hatodikként végzett az eredménylistán. A német mögött Daniel Ricciardo (Renault), Carlos Sainz (McLaren), Latifi és Romain Grosjean (Haas) sorrend alakult ki.

Az egykörös tempó pedig a délután folyamán sem kapott igazán jelentős szerepet a csapatok programjában, nem úgy, mint a versenyszimulációk, így Kubica megőrizte a vezetést a délelőtti körével, Gaslyék elé azonban Max Verstappen (Red Bull), Sergio Pérez (Racing Point) és Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) is befurakodott.

Vettel után Verstappen is bemutatott egy megforgást, csak ő a harmadik szektorban. Ezt követően viszont szorgosan rótta a köröket a Red Bull-os, aki – Pérezzel egyetemben – 84 kört futott, mielőtt öt perccel a vége előtt előcsalogatta a piros zászlókat, miután Kvjattal együtt megállt a pályán. A délutáni körrekorder egyébként Valtteri Bottas lett, aki 90-szer ért körbe a barcelonai pályán a Mercedesszel.

Formula 1 on Twitter

Verstappen goes for a quick spin in sector three � He's back up to speed, and currently sixth-fastest #F1 #F1Testing https://t.co/55evyOIOCb

A finn legjobb ideje ugyan csak a kilencedik helyre volt elég, de neki köszönhetően a legaktívabb csapatként zárt a Mercedes, 179 körrel pipálhatta ki a napot a brackley-i bajnokcsapat. Körszámok tekintetében erős napot zárt a Ferrari is: Charles Leclerc és Vettel kettőse 164 kört pakolt bele az SF1000-be, még ha időeredményeikkel csak a 10. és a 13. helyen rangsorolták őket.

Ráadásul csak az Alpha Tauri nem jutott el a bűvös 100 körig, míg Romain Grosjean egymaga tett meg 107 kört a nap folyamán a Haasszal – ez annak tudható be, hogy a mai napon csak az amerikai gárda nem osztotta meg a munkát versenyzői között, így 19-en is pályára gördülhettek.

Nem ez volt az első tesztnap egyébként a 2020-as előszezonban, amit Alfa Romeo-versenyző „nyert”: múlt hét csütörtökön Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb.

A negyedik tesztnap végeredménye:

Pirelli Motorsport on Twitter

End of first day at #F1Testing part two and here's our guide to what went down �

Fotó: Alfa Romeo Racing Orlen / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6715493160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat