F1: Nem lesz Haas a Racing Pointból

Hiába hajaz a Racing Point új autója a Mercedes tavalyi gépére, a silverstone-i csapat tagadja, hogy ezzel a Haas és a Ferrari kapcsolatát utánozzák.

_x4i5468.jpg

Nagy port kavart az első előszezoni teszten a 2020-as Racing Point felbukkanása, amely elismerten hasonlít a Mercedes előző évi világbajnok autójára. A Racing Point járgányát el is keresztelték rózsaszín Mercedesnek – ennek ellenére a silverstone-iak főnöke, Otmar Szafnauer tagadja a vádakat, miszerint ezzel a lépéssel a Haas nyomdokaiba lépnének, amely főként a Dallara és a Ferrari közreműködésével építi autóit.

„Csak az aerodinamikai részlegünk nagyobb önmagában, mint a teljes csapatunk” – idézi Szafnauer szavait a német Auto Motor und Sport. A finn MTV-nek hozzátette: „Mindenki csak azt mondja, hogy ’lemásoltuk a Mercedest’, de ez a mi autónk. A mi fejlesztésünk, a mi tervezésünk. Igen, láttuk, mennyire gyorsak, ezért megcsináltuk magunknak is. Ez semmiben sem más, mint amikor valaki a Red Bulltól másol le valamit.”

„Készítettünk fényképeket, és próbáltuk azokat megérteni. Utána elmentünk a szélcsatornába, majd legyártottuk magunknak az alkatrészeket” – magyarázta a folyamatot.

Noha több csapat is hangot adott elégedetlenségének, a Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko arra számított, hogy nagyobb ramazurit fog generálni a Mercedesre hajazó Racing Point. „Hogyhogy nem háborodott fel még jobban a Renault és a McLaren?” – csodálkozott a 76 éves szakember.

_31i4340.jpg

„Mégis mit kellene tennünk?” – reagált Marko kérdésére a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul. – „Már hosszú ideje figyelmezettünk a Haas-Ferrari modell kapcsán, most látjuk, hova vezetett mindez. A Haas még csak a kezdet volt, most a Racing Point tovább tökéletesíti – mi lesz a következő?!” – fakadt ki.

Abiteboullal egyetemben az Alfa Romeo csapatvezetője, Frédéric Vasseur sem volt éppen elégedett azzal, amit a Racing Pointtól látott. „Hamarosan csak öt különböző autó lesz az egész mezőnyben, mert a „B”-csapatok át fogják venni az „A”-csapatok autóit, és aztán átfestik egy másik színre” – mutatott rá  a problémára.

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közbelépésére lenne szükség, hogy az ilyesféle szituációkat jobban lehessen kontrollálni. „Ha az elvégzendő munkát két csapat közt szétosztják, ezzel átruházva a szellemi tulajdont és tovább növelve az erőforrások hatékonyságot, az teljesen szembemegy a szabályokkal” – indokolta kritikus állaspontját.

„Mivel [2021-től – szerk.] bevezetik a költségplafont, biztos vagyok benne, hogy ezt meg fogja érteni az FIA. Biztosra kell mennünk abban, hogy a szabályok mindenkire egyformán vonatkoznak.”

A Haastól is reagáltak a Racing Pointot ért kritikákra; a csapatfőnök Günther Steiner nem feledkezett meg arról, amikor a Racing Point – még Force Indiaként – szimplán Ferrari-másolatnak nyilvánította az amerikaiak autóját. „A jövőben előbb talán gondolkozni kellene, aztán beszélni” – tanácsolta Steiner, ezzel kissé odaszúrva a csapatnak.

Fotó: Racing Point F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5715490052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása