„Visszatér” a kockás zászló az F1-be

Több minden változik a Forma-1-ben 2020-ra: tilos lesz takargatni az autókat a teszteken, extra MGU-k-t kapnak a csapatok, enyhül a mérleges elmulasztásáért járó büntetés is.

ap-227dg3bh51w11_news.jpg

A 2018-as Kanadai Nagydíjat Winnie Harlow modell egy körrel korábban intette le, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2019-re már csak a látvány kedvéért hagyta meg a hagyományos kockás zászlót a Forma-1-ben – a verseny végét ugyanis idén a villogó kockás zászlós LED-panel jelentette.

Csakhogy a digitális újítás sem vizsgázott tökéletesen: a Japán Nagydíj rendszerhiba miatt szintén egy körrel korábban ért véget – így fordulhatott elő az, hogy Sergio Pérez a falba állva is pontot szerzett, miután az utolsó körben ütközött a Toro Rossó-s Pierre Gaslyval. Így az FIA Motorsport Világtanács szerdai ülését követően bejelentették, hogy a következő szezontól ismét hagyományos módon, kockás zászlóval intik le a versenyeket.

Egy másik kérdést is tisztáztak a Nemzetközi Automobil Szövetségnél: annak érdekében, hogy a jövőben megelőzzék a Ferrari abu-dzabi blamájához hasonló botrányokat, 2020-ra az üzemanyaghasználatra vonatkozó regulákat pontosították, főként a mennyiség lejelentésére és a mintavételezésre vonatkozóan.

A médiának és a szurkolóknak is kedvezni akartak a szabályalkotók, így az előszezoni tesztek alatt a csapatok nem takarhatják le az autóikat – csakis akkor, ha annak mechanikai oka van.

Ezzel szemben jó hír a csapatoknak, hogy jövőre egy extra MGU-K-val is gazdálkodhatnak annak köszönhetően, hogy 22 versenyesre bővül a versenynaptár. A mozgásienergia-visszanyerő rendszerből idén csak kettőt lehetett használni – akárcsak a vezérlőelektronikából és az energiatárolóból, míg a belsőégésű motorból, a turbófeltöltőből és a hőenergia-visszanyerőből (MGU-H) hármat –, igaz, sovány vigasznak számít ahhoz képest, hogy idén nem egy alkalommal kellett négy vagy öt darabot elhasználni, sőt Danyiil Kvjat Toro Rosso-Hondájába összesen hatot szereltek be a komponensből.

Az viszont tényleges megkönnyebbülést jelent, hogy 2020-tól a pénteki mérlegelés kihagyását már nem fogják automatikusan boxutcai rajttal büntetni. A szabálymagyarázat szerint az eljárás a következő lesz: amennyiben egy versenyző kihagyja a mérlegelést, majd az autójához is hozzányúlnának, behívják a stewardok, akik saját hatáskörükben dönthetnek a büntetés mértékéről. A folytatásban így enyhébb szankciókra lehet számítani, nem úgy, mint idén Pierre Gasly vagy Sergio Pérez esetében a bakui, illetve az amerikai hétvégén.

2021 kapcsán pedig három egységes alkatrész beszállítóit nevezték meg: az új, 18 colos felniket a BBS, az üzemanyagpumpákat a Magneti Marelli, az üzemanyagvezetékeket pedig a Bosch biztosítja.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8215340262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása