Szövetkeztek az óriások: IMSA-autók is indulhatnak Le Mans-ban!

Mérföldkővel felérő bejelentést tett a WEC-t irányító ACO, valamint az IMSA vezetése.

unnamed_1_14.jpg

Kétségtelen, hogy számos endurance-bajnokság létezik a világon, a két legnagyobbnak mégis az endurance-vb (WEC), valamint annak „amerikai megfelelője”, az IMSA WeatherTech SportsCar Championship számít – mindkettő rendelkezik ráadásul ikonikus 24 órás futammal, amit a WEC Le Mans-ban, az IMSA pedig a daytonai pályán rendez.

Az IMSA még korábban bejelentette, hogy megváltozik a DPi-kategória, és az LMDh néven fut a továbbiakban. A két szervező pénteki bejelentésének értelmében pedig az LMDh, valamint a WEC új csúcskategóriája, a hiperautókat felvonultató LMh a 2021/2022-es szezontól fogva együtt versenyezhet a WEC-ben, így a Le Mans-i 24 óráson is. (Annak kapcsán egyelőre nincs megerősítés, hogy az LMh-autóknak is lesz-e majd lehetőségük vendégszereplésre a tengerentúlon.)

unnamed_21.jpg

Az IMSA és a WEC elnöke – Jim France és Pierre Fillon – aláírták a szerződést.

Az IMSA és a WEC 2017-ben próbálkozott már hasonló szövetkezéssel, amikor először bemutatkoztak a DPi-autók, de azok sztenderdjei leginkább az LMP2-es kocsikéval egyeztek, így a WEC-ben nem tudtak volna az összetett győzelemért harcolni. Az LMDh autók hasonlóképpen épülnek fel, mint a mostani LMP2-esek a WEC-ben: a csapatok négy gyártó – a Ligier, a Multimatic, a Dallara és az Oreca – közül választhatnak, és a hátsó tengelyt KERS-hajtással látják el.

További részleteket az LMDh formuláról majd márciusban, a sebringi 12 órás hétvégéjén közölnek, amin szintén pályára lép az IMSA és a WEC is. Akkor arra is fény derül majd, hogy miképpen fogja kivitelezni a bajnokság, hogy egyenlőek legyenek a feltételek, emellett bemutatják az új teljesítménykiegyenlítő-rendszert (BoP) is, amit a WEC-ben az LMP1-es kategória résztvevőinél fognak alkalmazni a következő érában, amikor már az LMh és az LMDh együtt lesz a pályán.

Fotó: FIA WEC sajtóközlemény

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6615428460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Facebook

Fordító / Translate

Még ennyit kell várnunk a következő Forma-1-es nagydíjig:

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Get this widget from F1Widget.comGet this widget from F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.comWebsite F1 Widget, Formula 1 Widget - F1Widget.com

Partneroldalaink

Totalcar.hu:
totalcar.JPG
Fernando Alonso Fans - csoport:
logo_1_masolata2_3.png
Fernando Alonso Fans - oldal:logo_1_masolata_1.png
Closed Wheel Racing Media Group:
27544676_556051444752729_3348482967072548930_n.jpg

Impresszum, kapcsolat