F1: Kettős Mercedes-vezetés a megdöbbentően sima első tesztnapon
Formula–1 2020: Barcelonai kollektív teszt – 1. nap

Nyoma se volt a piros zászlónak a barcelonai teszt nyitónapján, ezért minden csapatnál átlépte a körszámláló a bűvös százast. Ettől függetlenül a Mercedes kezdett a legjobban, bár jelentősége nincs.

m227593.jpg

Reggel már nagy volt a nyüzsgés a barcelonai Formula–1-es pályán, előbb ugyanis a Haas és az Alfa Romeo tartott bemutatót, majd a mezőnyről készítettek csoportképet a célegyenesben – bár nem úgy, ahogy azt a sportágat birtokló Liberty Media szerette volna korábban, vagyis autóstól, mindenestül.

Formula 1 on Twitter

Our 2020 line-up � #F1 #F1Testing

Közép-európai idő szerint 9 órakor be is indult a nagy tesztüzem a csapatoknál, már a délelőtt is szokatlanul zavartalanul alakult, ennek jeléül egyszer sem került elő a piros zászló. Az első négy órát követően Valtteri Bottas állt az élre a Mercedesszel, a finn 1:17.313-as idejétől mindössze 62 ezreddel maradt el a Racing Point-os Sergio Pérez, míg a harmadik helyre Max Verstappen ért oda a Red Bull-lal – a holland lemaradása közel fél másodperc volt, de mint azt tudjuk, ennek vajmi kevés jelentősége van ebben az időszakban, főleg az első tesztnapon. Annak viszont annál több, hogy Verstappen volt a délelőtti etap legaktívabb versenyzője 91 megtett körrel.

Verstappent korábbi csapattársa, Carlos Sainz követte a negyedik helyen a McLarennel, az ötödik időt pedig Esteban Ocon futotta az egyelőre teljesen fekete köntösbe öltöztetett, meglehetősen karcsú orrkúpjával sokak figyelmét felkeltő Renault-val. Jól indult az előszezon a Williams számára is: George Russell a hatodik helyen nyitott, elmondása szerint sokkal vezethetőbb az FW43-as az FW42-esnél.

A Ferrarinál az utolsó pillanatban variáltak a tesztbeosztáson Sebastian Vettel rosszullétére hivatkozva, ezért az első napon Charles Leclerc állt munkába az SF1000-es modellel. A monacói „csak” hetedik lett, a maranellóiak láthatóan nem az egykörös tempóra koncentráltak, legalábbis pillanatnyilag. Leclerc mögött Robert Kubica végzett az Alfa Romeóval, a hinwili gárda tesztpilótája a haasos Kevin Magnussen, továbbá az Alpha Tauri-s Danyiil Kvjatot tudhatta maga mögött.

A délelőtti szakaszt és a délutánit egy egyórás ebédszünet választotta ketté, az ezt követő négy órában pedig megjavította csapattársa legjobb körét Lewis Hamilton: a regnáló világbajnok a C2-es abroncsokon 1:16.976-tal állt az élre, és őrizte meg vezető helyét. Mindenesetre Bottas ideje is elegendő volt a második helyre, sokak meglepetésére pedig Pérez a két Ezüst Nyíl mögött maradt – sokak fel is rántották szemöldöküket annak láttán, mennyire hajaz az új Racing Point RP20 a tavalyi Mercedesre.

Angel Aza on Twitter

@ScarbsTech Racing point 2020 vs Mercedes 2019.... Racing point 2020 photo by @RaulMolinaRecio

Motorsport Türkiye on Twitter

2020 Racing Point RP20 ve 2019 Mercedes W10. #F1 #F1Testing

A hasonlóságból nem is csináltak titkot a Racing Point részéről. A silverstone-i gárda képviseletében Andy Green technikai igazgató beszélt a hasonlóságokról a német Auto Motor und Sport hasábjain: „Ez az az autó, amit mindig is meg akartunk építeni” – mondta. – „Tavaly május óta a Mercedes szélcsatornájában dolgozunk, így logikusabbnak tűnt az ő koncepciójukat követni, mint a Red Bullét. Az egy teljesen új megközelítést jelentett volna számunkra, míg a Mercedes szélcsatornájában a teljes felszerelés és minden más erre a koncepcióra lett szabva. Sőt, az első és a hátsó felfüggesztés, valamint a sebességváltó a 2019-es Mercedesből származik úgy, ahogy van.”

Pérez a C3-as gumikon négy tizedre közelítette meg Hamiltont, ezzel megelőzte Verstappent, aki a délután folyamán kétszer is megpördült az RB16-ossal az utolsó szektorban, de mindkét alkalommal gond nélkül tovább tudott menni, s így 168 körrel a nap legproduktívabb pilótájának bizonyult. A nap folyamán még Magnussentől láthattunk egy, Kvjattól pedig két piruettet – ezzel viszont lényegében minden fennakadást össze is foglaltunk, mivel végül az egész nap zavartalannak bizonyult.

Meindert Acda on Twitter

Spin voor Max Verstappen in de 3e sector. Kan gewoon weer verder rijden. #F1 #F1Testing #Verstappen #RedBull

Az Alpha Taurival – amit a Red Bull állítása szerint már nem fiók-, hanem testvércsapatként kezelnek – odaért Verstappen mögé Kvjat, akit Sainz követett. A spanyol szintén esélyes volt arra, hogy elnyerje a nap legaktívabb résztvevője képzeletbeli titulust, de 7 körrel alulmaradt Verstappennel szemben. A két renault-s a 7-8. idővel zárta a napot, a Kobe Bryant elhunyt kosárlabdalegenda előtt tisztelgő sisakfestésével mutatkozó Daniel Ricciardo a keményebb gumikon gyorsabb volt Oconnál.

T E S T helmet 2 0 2 0. Kobe tribute �

14.4k Likes, 252 Comments - Daniel Ricciardo (@danielricciardo) on Instagram: "T E S T helmet 2 0 2 0. Kobe tribute �"

Russell a 9. helyig csúszott vissza 1:18.1-es idejével, de mindenképpen beszédes adat a Williams javulásáról, hogy a másodéves brit már az első napon megdöntötte majdnem a tavalyi legjobb williamses időt. Arról nem is beszélve, hogy a grove-i együttes előző évi első próbálkozása – mintegy két és fél napnyi késés után – egy 1:25.6-os kört eredményezett, amit másnap egy 1:20.9-es követett. Russelltől délutánra Nicholas Latifi vette át a volánt, a kanadai újonc figyelemreméltó módon csak két tizeddel kapott ki, így azonban a Racing Point-os Stroll és Leclerc is beékelődött közéjük.

barcelona-t01-wednesday16.jpg

Fotó: Pirelli F1 Media

Kubica idejét végül a 13. pozícióban rangsorolták, mögötte maradt Magnussen, míg az utolsó az Alfa Romeót délután pályára vivő Antonio Giovinazzi lett. Az olasszal egészen biztosan eltérő programot teljesített a hinwili gárda, egyéb logikus magyarázat nincs a közte és Kubica közötti 1,71 másodperces különbségre.

Nem tudni, hogy a Mercedest ki fogja vezetni csütörtökön, és hogy változik-e valami a Ferrari tesztprogramjában, úgy fest, utóbbi csapat részéről mindkét versenyző pályára gördül a második napon, hozzájuk csatlakozik a Red Bull és a McLaren részéről az ifjúság Alexander Albon és Lando Norris képviseletében ezúttal, míg a Renault ugyanúgy pályára küldi Ricciardót és Ocont is. A Racing Point a holnapi napot teljesen Péreznek adja, az Alpha Taurinál munkába áll Pierre Gasly, a hátsó fertályból pedig Kimi Räikkönen, Romain Grosjean és George Russell folytatja a körözést az Alfa Romeo, a Haas, valamint a Williams részéről.

Az első tesztnap végeredménye:

Pirelli Motorsport on Twitter

Day 1 ✅ #F1Testing

Nyitókép: Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1715482172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat