Az Alfa Romeo is kiszállhat a WTCR-ből

Az Audi és a Volkswagen után újabb gyártó fordíthat hátat a túraautó-világkupának.

img_8776.JPG

Úgy fest, egyre inkább gyülekeznek a sötét felhők a WTCR jövője körül: az utóbbi hetekben az Audi és a Volkswagen már bejelentette, hogy gyári szinten elhagyja a bajnokságot, a minap azonban az Alfa Romeo Giulietta TCR-változatát építő Romeo Ferraris is megszellőztette annak lehetőségét, hogy 2020-tól inkább az ETCR-projektre helyezi a hangsúlyt.

„Eléggé komplikált a helyzet, ugyanis pénzre lenne szükségünk ahhoz, hogy itt tudjunk maradni” – ecsetelte a világkupás kilátásokat az Autosport.com hasábjain Mario Ferraris, a Romeo Ferrari csapatvezetője. – „Mindkét projektet nem tudjuk fenntartani a jelenlegi büdzséből. Azt gondolom, hogy jövőre az ETCR lesz a legfontosabb. Hogy mi lesz így a világbajnoksággal [sic! – a WTCR 2017 vége, vagyis a WTCC és a TCR összeolvadása óta nem világbajnokságnak, hanem „csak” világkupának számít, de ez pusztán minősítésbéli különbség – szerk.], azt nem tudom.”

Ferraris azt azért igyekezett gyorsan leszögezni, hogy a Giulietta TCR építésével nem állnak le, jelenleg is vannak megrendeléseik Japánból és Dániából, szóval a korlátozás „pusztán” a WTCR-t érintené. A csapatfőnök attól sem zárkózik el, hogy egy privát csapat révén a sorozatban maradjon az Alfa Romeóhoz – elismerte, amennyiben akad erre érdeklődő, megfontolják.

Ferraris nyilatkozatát támasztotta alá a csapat egyik idei versenyzője, a GP2-t is megjárt Kevin Ceccon is. A tavaly újoncként berobbant olasz kvázi jelezte a sepangi záróhétvége sajtótájékoztatóján, hogy szabad préda 2020-ra. „Már másfél vagyok a WTCR-ben, minden dobogómat a csapat ajánlottam” – fogalmazott Ceccon.„Most azonban önzőnek kell lennem, mert úgy gondolom, bebizonyítottam, hogy minden körülmények között elég gyors vagyok. Álltam már dobogóra esős, száraz, valamint változékony körülmények között is. Hiszem, hogy jövőre is a WTCR-ben van a helyem!”

A Romeo Ferraris az idei szezonban egyébként Ceccon mellett Ma Qing Huával indult, a páros összesen egy futamgyőzelemmel és kilenc dobogós helyezéssel zárta a szezont. A márka távozása végképp fejtörést okozna a WTCR promóterének, mivel a mostani állás szerint akár tíz autó is távozhat a sorozatból (az Audi és a Volkswagen is négy-négy autót versenyeztetett), ráadásul a Mazda épp a minap jelentette be, hogy TCR-autójának debütálására a vártnál egy évvel később, csak 2021-ben kerül sor.

Fotó: Kováts Levente / Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8015361824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása