F1: Räikkönené a második tesztnap, de mindenki a Mercedesről beszél
Formula–1 2020: Barcelonai kollektív teszt – 2. nap

Noha Kimi Räikkönen nevéhez fűződik a keddi tesztelsőség és az idei előszezon első piros zászlója is, a barcelonai paddockban leginkább a Mercedes legújabb trükkös megoldása szolgáltatta a témát.

barcelona-t01-thursday21.jpg

A középmezőny még nem igazán heverte ki a Racing Point 2020-as autója és a tavalyi Mercedes között észrevett egyezőségeket, a silverstone-i csapat a délelőtti etap „megnyerésével” borzolta tovább a kedélyeket. A második tesztnap első négy órájában ugyanis Sergio Pérez zárt a legjobb köridővel, 1:17.347-tel, mögötte a renault-s Daniel Ricciardo lett a második és a Red Bull-os Alexander Albon végzett a harmadik helyen. Jól ment tehát a Renault is, de megbízhatóság terén még kissé hadilábon állnak az enstone-iak, ami az ausztrál által megtett 41 kör is jelez, ami igen csekély, ennek hátterében ráadásul tartós garázsban való tartózkodások álltak.

_ony5514.jpg

Pierre Gasly pedig csupán egy századdal maradt el Albontól, azaz az Alpha Tauri továbbra is tartja a lépést a Red Bull-lal. A francia egy kisebb hibával kezdte ráadásul a napot: mindössze hat perc után megforgott a 9-es kanyarban az AT01-essel, pont ott, ahol tavaly nagyon csúnyán összetörte a Red Bullt – ezúttal azonban gond nélkül tovább tudott menni. A két Red Bull-os csapat mögött – némi meglepetésre – a williamses George Russell tette teljessé az első öt sorrendjét.

Megtett körök tekintetében a Renault-hoz hasonlóan egyelőre a Ferrari sem remekel, Charles Leclerc ugyanis csak 44 körrel zárta a délelőtti etapot. A monacói hosszasan időzött a maranellói csapat garázsában, és az utolsó percekig úgy tűnt, hogy ő a neve mellett szerepel majd a legkevesebb kör.

Ugyanez nem mondható el a Mercedesről, sőt Lewis Hamilton a legaktívabbnak bizonyult a maga 106 körével. De nem ezzel hívta fel magára igazán a figyelmet a Mercedes, hanem a DAS névre hallgató rendszerével. A kéttengelyes kormányzásra úgy lettek figyelmesek, hogy elkezdett terjedni egy videó a Twitteren, amin lehet látni, ahogy Hamilton a célegyenes elején maga felé húzza a kormányt – ezzel megváltoztatva a kerekek dőlésszögét –, majd annak a végén visszatolta. Úgy hírlik, a Mercedes újítása megoldást jelenthet a brackley-ieknél az elmúlt évek folyamán jelentkezett gumi-, illetve gumihőmérséklet kezelési problémáira.

Juha Ronkainen⚡️ on Twitter

@ScarbsTech See attached as a proof. https://t.co/5w8cEWcZBl

Giuliano Duchessa on Twitter

Very interesting #Mercedes Per cui il movimento dello sterzo riduce o amplia l'apertura delle ruote anteriori. Almeno uno degli effetti è quello di ridurre la sezione sul dritto. Da valutare ulteriormente con attenzione via @FiftyBucksss #FUnoAT #F1� https://t.co/9l1WoqEEqt

Craig Scarborough on Twitter

Hey you go along my first guess at the Merc steering trick. Top half pic The steering rack column and steering wheel are one assembly , when the driver is in corners with the steering wheel pushed forwards the front wheels are slightly toed in.

Az egyik legelismertebb F1-es technikai szakújságíró, Craig Scarborough fel is skliccelte a Mercedes új szisztémájának működési elvét.

Giovanni Messi on Twitter

La #Mercedes #W11 di #Hamilton con una incredibile soluzione sul volante che si sposta tra accelerazione e frenata. #barcellona #test https://t.co/2h8kzy4dWf

Ez pedig megdöbbentette a paddockot, ráadásul minden jel arra utal, hogy szabályos a Mercedes rendszere – legalábbis a bajnokcsapat állítja, hogy a bevetés előtt annak legalitásáról egyeztetett a Nemzetközi Automobil Szövetséggel. Ha pedig ez így van, az komoly fejfájást okozhat a riválisoknak, ugyanis a rendszer koppintása akár fél évig is eltarthat – legalábbis nem lehet ezen túllépni egy szimpla „Was ist DAS?”-szal.

Az egész délelőttöt ennek tesztelésére áldozta a Mercedes, így a csapat szimpatizánsainak aligha kell aggódniuk amiatt, hogy Hamilton csak a hetedik legjobb időt autózta.

Kitartóan körözgetett a pályán Romain Grosjean is, ő a Haas-Ferrarival 87 körig, a sort pedig Kimi Räikkönen és Lando Norris zárták az Alfa Romeóval, valamint a McLarennel.

Az első naphoz hasonlóan kristálytiszta délelőtti etap után a délutáni szakasz meghozta az első piros zászlós félbeszakítást, valamint az első balesetet is – a két eset azonban egymástól független. Gasly mellett többen is kicsúsztak a pályáról, de idáig Grosjean volt az egyedüli, aki a gumifalig is eljutott versenygépével: a francia csupán a VF-20-as hátsó szárnyát rongálta meg, azt sem túlságosan, így viszonylag gyorsan visszaevickélt a boxba, a folytatásban pedig a körlista élére tört 158 körrel.

MrAlexF1 on Twitter

Adivina adivinanza... ¿Quién es el primer piloto en probar el muro este 2020? COOOORRECTO! Romain Grosjean! #F1 https://t.co/jqEbBcRR3P

17 perccel a második nap leintése előtt jött aztán a félbeszakítás, Kimi Räikkönen alatt ugyanis megállt az autó a 8-as és a 9-es kanyar között. Ezt megelőzően viszont 1:17.091-gyel átvette a vezetést, így a finné lett a nap legjobb ideje, amit a legpuhább, C5-ös gumikon autózott. Pérez javítás nélkül megőrizte a második helyet, ahogyan mögötte sem változott a Ricciardo-Albon-Gasly trió sorrendje.

Formula 1 on Twitter

� RED FLAG � After going fastest, Kimi grinds to a halt on Day Two of #F1Testing � #F1

Miután az első napot betegségre hivatkozva kihagyta, hivatalosan kedd délután mutatkozott be a Ferrari volánja mögött Sebastian Vettel. A négyszeres világbajnok 73 körig pörgette a számlálót, körideje pedig a hatodik helyre volt elég, míg Leclerc nyolcadiknak csúszott vissza. A két ferraris között maradt Russell, aki végül 116 kört tett meg a Williams FW43-as modelljével.

Hamilton köre a kilencedik leggyorsabbnak bizonyult, délután azonban már csapattársa, Valtteri Bottas körözgetett a W11-essel, és ő is használta a trükkös kormányt. Ám az eredménylista alján végzett finn számára a tervezettnél korábban befejeződött a nap, egy órával a kockás zászló megjelenése előtt ugyanis elektronikus probléma merült fel. Így a két mercedeses között zárt Norris, Grosjean, valamint Esteban Ocon is, aki – csakúgy, mint Ricciardo – nem tudott igazán sok kört megtenni, a Renault végül el sem jutott a bűvös 100 körig, méghozzá egyedüliként.

Pénteken, vagyis holnap véget ér az első kollektív tesztsorozat Barcelonában, a harmadik napon a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, az Alpha Tauri, valamint a Haas is pályára küldi mindkét versenyzőjét, míg a Ferrari Sebastian Vettellel, a Racing Point Lance Stroll-lal, az Alfa Romeo Antonio Giovinazzival, a Williams pedig az újonc Nicholas Latifival folytatja a munkát.

A második tesztnap végeredménye:

Pirelli Motorsport on Twitter

And we're now officially a third of the way through pre-season 2020 #F1Testing! Here's how it all happened today @F1 @Circuitcat_eng

Fotó: Racing Point Media, Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4815483616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása